Billån
Fra : Ukendt

Dato : 30-07-08 18:36

Hejsa,

Jeg har lige købt en Mazda2 og skal nu finde ud af hvordan den skal
financeres. Jeg har 50.000 og skal ha` resten klaret via en bank eller
Mazda..
Mazda tilbyder at financere de resterende 118.000 over 84 måneder til en
månedlig ydelse på 1872 (1659). Årlige omkostninger i procent er 8,90%

Jeg skal selvfølgelig en tur i banken (måske flere) og høre hvad de kan
tilbyde. Måske var det en ide at forhøje min kassekredit?

Har I nogle erfaringer/råd?

Mvh. Bo

Fra : OZ3BTO

Dato : 30-07-08 18:53

"Bo" <bosnabelpcdk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skal selvfølgelig en tur i banken (måske flere) og høre hvad de kan
> tilbyde. Måske var det en ide at forhøje min kassekredit?

Kommetr jo an på hvad du går efter .. Lav mdr. ydelse hurtig
tilbagebetaling eller totale omkostninger

Personligt har jeg det sådan at det der med at låne kr. til alt muligt vil
jeg ikke .. spare op istedet eller finder noget billigere

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 30-07-08 19:39

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil
> jeg ikke .. spare op istedet eller finder noget billigere

Årrhhh det sædvanlige crap når nogen spørger om lånemuligheder: Du skulle
hellere spare sammen, og husk at spise dine grønsager....

Så for at svare på dit spørgsmål.. Check Diba finans, dem har jeg brugt
igennem mange år.

/Carsten

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 30-07-08 20:10

>Personligt har jeg det sådan at det der med at låne kr. til alt muligt vil
>jeg ikke .. spare op istedet eller finder noget billigere
>-------------------

Nu er det vist ikke lige det der var spørgsmålet KLOGE ÅGE ! manden
spørger om et råd ang. lån og så foreslår du ham at spare sammen -
hvor dum og irreterende kan man være ? Når du ikke har et råd, der
matcher han spørgsmål, så lad være med at din "fornuftige"
finanspolitik.
Nej sevfølgelig kan man da låne til en bil - Gå i din egen bank eller
måske et par andre også og vis dem Mazda´s tibud. Der er så meget kamp
blandt bankere idag, at de er nødt til at matche tilbuddet. Husk at
idag er en bank bare en købmand, der skal have nogen udfordringer - gå
aldrig med til deres første tilbud.

Held og lykke
Mogens

Fra : OZ3BTO

Dato : 30-07-08 21:32

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> blandt bankere idag, at de er nødt til at matche tilbuddet. Husk at
> idag er en bank bare en købmand, der skal have nogen udfordringer - gå

Hvis du så øverst i posten så fik han faktisk en svar .. eller rettere
spørgsmål om hvad han gik efter da der jo er forskel.. ret voldsomt enda

Bagefter fik han så lidt moral

Alt for få danskere kan uden at lyve sige "Det er min bil" eller "Det er mit
hus" Da det jo egentlig er bank/kreditforening e.l. der egentlig "ejer"
huset/bilen i det at det/den ikke er betalt endnu

Startede selv med en gammel spand af en sierra menes kammeraterne lånte til
ny/nyere biler.. De køre stadig i nyere biler nu 10 år efter som stadig er
"bankens"

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-08 21:54

> [...]
> hus" Da det jo egentlig er bank/kreditforening e.l. der egentlig "ejer"
> huset/bilen i det at det/den ikke er betalt endnu

For begge dele kan gælde at kan være nødvendige "goder" her og nu... Og det
er bestemt ikke sikkert at det på lang sigt vil være billigst at bo til leje
til man har råd til at købe. Måske i de næremeste år hvis priserne falder
meget, men de sidste 10år er priserne steget hurtigere end de fleste har
kunnet øge opsparingerne ...

Og det er bestemt ikke sikkert at en gammel spand vil være billigt på lang
sig - altså i forhold til at låne til en lille ny bil. Specielt ikke hvis
man ikke har lyst/evner til selv at klare de småreperationer der måtte komme

Så vil du sikkert indvende at man må undvære... Men mange steder i landet er
en bil nødvendig for at kunne komme på arbejde.
At du ikke ønsker at stifte gæld er ikke det samme som at det ikke kan være
ganske fornugtige for mange andre ... Så længe ens aktiver kan realiseres
for mere end gælden er det jo ikke så "farligt"

Fra : OZ3BTO

Dato : 30-07-08 22:25

> [...]
> ganske fornugtige for mange andre ... Så længe ens aktiver kan realiseres
> for mere end gælden er det jo ikke så "farligt"

Risikoen for at en nyere bil går i stykker er den samme som den gamle spand
... og den gamle spand er oftes den billigste at få reppet da enhver lærling
på div autoværkstede altid mangler kr til en glad weekend

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-08 08:24

> Risikoen for at en nyere bil går i stykker er den samme som den gamle
> spand

Der er vi så ikke enige - medmindre du stadig regner en 10år gammel bil som
nyere

> .. og den gamle spand er oftes den billigste at få reppet da enhver
> lærling
> på div autoværkstede altid mangler kr til en glad weekend

Så du synes ikke man bør stifte gæld men opfordrer istedet til sort arbejde
?

--
/A - Der vel i runde tal skylder en million (sammen med fruen)

Fra : Hr. Jensen

Dato : 31-07-08 08:29

On Wed, 30 Jul 2008 23:24:52 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

>Risikoen for at en nyere bil går i stykker er den samme som den gamle spand
>.. og den gamle spand er oftes den billigste at få reppet da enhver lærling
>på div autoværkstede altid mangler kr til en glad weekend

Nå, på den måde?
Sort arbejde og skattesnyd er svaret på vore bønner.

Jamen, så klinger dine moralske opstød unægteligt noget hule.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Tom

Dato : 30-07-08 20:54

> [...]
>
> Jeg skal selvfølgelig en tur i banken (måske flere) og høre hvad de kan
> tilbyde. Måske var det en ide at forhøje min kassekredit?

mener jeg for mange år siden lånte til omkring små 10% i den danske bank,
efter et par år fik jeg forhandlet ned på 8.25%. Så en dag fik jeg tilbud
fra en anden bank på 5.5%, jeg var 99,99% ved at flytte bank, men så gik
danske bank også med til samme 5.5% for at beholde mig som kunde.
Så bare ind og vrid armen rundt på dem.

--
Tom

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-08 21:01

> Jeg skal selvfølgelig en tur i banken (måske flere) og høre hvad de kan
> tilbyde. Måske var det en ide at forhøje min kassekredit?

Hvor længe regner du med at beholde bilen ?

For hvis du ikke beholder den i lånets løbetid så taber du en del på
stiftelsesomkostningerne, og en kassekredit kan være en god ide (eller et
prioritslån med sikkerhed i fast ejendom eller lign - der betaler du også
kun renter at det du har trukket, og kan bruge samme lån til næste bil
såfremt det er stort nok)

Bliver det et "tradionelt billån" så kig lige rundt på netbankernes tilbud
ved "stor" udbetaling - Så har du en ide om hvor du skal ende hende af...
Eik sagde med dine tal 9,2 i ÅOP og der falder prisen ved 40% udbetaling. Så
bliver du varm på et tilsvarende lån er der måske ide i at tage noget på
kassekreditten for at resten af lånet kan blive en smule billigere.

Men indhent tilbud og sammelign dem ... Skodaen var finanseret via alm brand
bilkredit og citroen'en er nu på en kassekredit med sikkerhed i huset.

/A

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-08 21:10

> Men indhent tilbud og sammelign dem ... Skodaen var finanseret via alm
> brand bilkredit og citroen'en er nu på en kassekredit med sikkerhed i
> huset.

PS husk at stiftelsesomkostninger også er til forhandling. Tinglysningen er
jo fastpris men hvad sælger/bank/finanseringsselskab vil have for det kan
svinge utroligt meget. Så når du har fået banken presset ned på renten, så
er det tid til at handle om stiftelsesomkostningerne

Fra : Tom

Dato : 30-07-08 21:20

> [...]
> kan svinge utroligt meget. Så når du har fået banken presset ned på
> renten, så er det tid til at handle om stiftelsesomkostningerne

Jep der ryger let små 10.000 Kr i omkostninger for at få et lån hvis det
skal være med pantebrev og det hele

--
Tom

Fra : TP

Dato : 30-07-08 21:09

> [...]
>
> Jeg skal selvfølgelig en tur i banken (måske flere) og høre hvad de kan
> tilbyde. Måske var det en ide at forhøje min kassekredit?

Jeg har fået fabiaen financieret igennem FDB / Bank med hjerte (dvs
Swedbank)

Her skulle jeg kun slippe 10% og ÅOP var relativ lav. De rodede lidt rundt
i papirgangen, men ellers er jeg fuld tilfreds. Kig på FDB

Krav er dog medlemsskab af FDB + at bilen skal være energiklasse a, b eller
c (og det er de fleste vel efterhånden)

Fra : Mikael

Dato : 30-07-08 14:36

On 30 Jul., 19:36, "Bo" <bosnabelpcdk> wrote:
> [...]
>
> Jeg skal selvfølgelig en tur i banken (måske flere) og høre hvad de kan
> tilbyde. Måske var det en ide at forhøje min kassekredit?

For 3 år siden da jeg købte min Suzuki hos en Suzuki og Mazda
forhandler, kunne forhandleren ikke gøre det billigere end min bank,
jeg har Lån & Spar. Men det der gjorde forskellen var
stiftelsesomkostningerne. Forhandleren sagde dengang at Lån og Spar
var de eneste de ikke kunne gøre det billigere end.

Hos Lån og Spar kan det også blive lidt billigere hvis du er medlem af
FDM.

Mikael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-07-08 21:48

Bo skriver:

> Mazda tilbyder at financere de resterende 118.000 over 84 måneder til en
> månedlig ydelse på 1872 (1659). Årlige omkostninger i procent er 8,90%

84 måneder, det er 7 år.......pyha - vil du beholde bilen så længe?

1872x74 = 157248 - 118.000 = 39248 kr for at låne pengene - eller ca 1/3
oveni.

> Jeg skal selvfølgelig en tur i banken (måske flere) og høre hvad de kan
> tilbyde. Måske var det en ide at forhøje min kassekredit?

De forrrige 2 biler købte jeg på kassekreditten. Dengang arbejdede jeg
en masse og fik en rimelig høj løn. Dermed blev der skåret godtt af
gælden hver måned, som så teg igen frem til den næste 1. For mig var det
klart den billigste løsning frem for at tegne sig for et fast lån. Men
det kommer meget an på din bank og hvad det koster dig at have en
assekredit.

Tag en alvorlig snak med banken, de kan altså lave en masse ud over
"standardbetingelserne", hvis man presser dem. Tag en snak med flere
banker. Læg gerne et budget med hvor meget du kan betale tilbage.

Med ovenstående 2 bilkøb og en nu rimelig løn, beholdte jeg den sidste
bil i 7 år og sparede så samtidig op til en ny - den blev betalt
kontant.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-08 21:59

Måske var det en ide at forhøje min kassekredit?

> Har I nogle erfaringer/råd?

Det afhænger jo en del af dine personlige muligheder for at låne og om du er
interreseret i hurti tilbagebetaling eller laveste ydelse.
Sidst jeg lånte penge til ny bil, lavede jeg en kassekredit på min
betalinngs konto, da man dengang betalte terminer på huset 4 gange årligt og
ligeså med vand og varme. Dvs. jeg havde en konto der lagde og svingede fra
0 til ca 60000kr.
Så meget af tiden sparede jeg jo renter på en del af lånet.
Men igen det afhænger af temperament, personlig vil jeg bare have det
overstået hurtigst muligt.

Mvh Ove

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-08 22:07

> Men igen det afhænger af temperament, personlig vil jeg bare have det
> overstået hurtigst muligt.

Et snusfornufigt minimum er at man når bilen skal skiftes mindst står med et
overskud til udbetalingen på den næste. Om man så kalder det bankens bil
eller hvad vel ligegyldigt. Mange føler ikke behov for at eje deres bil. Vel
også derfor leasing er så populært.

Fra : Bruno

Dato : 30-07-08 22:17

Bo wrote:
> [...]
>
> Jeg skal selvfølgelig en tur i banken (måske flere) og høre hvad de kan
> tilbyde. Måske var det en ide at forhøje min kassekredit?

7 år er lang tid. Prøv at kig på en kortere løbetid.

Hvis du ikke har anden gæld, så vil det engagement med din bank være ret
enkelt og derfor er det oplagt at shoppe lidt. Lav dig en pakke med de
sidste lønsedler, sidste årsopgørelse fra Skat og et budget - med den i
hånden kan du hurtigt få et bud fra de forskellige banker.

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-08 16:19

Her er en video med gode råd og sammenligninger:
http://epn.dk/webvideo/privatokonomi/?movieId=15844&Id=1319159

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-08 16:15

Tak for alle Jeres råd. Det endte med at jeg flyttede fra Danske Bank til
Nordea. Der kunne jeg få en kassekredit på 6,5 %. Dog skal de lige ha` set
på friværdien i huset...........

Og Mazda2 er en rigtig lille fed bil

Mvh. Bo

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-08 21:08

> [...]
> Nordea. Der kunne jeg få en kassekredit på 6,5 %. Dog skal de lige ha` set

Hej Bo
Tillykke med skiftet til Nordea. Nu skal jeg ikke starte en religionskrig,
men vi er meget glade for dem.

Et endnu større tillykke med den nye bil. Det er simpelthen en af de fedeste
oplevelser, når man henter sin nye bil
Venligst
Lasse K.