Se sej ud i din bil
Fra : Ukendt

Dato : 30-07-08 20:44

Mange mænd sider med albuen i vindueskarmen og hånden oppe under kæben, når
de kører eller holder ved lyskryds.
Er deres hoveder virkelig så tunge (eller hals så træt) at de behøver denne
støtte? Eller skal det signalere noget andet end bekvemmelighed? At de kan
køre/holde stille med kun én hånd på rattet? At de har overblik? At se seje
ud?
Tænker DU egentlig på din positur når du kører?

/Steen

Fra : Klaus G.

Dato : 30-07-08 21:00

> [...]
> de kan køre/holde stille med kun én hånd på rattet? At de har overblik? At
Sidder tit sådan, nok mest fordi det er en dejlig behagelig måde at sidde på
i nogle biler. I andre biler er vinduet/dørsiderne udformet på en helt anden
måde og det kan slet ikke lade sig gøre.

> Tænker DU egentlig på din positur når du kører?
Nej, også derfor mange kigger underligt på mig når jeg piller næse, ser folk
i øjene og piller videre... :)

Det jeg synes ser mest åndsvagt ud, er brian'er som knap nok kan se over
rattet og/eller deres sæder ligger så langt ned at selen faktisk ikke virker
optimalt længere.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : ShutEye

Dato : 30-07-08 21:29

<klip>
> Det jeg synes ser mest åndsvagt ud, er brian'er som knap nok kan se over
> rattet og/eller deres sæder ligger så langt ned at selen faktisk ikke
> virker optimalt længere.

Åh ja og samtidig bliver de nødt til at hænge til højre i sædet (meget
tydeligt set bagfra) for overhovedet at nå gearstangen.

Fra : Bruno

Dato : 30-07-08 22:24

ShutEye wrote:
> <klip>
>
> Åh ja og samtidig bliver de nødt til at hænge til højre i sædet (meget
> tydeligt set bagfra) for overhovedet at nå gearstangen.

Er det ikke snare fordi at den omvendte kasket ikke skal støde på
nakkestøtten?

Uanset, så kan vi hurtigt blive enige om, at de er til grin.

Mvh
Bruno

Fra : ShutEye

Dato : 31-07-08 10:06

> Er det ikke snare fordi at den omvendte kasket ikke skal støde på
> nakkestøtten?

Haha det havde jeg ikke overvejet. Skal lige lure en ekstra gang næste gang
en af 'dem' bliver spottet :)

> Uanset, så kan vi hurtigt blive enige om, at de er til grin.

Det er ikke svært.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 30-07-08 20:40

[Default] On Wed, 30 Jul 2008 21:59:50 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

> [...]
Du glemte "At de har tid nok?"

>Sidder tit sådan, nok mest fordi det er en dejlig behagelig måde at sidde på
>i nogle biler. I andre biler er vinduet/dørsiderne udformet på en helt anden
>måde og det kan slet ikke lade sig gøre.

I gamle folkevognsrugbrød (Split /*, 70'ere og vist nok også 80'ere)
var det behageligt at sidde med albuerne "nederst" på rattet og
venstre hånd ca. på "kl. 11" og højre hånd ca. på "kl. 13" (bl. a. jeg
selv og Kevin Kostner i "Field of Dreams" ).

>Nej, også derfor mange kigger underligt på mig når jeg piller næse, ser folk
>i øjene og piller videre... :)

T.M.I.!

>Det jeg synes ser mest åndsvagt ud, er brian'er som knap nok kan se over
>rattet og/eller deres sæder ligger så langt ned at selen faktisk ikke virker
>optimalt længere.

Racerbil-sæder? og nogen af de biler har een midtmonteret
vinduesvisker i stedet for de to de havde fra fabrikken?

/* Split = delt forrude

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-07-08 22:24

> Det jeg synes ser mest åndsvagt ud, er brian'er som knap nok kan se over
> rattet og/eller deres sæder ligger så langt ned at selen faktisk ikke
> virker optimalt længere.

Hvordan kan du se det når deres forreste sideruder er
tilklistret med T.Svansen solfilm af den mørkeste slags??

Fra : Tom

Dato : 30-07-08 21:11

"Duus" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> se seje ud?
> Tænker DU egentlig på din positur når du kører?

hmmm, kunne også være en måde at skjule på at man har gang i
mobiletelefonen......ikke at jeg taler af erfaring

--
Tom

Fra : -= JF =-

Dato : 30-07-08 21:32

Duus skrev:
> Mange mænd sider med albuen i vindueskarmen og hånden oppe under kæben, når
> de kører eller holder ved lyskryds.

Hvordan sidder du selv når du sidder og keder dig for rødt lys?
Der findes vel næppe noget kedeligere man kan foretage sig i en bil end
at vente på at få lov at køre videre, og hvad skal man næsten ellers
tage sig til.

> Tænker DU egentlig på din positur når du kører?

Næh. Jeg smækker røven i sædet, sætter mig til rette - og det er vel
egentlig det!

--
Mvh. John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-07-08 21:50

Duus skriver:

> Tænker DU egentlig på din positur når du kører?

Ja, jeg skal sidde bekvemmeligt.

Hvordan det ser ud uderfra rager mig en høstblomst.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : -= JF =-

Dato : 30-07-08 23:04

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Hvordan det ser ud uderfra rager mig en høstblomst.

Ja, helt enig.
Jeg tror egentlig ikke at jeg på noget tidspunkt, før denne tråd,
overhovedet har overvejet hvordan jeg 'tar mig ud' når jeg kører bil.

--
Mvh. John

Fra : Martin Bak

Dato : 30-07-08 22:43

"Duus" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> se seje ud?
> Tænker DU egentlig på din positur når du kører?

Morsomt indlæg. Nej jeg kører i min bil fordi jeg har transportbehov. Jeg
skal et sted hen. Hverken min bil eller mig selv, eller en kombination heraf
indgår i større designmæssige overvejelser. Jeg kører bare...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Bruno

Dato : 30-07-08 22:41

Duus wrote:
> [...]
> køre/holde stille med kun én hånd på rattet? At de har overblik? At se seje

Kan det ikke være lige meget hvordan folk sidder ved et lyskryds, hvis
bare de ikke falder i søvn eller på anden måde er til gene så er det da
kun harmløs underholdning.

Noget andet er så hvis folk slapper lidt for meget af mens de kører,
eksempelvis er det ret dumt med dem der ligger ned og derfor dårlig kan
nå rattet.

> Tænker DU egentlig på din positur når du kører?

Nej. Det handler om, at jeg sidder så det ikke er anstrengende samtidig
med jeg sidder bedst muligt for rat og pedaler.

Mht. og holde for et lyskryds, så kan det ske jeg strækker arme og
skuldre godt igennem (altså når kluden er nede). Man skal jo udnytte
"lofthøjden" og straffen er så, at roder det i bilen kan alle se det

Mvh
Bruno

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-08 10:10

> Tænker DU egentlig på din positur når du kører?

Nej, og skulle jeg se sej ud i en bil skulle jeg nok starte med at skifte
bilen og dernæst nok noget med frisør og påklædning

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-08 10:19

Anders Majland wrote:
> Nej, og skulle jeg se sej ud i en bil skulle jeg nok starte med at
> skifte bilen og dernæst nok noget med frisør og påklædning

Nåh det ved jeg da ikke, det afholder da ikke 2. gen. indvandrere fra at
forsøge
(Corolla á la 1989, net t-shirt med guldkæde, ingen frisure)

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-08 10:25

> (Corolla á la 1989, net t-shirt med guldkæde, ingen frisure)

Definitionen af sej afhænger nok også noget af miljøet ...

Fra : Klaus G.

Dato : 31-07-08 11:10

> Definitionen af sej afhænger nok også noget af miljøet ...
Eller mangel på selvrespekt...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 31-07-08 15:02

[Default] On Thu, 31 Jul 2008 11:09:44 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Nej, og skulle jeg se sej ud i en bil skulle jeg nok starte med at skifte
>bilen og dernæst nok noget med frisør og påklædning

Jeg har en økse jeg er meget glad for. Den har tilhørt min bedstefar.
Min far gav den et nyt hoved og jeg har givet den et nyt skaft ...

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Anders Majland

Dato : 01-08-08 10:48

> Jeg har en økse jeg er meget glad for. Den har tilhørt min bedstefar.
> Min far gav den et nyt hoved og jeg har givet den et nyt skaft ...

Hehe - ja i bil kommer det sku nok til at knibe uanset bil... måske hvis jeg
lånte et dress af "the stig" ...

Så er det nemmere på mc - der kan jeg gemme mig helt bag udstyr uden at det
ser malplaceret ud. Men det er nok de færreste der synes jeg ser sej ud når
jeg kommer i mit sædvanlige outfit. Og såden en hvid køredragt er jo ikke
velegnet i det fri (blive hurtigt møjet til) ...

/A

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 31-07-08 11:05

"Duus" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> se seje ud?
> Tænker DU egentlig på din positur når du kører?

Utrolig at nogen overhovedet tænker ovenstående tanker....!

Skal man nu også være til grin for den måde man sidder i sin bil på?!

Det er sgu nye tider...

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-08 14:57

Michael Kirkegaard wrote:
> Utrolig at nogen overhovedet tænker ovenstående tanker....!
> Skal man nu også være til grin for den måde man sidder i sin bil på?!
> Det er sgu nye tider...

Er det? Hvis du er morfar-typen der sidder med næsen helt oppe i forruden
for at kunne se ud på den anden side af glasset, så kan du nok godt forvente
et ufrivilligt grin eller to.
Men folk laver de mærkeligste ting når de kører bil. Lægger makeup, passer
børn der sidder bagi, spiser og drikker på samme tid, sms'er, piller næse -
og spiser de fundne sager (er set i forgårs). Så der er virkelig nogen der
ikke tænker på at der er gennemsigtige glasruder i en bil

Fra : -= JF =-

Dato : 31-07-08 17:53

Duus skrev:

> og spiser de fundne sager (er set i forgårs). Så der er virkelig nogen der
> ikke tænker på at der er gennemsigtige glasruder i en bil

Det kan være at de har det som mig, og er fucking ligeglad med hvad en
vildt fremmede person kunne finde på at tænke om min måde at sidde på!

Der er nok ikke mange andre ting jeg er mere ligeglad med

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-08 14:46

-= JF =- wrote:
> Det kan være at de har det som mig, og er fucking ligeglad med hvad en
> vildt fremmede person kunne finde på at tænke om min måde at sidde på!
>
> Der er nok ikke mange andre ting jeg er mere ligeglad med

Jeps jeg kender typen der piller næse i det offentlige rum... dem undgår vi
helst kontakt med

Fra : -= JF =-

Dato : 01-08-08 16:03

Duus skrev:

> Jeps jeg kender typen der piller næse i det offentlige rum... dem undgår vi
> helst kontakt med

Igen - hurra for forskelligheden.

Om folk piller næse, røv eller ører mens de venter på rødt lys - I
couldn't care less...

--
Mvh. John

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 01-08-08 16:46

[Default] On Fri, 1 Aug 2008 15:45:56 +0200, "Duus" <-> wrote:

>Jeps jeg kender typen der piller næse i det offentlige rum... dem undgår vi
>helst kontakt med

Men det ku' være sjovt at have et skudklart (engangs)kamera med i
bilen og så (foregive at) fotografere dem for at se deres reaktion.

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-08 19:42

"Duus" <-> skrev :

>Så der er virkelig nogen der
>ikke tænker på at der er gennemsigtige glasruder i en bil

Der er sikkert der tænker tanken , at nogen måske skal passe sin egen
kørsel, og lade være med at spekulere så meget på andre ?

Når det så er sagt - sidder jeg nok også selv tit med enten venstre
armen hvilende (kodeordet!) i vindueskarmen, eller den anden henslængt
over ryggen på passagersædet

(skal ikke bruge end 1 arm til at køre)

--
Jan_stevns

Fra : Kent Friis

Dato : 31-07-08 22:03

Den Thu, 31 Jul 2008 20:41:44 +0200 skrev jan_stevns:

> [...]
>
> Når det så er sagt - sidder jeg nok også selv tit med enten venstre
> armen hvilende (kodeordet!) i vindueskarmen, eller den anden henslængt

Læste det lige som "eller benet henslængt..."

Det er godt nok et alternativ kørestil

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 31-07-08 22:10

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Læste det lige som "eller benet henslængt..."
>
> Det er godt nok et alternativ kørestil

Hvad fanden hvis der er tomatgear og servo,
så skal man jo kun bruge en arm og et ben

Fra : Ivan Madsen

Dato : 31-07-08 22:09

On Wed, 30 Jul 2008 21:44:07 +0200, "Duus" <-> wrote:

> [...]
>ud?
>Tænker DU egentlig på din positur når du kører?

Næh - og ved nærmere eftertanke kan den sikkert godt se nonchalant ud.
Bilen kører fint med en hånd på rattet, så jeg kan faktisk klø de
steder, der klør undervejs. Men hvis der "ugler i mosen" er der to
hænder på styregrejet og en fod i nærheden af "stop-nu"-pedalen.
Når jeg tænker på min kollega, der næsten er ved at dreje hver gang
han skifter gear fordi hånden skal nå rattet før koblingen bliver
sluppet - så tror jeg egentlig jeg klarer mig hæderligt )

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 01-08-08 08:08

> Jeg har en økse jeg er meget glad for. Den har tilhørt min bedstefar.
> Min far gav den et nyt hoved og jeg har givet den et nyt skaft ...
>
> sayonara
> Martin Mose Larsen

Og go'daw, mand.....

Fra : 2rb1

Dato : 01-08-08 09:57

> Tænker DU egentlig på din positur når du kører?
>
> /Steen

Nope - jeg er heteroseksuel, så det tænker jeg ikke på

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-08-08 10:24

"2rb1" <fotograf@stamfoto.dk> skrev i en meddelelse

> Nope - jeg er heteroseksuel, så det tænker jeg ikke på

ROFL!!!

Fra : Keld Nygaard

Dato : 01-08-08 11:09

"Duus" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> se seje ud?
> Tænker DU egentlig på din positur når du kører?

Du har fuldstændig ret - det er jo en skandale som folk sidder og hænger når
de holder for rødt...

Jeg har aldrig tænkt over det, men her til morgen kiggede jeg lidt rundt, og
det er jo dansk trafikkultur i forfald..
- Der var folk der sad og gabte.
- Nogen pillede næse.
- En skræmmende stor del sad med deres hænder løst i skødet (eller hængende
nederst på rattet - det er svært at se)
- Nogle var gået helt i forfald, og lænede en arm i vinduet.
- Enkelte benyttede chancen, mens de holdt stille, til at justere ved
radioen, istedet for at vente til de kører som alle ansvarsfulde bilister
bør.
- og slutteligt var der (som jeg) nogle der sad og kiggede rundt. De var
nok også agenter for Positur-Politiet...

Men helt galt bliver det når man kigger på de øvrige trafikanters positur...
- Jeg så en cyklist stå og strække ryggen ud.
- En anden cykelist var ved at checke tasken lå ordentlig bagpå
- Hele tre cyklister så jeg støtte sig op af en lygtepæl istedet for at
sætte en fod ned (gosh)

Men den værste af dem alle er godt nok:
- En fodgænger gik med den ene hånd i lommen, istedet for at have den løst
svingende de korrekte +/- 17 grader i forhold til kroppens lodrette akse
(jf. Færdselslovens Positurtillæg nr. 1 §263 stk. 8f)...

Det eneste lyspunkt var at jeg så en medtrafikant opføre sig nogenlunde
anstændigt... Ud fra klædedragten vurdere jeg det var en kvinde af anden
etnisk herkomst, der i hendes lettere patinerede Toyota Starlet sad ret op,
med hænderne placeret kl. 10 / 2 på rattet, og stirrede stift på en
lyskurv... Var vi dog bare alle sådan, så var trafikken et meget bedre sted
at opholde sig...

God tur....
Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-08-08 12:00

"Duus" skrev

> Tænker DU egentlig på din positur når du kører?

Der er mange ting der er nemmere når man kører MC :)

- Peter

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 01-08-08 12:11

On Fri, 01 Aug 2008 13:00:19 +0200, Peter Lykkegaard wrote:

> "Duus" skrev

> Der er mange ting der er nemmere når man kører MC :)

Det' som man ta'r det. Man skal jo skifte maskine for at skifte
stilling....

> - Peter

- do.

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-08 14:49

Duus wrote:
> [...]
> rattet? At de har overblik? At se seje ud?
> Tænker DU egentlig på din positur når du kører?

ja undskyld, skal nok lade være med at skrive herinde mere
at I tager det SÅ personligt var jeg ikke klar over

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-08-08 14:49

Duus skriver:

> ja undskyld, skal nok lade være med at skrive herinde mere
> at I tager det SÅ personligt var jeg ikke klar over

Sjovt nok, så har du bare fået folks holdnninger - det skal du da ikke
undskylde for...

Fra : -= JF =-

Dato : 01-08-08 16:06

Duus skrev:

> ja undskyld, skal nok lade være med at skrive herinde mere
> at I tager det SÅ personligt var jeg ikke klar over

Bliver du altid tøsefornærmet og begynder at pletbløde hvis folk har
andre holdninger end dig? For hvis det er tilfældet er usenet nok ikke
lige noget for dig...

--
Mvh. John

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-08-08 16:17

"-= JF =-" skrev

> Bliver du altid tøsefornærmet og begynder at pletbløde hvis folk har andre
> holdninger end dig? For hvis det er tilfældet er usenet nok ikke lige
> noget for dig...

Så nu skal du ikke forklare så meget, noget af det sjove forsvinder når det
kommer facts på bordet

- Peter

Fra : -= JF =-

Dato : 01-08-08 23:58

Peter Lykkegaard skrev:

> Så nu skal du ikke forklare så meget, noget af det sjove forsvinder når
> det kommer facts på bordet

Undskyld... Jeg skal prøve at begrænse mig

--
Mvh. John

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-08-08 07:57

On Sat, 02 Aug 2008 00:57:35 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Undskyld... Jeg skal prøve at begrænse mig

Bægrænse?

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : -= JF =-

Dato : 02-08-08 08:45

Hr. Jensen skrev:

> Bægrænse?

Så'n en er sgu svær at være foruden

--
Mvh. John

Fra : Kent Friis

Dato : 01-08-08 17:10

Den Fri, 01 Aug 2008 17:06:25 +0200 skrev -= JF =-:

> Bliver du altid tøsefornærmet og begynder at pletbløde hvis folk har
> andre holdninger end dig? For hvis det er tilfældet er usenet nok ikke
> lige noget for dig...

Det var nok den der kommentar om at være ligeglad hvis man er
heteroseksuel der ramte lidt for nært.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : -= JF =-

Dato : 02-08-08 00:08

Kent Friis skrev:
> Det var nok den der kommentar om at være ligeglad hvis man er
> heteroseksuel der ramte lidt for nært.

Ja, det kan godt være - det var i hvert fald en noget sær reaktion.

--
Mvh. John