/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Opfølgning af tråden "Batteri eleminator" ~
Fra : Dennis Sørensen


Dato : 16-07-08 18:05

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/bc68a28cc5cd3689/fedf9de40e82d401?hl=da&lnk=gst&q=batterieliminator#fedf9de40e82d401

Jeg har endelig fået skiftet det defekte batteri ud med en kondensator, som
Steen Gruby var så venlig at sende til mig -Tak for det

Spændingen over kondensatoren var 14,6V ved 8000 o/m. Og der var nu strøm
nok til at omdrejnings tælleren virkede mens lyset var tændt.
Men efter 10 minutters kørsel, stoppe omdrejnings tælleren igen med at virke
med lyset tændt. Hmm.

En måling siger nu ca. 5V med lyset tændt og spændingen stiger med
omdrejningerne.
Med lyset slukket er spændingen 14,6V som før.
Hvad er det kan der være gået galt siden det ikke virker mere?

Til måling er der brugt en standard multimeter i 100 kr. klassen.
Der er ikke blinklys eller el starter på cyklen -> Suzuki DR 350S

Mvh
Dennis Sørensen
Suzuki SV 650S 99
Suzuki DR 350 S 91
Sym Jet 100 97



 
 
Steen Gruby (16-07-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 16-07-08 23:10


Hej Dennis.
>
>Jeg har endelig fået skiftet det defekte batteri ud med en kondensator, som
>Steen Gruby var så venlig at sende til mig -Tak for det
>
Selv tak.
Nu er det længe siden den tråd var aktuel, så jeg har glemt alt om den
- Alzheimers du ved

>Spændingen over kondensatoren var 14,6V ved 8000 o/m. Og der var nu strøm
>nok til at omdrejnings tælleren virkede mens lyset var tændt.
>Men efter 10 minutters kørsel, stoppe omdrejnings tælleren igen med at virke
>med lyset tændt. Hmm.
>
Der er to muligheder.
Enten er generatoren for svag til at drive forbruget ----
Eller også er generator / Regulator defekt, således at den ikke kan
levere nok til at føde forbrugerne.
>
>Til måling er der brugt en standard multimeter i 100 kr. klassen.
>Der er ikke blinklys eller el starter på cyklen -> Suzuki DR 350S
>
Instrumentet er OK nok.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Dennis Sørensen (16-07-2008)
Kommentar
Fra : Dennis Sørensen


Dato : 16-07-08 23:29

> Der er to muligheder.
> Enten er generatoren for svag til at drive forbruget ----
> Eller også er generator / Regulator defekt, således at den ikke kan
> levere nok til at føde forbrugerne.


Det under mig bare at de 14,6V var tilstede istarten, selv med lys på.
Alt så ud til at virke i de første 10 minutter jeg kørte på den, indtil den
pludselig ikke kunne levere nok effekt.

Mvh
Dennis Sørensen
Suzuki SV 650S 99
Suzuki DR 350 S 91
Sym Jet 100 97



Steen Gruby (16-07-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 16-07-08 23:35

On Thu, 17 Jul 2008 00:29:12 +0200, "Dennis Sørensen"
<(FJERN_GIRAF_FRA_MAILEN)ikketilatgirafhuske@hotmail.com> wrote:

Hej Dennis.
>
>Det under mig bare at de 14,6V var tilstede istarten, selv med lys på.
>Alt så ud til at virke i de første 10 minutter jeg kørte på den, indtil den
>pludselig ikke kunne levere nok effekt.
>
Tjaeh, men spændingen er der igen når du slukker lyset, så noget tyder
på at der er noget der ikke kan følge med.
Hvad er generatoren opgivet til at kunne levere?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Dennis Sørensen (16-07-2008)
Kommentar
Fra : Dennis Sørensen


Dato : 16-07-08 23:53


>>Det under mig bare at de 14,6V var tilstede istarten, selv med lys på.
>>Alt så ud til at virke i de første 10 minutter jeg kørte på den, indtil
>>den
>>pludselig ikke kunne levere nok effekt.
>>
> Tjaeh, men spændingen er der igen når du slukker lyset, så noget tyder
> på at der er noget der ikke kan følge med.
> Hvad er generatoren opgivet til at kunne levere?

220W ifølge magazinet motor cyklen Nr.3 1991

Mvh
Dennis Sørensen
Suzuki SV 650S 99
Suzuki DR 350 S 91
Sym Jet 100 97
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1661



Armand (16-07-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-07-08 23:34

Steen Gruby skrev:
> Hej Dennis.
>> Jeg har endelig fået skiftet det defekte batteri ud med en kondensator...
>
> Nu er det længe siden den tråd var aktuel, så jeg har glemt alt om den
> - Alzheimers du ved
> Der er to muligheder.
> Enten er generatoren for svag til at drive forbruget ----
> Eller også er generator / Regulator defekt, således at den ikke kan
> levere nok til at føde forbrugerne.
>
Jeg tror faktisk at en del af snakken dengang gik på at det ikke var den
rette reparation hvis "det defekte batteri" skyldtes ladefejl - Og dét
ser måske ud til at være tilfældet alligevel :-/

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408928
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste