Toldregler og USA
Fra : Heidi Staun Hansen

Dato : 13-07-08 02:01

Hej alle

Håber at der er nogen, som kan hjælpe mig herinde. Meget snart går
turen til San Francisco, en lille ferie på en tre ugers tid. Og da jeg
kender mig selv ret godt, ved jeg at kufferten på hjemrejsen kommer
til at bugne med en masse nyindkøbt. Så meget at jeg nok burde rejse
med en næsten tom kuffert derover.

Det er dog kommet mig for øre, at man ikke må indføre for mere end en
sølle 2500 DKK til Danmark?! Da turen sidste år gik til London i en
uge, brugte jeg uden problemer mere end det. Og til denne tur har jeg
sparet rigtig mange penge sammen.

Kan det virkelig passe med de her 2500 DKK? og derover, så skal der
betales told? Er der intet der hedder til eget forbrug?

Hilsen Heidi

Fra : Poul Christensen

Dato : 13-07-08 09:23

Heidi Staun Hansen <staunhansen@gmail.com> wrote in news:76d07439-504d-
407d-bec5-865ec25bfaba@l42g2000hsc.googlegroups.com:

> [...]
>
> Kan det virkelig passe med de her 2500 DKK? og derover, så skal der
> betales told? Er der intet der hedder til eget forbrug?

Er grænsen ikke 1350 kr.jf
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?action=openall&oId=83177&vId=201650

De 2500 kr gælder vist først fra nytår 20XX.

mvh Poul Christensen

Fra : Heidi Staun Hansen

Dato : 13-07-08 02:54

On Jul 13, 10:23 am, Poul Christensen <poulchr03xd...@ofir.dk> wrote:

> Er grænsen ikke 1350 kr.jfhttp://www.skat.dk/SKAT.aspx?action=openall&oId=83177&vId=201650

Fedt! Det gør det ikke bedre.
Ved godt at der er mange ting at opleve i USA, andet end shopping. Og
det skal jeg selvfølgelig også.
Der røg forslaget til min veninde om en af de her billige weekend-
shoppingture til New York.

Heidi

Fra : michael

Dato : 13-07-08 11:30

Heidi Staun Hansen skrev:
> [...]
>
> Kan det virkelig passe med de her 2500 DKK? og derover, så skal der
> betales told? Er der intet der hedder til eget forbrug?

Jo. De 1.350,- kroner. Det er til eget forbrug.

/michael

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 13-07-08 11:46

>Jo. De 1.350,- kroner. Det er til eget forbrug.

-------------
ja men kun hvis det bliver opdaget ))))
Mogens

Fra : michael

Dato : 13-07-08 23:12

mogens.amd64@gmail.com skrev:

> -------------
> ja men kun hvis det bliver opdaget ))))
> Mogens

Vil det sige at man kun seæv må bruge varene, hvis det bliver opdaget?

/michael

Fra : Bo

Dato : 13-07-08 08:21

On 13 Jul., 11:00, Heidi Staun Hansen <staunhan...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Kan det virkelig passe med de her 2500 DKK? og derover, så skal der
> betales told? Er der intet der hedder til eget forbrug?

http://www.highways-usa.com/rejsetips/shopping.php
Har du f.eks. købt et digitalkamera i USA, er det uklogt blot at lægge
kameraet ned i kufferten i den originale emballage. Har du derimod
pakket kameraet ud og taget det i brug i USA, er det svært at bevise,
at du ikke havde kameraet med hjemmefra. Det samme gælder tøj, sko og
lignende ting: Pak indkøbene ud, smid emballagen væk og fjern
prismærkerne inden hjemrejsen. Alternativet er at begrænse dine
indkøb, så de ikke overstiger det toldfrie totalbeløb på 1.350 kroner.

Jeg plejer lige inden jeg forlader lufthavnen, sende en stor kuvert
til mig selv med kvitteringer og andet dokumentation, som jeg godt vil
have - men ikke ønsker at SKAT's toldere skal finde i bagagen. vh Bo

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 13-07-08 16:29

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
til mig selv med kvitteringer og andet dokumentation, som jeg godt vil
have - men ikke ønsker at SKAT's toldere skal finde i bagagen. vh Bo

God ide hvis de brev ikke bliver udtaget til toldkontrol

Fra : "

Dato : 16-07-08 18:30

"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> have - men ikke ønsker at SKAT's toldere skal finde i bagagen. vh Bo
>
> God ide hvis de brev ikke bliver udtaget til toldkontrol

SVJV er det kriminelt at tilskynde til ulovligheder, samt videregive
informationer om hvordan man kan lave bedrageri, jeg tror jeg vil prøve at
anmelde for at se om det holder!.

Fra : C. Overgaard

Dato : 13-07-08 12:52

On 13 Jul., 10:00, Heidi Staun Hansen <staunhan...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Kan det virkelig passe med de her 2500 DKK? og derover, så skal der
> betales told? Er der intet der hedder til eget forbrug?

Grænsen er lavere, men køb tøjet og gå med det inden at du pakker det
ned for hjemturen. Send småting som gaver med indlagt fødselsdagskort
fra fiktive private afsenderadresser. Lad være med at købe elektronik
og andre ting, som helt sikkert bliver genstand for opmærksomhed i
tolden.

Mvh
C.Overgaard

Fra : Bo

Dato : 14-07-08 02:20

On 14 Jul., 01:11, michael <elgen_he...@lavabit.com> wrote:

> Vil det sige at man kun seæv må bruge varene, hvis det bliver opdaget?
>
> /michael

Til "eget forbrug" , sådan har det altid været. Modsat til
"erhverv" , så skal der betales toldafgifter hver gang !!!
Det er heller ikke tilladt at købmand XX, tager til Metro i Kiel og
fylder varebilen med varer og sælger dem i sin butik uden af betale
toldafgifter !!!
vh Bo

Fra : BigMac

Dato : 14-07-08 17:10

> [...]
men moms skal man altid betale...

Fra : Bo

Dato : 14-07-08 11:57

On 14 Jul., 19:10, "BigMac" <m...@MCautoFJERN.dk> wrote:

> men moms skal man altid betale...

Ja private skal betale moms kontant, medens Erhvervsdrivende ikke
betaler moms idet de opgiver deres CVR-nr. til sælgeren, der kan
tjekke det via SKAT.dk

Fra : BigMac

Dato : 16-07-08 19:39

> [...]

Ja private skal betale moms kontant, medens Erhvervsdrivende ikke
betaler moms idet de opgiver deres CVR-nr. til sælgeren, der kan

som skal betale momsen via skat