Veje sikkerhed og kameraer
Fra : Søren

Dato : 01-08-08 11:58

Selvom jeg er bilist går jeg ind for trafikkameraer, f.eks. ved broerne i
København så man kan få ram på alle dem der tager busbanen for senere at
presse sig ud i køen.

Og ved lyskurve, så man kan knalde alle de fodgængere der vader bevidstløs
over for rødt - (Ved Tivoli er den slem).

Og ved vejarbejde på motorveje, så vejarbejderne også har en chance for at
komme levende hjem.

Osv osv.

Samtidig burde man indføre intelligente vejtavler, så der ikke var 30 km/t
ved en skole kl. 3 om natten, men så hastigheden på vejtavler blev varieret
efter vejrforhold og klokkeslet.

Der burde laves baner til unge mennesker, hvor de mod et mindre gebyr kunne
race af.
Men de unge der er bilinteresseret får ikke en skid, det er kun de autonome
der brænder biler af som får i hoved og røv.
Giv dog de unge nogle dragbaner og lidt miniræs baner, mange steder kunne
man bruge køreskolebanerne.
Brug det samtidig til at lære dem kørekultur.

Lad os få flere tjek af kørekort og om folk er påvirket samt gøre det
nemmere for andre trafikanter at anmelde de store idioter i trafikken.

Kort sagt gør det nemmere for dem der kører ordentligt og sværere for dem
der laver lortet.

Mvh Søren Troll

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-08-08 05:39

On Aug 1, 12:57 pm, "Søren" <Sonne...@homeagain.dk> wrote:
> Og ved lyskurve, så man kan knalde alle de fodgængere der vader bevidstløs
> over for rødt - (Ved Tivoli er den slem).

Og de biler som kører over for rødt.

> Og ved vejarbejde på motorveje, så vejarbejderne også har en chance for at
> komme levende hjem.

IMO også fint, jeg kan ingen problemer med at overholde fartgrænserne
når der er vejarbejde eller forhindringer, men når arbejderne eller
forhindringen er væk bør man kunen sætte grænsen op mange steder.

> Samtidig burde man indføre intelligente vejtavler, så der ikke var 30 km/t
> ved en skole kl. 3 om natten, men så hastigheden på vejtavler blev varieret
> efter vejrforhold og klokkeslet.

Det ville være dejligt.

> Der burde laves baner til unge mennesker, hvor de mod et mindre gebyr kunne
> race af.

De unge kan bare ikke administrere det, de kører race hen til og
specielt hjem fra banerne.

> Lad os få flere tjek af kørekort og om folk er påvirket samt gøre det
> nemmere for andre trafikanter at anmelde de store idioter i trafikken.

Enig, det ville være dejligt.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : AndersH

Dato : 01-08-08 14:18

>De unge kan bare ikke administrere det, de kører race hen til og
>specielt hjem fra banerne.

Kan vi ikke få nogle facts på ovenstående påstand? Synes ofte at det bliver
fremført, men har endnu ikke set beviser på det.

Mvh Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-08-08 12:43

"Søren" skriver:

http://www.dlsu.dk/home/index.php?option=com_weblinks&catid=13&Itemid=23

> Men de unge der er bilinteresseret får ikke en skid, det er kun de autonome
> der brænder biler af som får i hoved og røv.

Sludder og vrøvl.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-08-08 06:57

On Aug 1, 3:17 pm, "AndersH" <and...@andersh.sletdette.dk> wrote:

> Kan vi ikke få nogle facts på ovenstående påstand? Synes ofte at det bliver
> fremført, men har endnu ikke set beviser på det.

Jeg hørte for nogen tid siden et interview med nogen som bor i
Resenbro nær Jyllandsringen, og de kunne tydelig mærke på trafikken
gennem byen når der var løbsdag. Og det er kun tilskuere, mon så ikke
nogen som selv har kørt løb / træning ville køre på samme måde ?Jeg
tror det.

Fra : Torremus

Dato : 02-08-08 15:30

> [...]

gennem byen når der var løbsdag. Og det er kun tilskuere, mon så ikke
nogen som selv har kørt løb / træning ville køre på samme måde ?Jeg

Det virker da ellers fint i malmø hvor de unge har en bane ved nordhavnen.

Fra : alexbo

Dato : 01-08-08 19:33

"Søren" skrev

> Der burde laves baner til unge mennesker, hvor de mod et mindre gebyr
> kunne race af.

Mener du et overvåget område med egne biler, regler, sikkerhedskrav og alt
muligt andet, eller bare en bane hvor de kan køre som de vil men hvor
forsikringen selvfølgelig ikke gælder.
Og hvad så den første er kørt ihjel, så hyler forældrene op om den
uansvarlige kommune.

Prøv at skrive helt præcist hvordan det skal tilrettelægges.
Der findes motorklubber over hele landet der med glæde tager mod nye
medlemmer, hvad er der galt med dem?

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Majland

Dato : 02-08-08 08:49

> Mener du et overvåget område med egne biler, regler, sikkerhedskrav og alt
> muligt andet, eller bare en bane hvor de kan køre som de vil men hvor
> forsikringen selvfølgelig ikke gælder.

Jeg synes jeg hører et "hylekor" om at trackdays er alt for dyre osv osv som
undskyldning for ræs på offenlig vej. Det vil flere baner nok ikke ændre
stort på ... Priserne i dk og sverige er vist ikke så forskellige, mens det
kan gøres billigere i f,eks polen (og efter transporten derned er det nok
det samme)

Så dem der ikke vil betale hvad det koster at komme på bane tror jeg ikke
man får på bane blot ved bedre faciliteter ...

Og selvom der skulle være penge til det er det uhyre svært at finde plads
til flere baner i dk. Ingen vil jo have dem som nabo .... Er planerne ved
århus og esbjerg ikke stort set døde igen ?

Men mon ikke udsendelser som zulu djævleræs har åbnet nogle øjne for
mulighederne på et lille budget ?
Det er nok bare ikke de samme som de "smarte" der kører gaderræs .....

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-08-08 09:05

Søren skrev:
> [...]
> over for rødt - (Ved Tivoli er den slem).
>
> Og ved vejarbejde på motorveje, så vejarbejderne også har en chance for at

Jup!
Og i folks hjem (alle rum!), for det er der megen vold begås, og
kriminalitet planlægges, så kunne man også lave et system der automatisk
trak eventuelle bøder via PBS, og automatisk klippede i kørekortet. Ved
grovere forbrydelser kunne man så vise mistæderne på storskærme opsat
der hvor der er mange mennesker (storcentre og sådan), så vi hurtigst
muligt kan få dem bag træmmer, sikke et velordnet samfund vi kunne få.
En chip sprøjtet ind under huden er også muligt i dag, så vi har styr på
hvor "NN" er, så er det slut med tyverier, skattesnyd, fodgængere på
afveje, hastighedsovertrædelser, ja næsten enhver form for lovbrud,

Vi ville være i lykke land

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-08-08 09:09

Søren skrev:

> Samtidig burde man indføre intelligente vejtavler, så der ikke var 30 km/t
> ved en skole kl. 3 om natten, men så hastigheden på vejtavler blev varieret
> efter vejrforhold og klokkeslet.
Det var dog en god idé, men de elektroniske tavler vi har her i området
(90km/t på motorvej) ser desværre kun ud til at kunne reguleres ned, og
ikke op, så man fx. kunne køre 110 på en tom motorvej ved 02.30 tiden om
natten :-\

> Der burde laves baner til unge mennesker, hvor de mod et mindre gebyr kunne
> race af.

De findes - og et mindre gebyr anddrager ca. 1300 kr pr dag.

> Giv dog de unge nogle dragbaner og lidt miniræs baner, mange steder kunne
> man bruge køreskolebanerne.
> Brug det samtidig til at lære dem kørekultur.

De findes ogs, men miljø godkendelserne forhindrer ofte at de kan
benyttes udover det behov kørerlærer kan forbruge.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-08-08 13:21

On Sat, 02 Aug 2008 10:08:56 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

> [...]
>(90km/t på motorvej) ser desværre kun ud til at kunne reguleres ned, og
>ikke op, så man fx. kunne køre 110 på en tom motorvej ved 02.30 tiden om

Har du lys der gør, at du kan køre hurtigere på den tid af natten?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-08-08 13:23

Folmer Rasmussen skrev:

> Har du lys der gør, at du kan køre hurtigere på den tid af natten?

Jo det vil jeg nu mene, ellers er det stykke af motorvejen nydeligt
belyst af de opstillede lygter