/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Lang tekst: Hvad skete der lige i
Fra : Dak


Dato : 20-07-08 12:34

Jeg havde valgt at køre en smuttur til fjerritslev om fredagen med
kæresten for at tage en tur til faarup sommerland om lørdagen. Men på
vej hjem lørdag mødte jeg en del motorcyklister som var på vej sydpå, så
hvad har der været af arrangementer? :-/

Angående min tur til de interesserede så nåede jeg helt til
tankstationen ca. 3 km fra Faarup sommerland før min cykel efter
tankningen og et olietjek gav problemer. Symptomerne var at den helt
var død. Der kom hverken lys eller noget da jeg drejede i nøglen. Så kan
i gætte hvad der var galt? Svar postes senere

Men da jeg til slut kom hjem og havde kørt 1000+ km(hvilket faktisk var
ok, da jeg kunne køre behageligt på 160+ hvis der ikke var for meget
vind), så fik den lige et hvil på ca. 3 timer før jeg skulle køre 5 km
til lufthavnen. Men da jeg skulle køre efter en taxa så fik den jo godt
med gassen. Uheldigvis, nok fordi jeg var mega træt, kom jeg til at
tænde cyklen uden choker aktiveret men igang kom den da. Halvvejs til
lufthavnen så kørte jeg over et mindre hul i vejen men i det samme giver
jeg også gas med det til følge at cyklen taber lidt kraft og det lyder
som om at ventilerne skraber mod væggen og de er usynkroniseret. Efter
et minuts penge så går den helt ud. Jeg kan derefter ikke starte den i
ca. 5 min penge. kl.4 om morgenen er der heldigvis ikke mange som
kan se mig. og taxaen forsvinder også ud i horisonten. Nå men efter
de ca. 5 min så starter den fint og jeg kører fint derover og tilbage
igen. Så spørgsmålet er hvad kan der være sket?

Og en sjov ting som skete på turen var også mødet med en jydsk
politibil. Uheldigvis så drejer der en p-bil ned til motorvejen lige for
næsen af mig og jeg kommer med pænt høj fart, så må bremse halv kraftigt
ned. Og nej var ikke den eneste som bremsede. Især en sort bmw
type bil som skulle til at overhale mig inden p-bilen kom ned. Nå men
naturligt nok så lagde jeg en stor afstand til p-bilen 1-2 km. P-bilen
tager så en afkørsel hvor jeg kan se hele vejen op til krydset hvor han
skal stoppe. Og så ser jeg at han ikke blinker til nogen af siderne.
Ja så kan man jo regne ud af at man nok ikke skal sætte farten op igen
forløbig. Så jeg kørte ca. 120-130 km/t og så kom politibilen ellers med
200km/t blæsende forbi mig og efter de andre som kørte så tæt på p-bilen
at de ikke kunne se når den nåede op for enden af opkørselen. Han
stoppede da også den sorte bil op. Så med min historie så undgik jeg
heldigvis at få et klip i kørekortet og den efterfølgende fratagelse.
Og hvad kan man lære af det?

Jo når man har 2 klip i forvejen så tænker man rent faktisk lidt over
hvordan man kører... Ihvertfald når man ser en politibil.


---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

 
 
Henrik Davidsen (20-07-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Davidsen


Dato : 20-07-08 13:56


"Dak" <dak_n@hotmail.com> wrote in message
news:488322aa$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg havde valgt at køre en smuttur til fjerritslev om fredagen med
> kæresten for at tage en tur til faarup sommerland om lørdagen. Men på vej
> hjem lørdag mødte jeg en del motorcyklister som var på vej sydpå, så hvad
> har der været af arrangementer? :-/

Der har været Træf På Toppen i Skagen.http://www.skagentraef.dk/index1.htm

/Sjang



Armand (20-07-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-07-08 16:50

Dak skrev:
>
> Angående min tur til de interesserede så nåede jeg helt til
> tankstationen ca. 3 km fra Faarup sommerland før min cykel efter
> tankningen og et olietjek gav problemer. Symptomerne var at den helt
> var død. Der kom hverken lys eller noget da jeg drejede i nøglen. Så kan
> i gætte hvad der var galt? Svar postes senere
>
Støttebenet var ikke slået op (lorte Honda-system á starteren kører
lystigt trods tændingen er idiot-slukket :-| )? Evt. dårlig kontakt/løs
forbindelse ang. støttebens-kontakten!?

--
Armand.

Steen Gruby (20-07-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 20-07-08 17:00

On Sun, 20 Jul 2008 17:49:35 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.
>>
>Støttebenet var ikke slået op (lorte Honda-system á starteren kører
>lystigt trods tændingen er idiot-slukket :-| )? Evt. dårlig kontakt/løs
>forbindelse ang. støttebens-kontakten!?

Meget mere jordnært.
Dødemandsknappen

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Armand (20-07-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-07-08 17:14

Steen Gruby skrev:
> On Sun, 20 Jul 2008 17:49:35 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej Armand.
>> Støttebenet var ikke slået op (lorte Honda-system á starteren kører
>> lystigt trods tændingen er idiot-slukket :-| )? Evt. dårlig kontakt/løs
>> forbindelse ang. støttebens-kontakten!?
>
> Meget mere jordnært.
> Dødemandsknappen
>
Lort!
Det var sågu' også den jeg mente (sidestøtten blokerer fint det hele)!

--
Armand.

Ukendt (20-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-07-08 17:22

On Sun, 20 Jul 2008 18:13:32 +0200, Armand wrote:

> Lort!
> Det var sågu' også den jeg mente (sidestøtten blokerer fint det hele)!

Som også blokerer alt på ihvertfald VTR'en, men det tror jeg nu også at den
gør på "barbie".

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Ukendt (20-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-07-08 17:18

On Sun, 20 Jul 2008 17:49:35 +0200, Armand wrote:

> Støttebenet var ikke slået op (lorte Honda-system á starteren kører
> lystigt trods tændingen er idiot-slukket :-| )? Evt. dårlig kontakt/løs
> forbindelse ang. støttebens-kontakten!?

Ikke på nyere Honda'er. Prøv selv.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Ukendt (20-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-07-08 17:29

On Sun, 20 Jul 2008 13:34:00 +0200, Dak wrote:

> og det lyder
> som om at ventilerne skraber mod væggen og de er usynkroniseret.

Fuldstændig sort snak :-/ Ventiler "skraber" ikke mod noget, endsige er
usynkroniserede.

Men sammenholdt med den tidligere manglende start, så kan Du vist roligt
kigge dig om efter en ny akkumulator og/eller, den løse forbindelse fra
akkumulatoren.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Dak (20-07-2008)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 20-07-08 19:43

Orla Pedersen skrev:
> On Sun, 20 Jul 2008 13:34:00 +0200, Dak wrote:
>
>> og det lyder
>> som om at ventilerne skraber mod væggen og de er usynkroniseret.
>
> Fuldstændig sort snak :-/ Ventiler "skraber" ikke mod noget, endsige er
> usynkroniserede.
>
> Men sammenholdt med den tidligere manglende start, så kan Du vist roligt
> kigge dig om efter en ny akkumulator og/eller, den løse forbindelse fra
> akkumulatoren.
>


nu ved jeg ikke om ventiler er det rette at sige. jeg mente den del som
når eksplosionen kommer skubber ned. Men de to ting har intet at gøre
med hinanden kan jeg sige.


---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Ukendt (20-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-07-08 20:59

On Sun, 20 Jul 2008 20:43:27 +0200, Dak wrote:

> nu ved jeg ikke om ventiler er det rette at sige. jeg mente den del som
> når eksplosionen kommer skubber ned. Men de to ting har intet at gøre
> med hinanden kan jeg sige.

Stempler ! Og hvis de siger lyde, så har Du kørt den tør for olie.
(Hvilket måske ikke er så usansynligt endda, de andre skrækhistorier in
mente). :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Dak (21-07-2008)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 21-07-08 08:44

Orla Pedersen skrev:
> On Sun, 20 Jul 2008 20:43:27 +0200, Dak wrote:
>
>> nu ved jeg ikke om ventiler er det rette at sige. jeg mente den del som
>> når eksplosionen kommer skubber ned. Men de to ting har intet at gøre
>> med hinanden kan jeg sige.
>
> Stempler ! Og hvis de siger lyde, så har Du kørt den tør for olie.
> (Hvilket måske ikke er så usansynligt endda, de andre skrækhistorier in
> mente). :-/
>


Nej det tror jeg ikke er tilfældet. Skiftede olie før turen til jylland
så der er helt frisk olie i. Samt tjekkede olie før hjemturen og der var
lidt over fuld. så ville blive overrasket hvis den skulle havde brugt
alt olien på ca. 500km. :-/ men den kørte jo også fint efter de få
sekunder det lige larmede. Men kører den lige igennem i dag for at
tjekke at det forhåbentlig kun var en engangsforseelse.


---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Ukendt (21-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-07-08 08:55

On Mon, 21 Jul 2008 09:43:56 +0200, Dak wrote:

> tjekke at det forhåbentlig kun var en engangsforseelse.

Engangs ? Nu er Du naiv. Har der været larm, så er der også sket skade.

Fik Du nogensinde justeret karburatorer ind efter larmepotten ?

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Dak (21-07-2008)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 21-07-08 12:11


> Engangs ? Nu er Du naiv. Har der været larm, så er der også sket skade.
>
>

Måske, men da jeg også lige selv har skiftet knaskædestrammer så kunne den
måske også have en finger med i spillet. man ved jo aldrig med de der
underlige lyde.


> Fik Du nogensinde justeret karburatorer ind efter larmepotten ?
>

Kun til en hvis grad. grunden var jo at min potte kun var halvt åbent(og
stadigvæk lovlig i GB) og så kan luften fra jetkittet ikke helt rigtig komme
ud. så har mistet 3 hestekrafter indtil jeg får sparet sammen til en helt
åben potte.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"



Jim Andersen (21-07-2008)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 21-07-08 12:12

Dak wrote:
> Samt tjekkede olie før hjemturen og der var lidt over fuld.

Der skal ikke være lidt over fuld.

/jim (der nyder at læse om Daks oplevelser)



Armand (21-07-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-07-08 15:41

Jim Andersen skrev:
> Dak wrote:
>> Samt tjekkede olie før hjemturen og der var lidt over fuld.
>
> Der skal ikke være lidt over fuld.
>
Eller mere præcist: Den MÅ ikke være fyldt til mere end øverste
pejlemærke :-|

--
Armand.

Dak (21-07-2008)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 21-07-08 15:51

> Der skal ikke være lidt over fuld.
>

Nej det ved jeg godt. men da jeg kørte mod jylland så var den imellem
min og maks mærket. uheldigvis så må olien havde udvidet sig eller gemt
sig et sjovt sted fordi da jeg kom til jylland så var den mere end fuld.
:-/ så tog lidt olie og smurte kæden da jeg havde glemt kædesprayen.


---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Armand (21-07-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-07-08 16:00

Dak skrev:
>> Der skal ikke være lidt over fuld.
>>
>
> Nej det ved jeg godt. men da jeg kørte mod jylland så var den imellem
> min og maks mærket. uheldigvis så må olien havde udvidet sig eller gemt
> sig et sjovt sted fordi da jeg kom til jylland så var den mere end fuld.
> :-/ så tog lidt olie og smurte kæden da jeg havde glemt kædesprayen.
>
Oliestanden skal kontrolleres som man holdt på en autobahn-tankstelle -
Også hjemmefra!
Så sørg for at få lunket motoren før der atter slukkes og tæl så til 500
(= den tid det tager at tanke og betale) før du kontrollerer oliestanden
hjemmefra!

Af samme grund er det langt mere praktisk at flytte kontrol-rutinen til
om aftenen, når man er kommet hjem eller når man vitterligt fylder
bensin på på "stam tanken"!!

--
Armand.

Arne Lorenzen (21-07-2008)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 21-07-08 17:23

Jim Andersen skrev den 21 jul 2008 i
news:48846f1d$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Dak wrote:
>> Samt tjekkede olie før hjemturen og der var lidt over fuld.

> Der skal ikke være lidt over fuld.
> /jim (der nyder at læse om Daks oplevelser)

Yeps, det er god værkstedshumor

Såsom: " uheldigvis så må olien havde udvidet sig eller gemt
sig et sjovt sted"

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183
Information om de danske nyhedsgrupper:http://usenet.lundhansen.dk

Brian Lund Larsen (20-07-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 20-07-08 14:21

Dak har du efterhånden ikke haft en del oplevelser med den Honda?

Jeg syntes det er rimeligt ofte jeg læser om nye problemer fra dit MC
liv :)

--

// brian - SV1000S K6

"J.C.Kløve" (20-07-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 20-07-08 21:54

Brian Lund Larsen skrev:
> Dak har du efterhånden ikke haft en del oplevelser med den Honda?
>
> Jeg syntes det er rimeligt ofte jeg læser om nye problemer fra dit MC
> liv :)
>
ja det er skræmmende, godt det er en Honda CBR600.
Havde det været hvad som helst andet var fanden da løs i laksegade...




--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Dak (21-07-2008)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 21-07-08 08:50

Brian Lund Larsen skrev:
> Dak har du efterhånden ikke haft en del oplevelser med den Honda?
>

Tjoo.. men er det ikke grunden til man køber en mc? for oplevelsernes
skyld? Ej, de fleste kører jo hellere ikke over 7000km på en sæson
på sådan en cykel. og da den har stået i hi i længere tid så er det vel
kun meget forventelig at den måske brokker sig over at blive forvandlet
til en langturs mc.


> Jeg syntes det er rimeligt ofte jeg læser om nye problemer fra dit MC
> liv :)
>

Tjaa... måske synes jeg bare om at skrive historier? men det er da
forhåbentligt lærerigt for andre hvis de skulle opleve det samme. Tænk
på alle dem med skrueskræk. Når de læser hvor mange problemer en mc kan
volde så kan det være de tænker at det slet ikke kan holde mc uden at
skrue selv, da det ville blive for dyrt. :p og så begynder de at
overvinde deres skrueskræk.


---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Ukendt (21-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-07-08 08:59

On Mon, 21 Jul 2008 09:50:13 +0200, Dak wrote:

> Ej, de fleste kører jo hellere ikke over 7000km på en sæson
> på sådan en cykel.

Ahva ? Næe, de fleste kører forhåbentlig længere......

> Tjaa... måske synes jeg bare om at skrive historier? men det er da
> forhåbentligt lærerigt for andre hvis de skulle opleve det samme. Tænk
> på alle dem med skrueskræk. Når de læser hvor mange problemer en mc kan
> volde så kan det være de tænker at det slet ikke kan holde mc uden at
> skrue selv, da det ville blive for dyrt. :p og så begynder de at
> overvinde deres skrueskræk.

Mon ikke at det virker omvendt. :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

N/A (20-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 20-07-08 21:54



Brian Lund Larsen (21-07-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 21-07-08 02:19

On Jul 21, 9:50 am, Dak <da...@hotmail.com> wrote:
> Brian Lund Larsen skrev:
>
> > Dak har du efterhånden ikke haft en del oplevelser med den Honda?
>
> Tjoo.. men er det ikke grunden til man køber en mc? for oplevelsernes
> skyld? Ej, de fleste kører jo hellere ikke over 7000km på en sæson
> på sådan en cykel. og da den har stået i hi i længere tid så er det vel
> kun meget forventelig at den måske brokker sig over at blive forvandlet
> til en langturs mc.
>

Jo jo, oplevelser er da godt, men ikke alle slags :)

Jeg tror nu ikke 7000km per sæson er ualmindeligt, jeg kørte selv
omkring 20.000 sidste år på min SV og min 1995 FZR600R gik vel
nogenlunde det samme per sæson.

Du skal ikke tage det som om jeg har noget imod at du skriver om dine
problemer i nyhedsgruppen, jeg syntes bare der er forholdsvis mange af
dem, ihvertfald i forhold til mine personlige erfaringer med MC'er.

--

// brian - SV1000S K6

Brian Lund Larsen (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 22-07-08 01:53

On Jul 21, 1:12 pm, "Jim Andersen" <jba...@politiSLET.dk.invalid>
wrote:

>
> /jim (der nyder at læse om Daks oplevelser)

Jo jo, men jeg er jo lige ved at syntes det er synd for Dak :)

--

// brian


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste