Hyundai diesel
Fra : Klavs Christensen

Dato : 29-07-08 23:27

Hej
Jeg overvejer meget at købe en Hyundai Getz diesel, men er usikker på den 3
cyl. motors levetid kontra den 4 cyl. Prisklassen jeg forventer at handle i
er omkring 100-110.000 så begge muligheder er der jo. Jeg regner med at
beholde bilen og køre den "ned". Kørselsforbrug er ca. 30.000 km/år. Er der
nogle herinde der har erfaringer med disse motorer ? Er der evt. andre
skavanker man skal være obs på ?

På forhånd tak for hjælpen.

Klavs

Fra : Hr. Jensen

Dato : 30-07-08 08:56

On Wed, 30 Jul 2008 00:26:37 +0200, "Klavs Christensen" <xv920@pc.dk>
wrote:

> [...]
>nogle herinde der har erfaringer med disse motorer ? Er der evt. andre

Jeg læste på et tidspunkt at den 3-cylindrede var gearet sådan, at man
ved bykørsel skulle køre i 3. gear.
4. gear og 50 km/t betød mærkbare rystelser i rat og pedaler.

Om det er elimineret i 4-cyl. udgaven, kan Kate nok fortælle dig. Og da
en Getz diesel i dag fåes fra 135.000 kr. som fabriksny, så ville jeg
vælge en ny fremfor en brugt.

Rust er dens værste fjende, da den nærmest ikke har set skyggen af
rustbeskyttelse, så det bør den have fra ny.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Kate

Dato : 30-07-08 19:41

Hr. Jensen <pomanden@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> Om det er elimineret i 4-cyl. udgaven, kan Kate nok fortælle dig.
> Og da en Getz diesel i dag fåes fra 135.000 kr. som fabriksny, så

Jeg har kun haft min i 3 uger, men synes ikke den ryster. Den har så
kun nået at køre 2500km, så jeg håber ikke den begynder på det.

> Rust er dens værste fjende, da den nærmest ikke har set skyggen af
> rustbeskyttelse, så det bør den have fra ny.

Uha, jeg må nok hellere få ordnet min så.

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Mama´s kitchen

Dato : 30-07-08 16:19

Hej
Har haft en ny 1,5 88hk 4 cyl. siden december og kørt ca. 17000 km - uhada
hvor kører den godt, og trækker endnu bedre.
Jeg kører ca. 20km/L og fruen ca. 22 km/L, idet den går bedst ved 100-110
km/t.
Fra en del mekanikere har jeg hørt at det er en dårlig bil - der er aldrig
noget at lave på den.
Jeg har kun godt at sige om den.
Mvh
Anders

Fra : Kate

Dato : 30-07-08 19:42

"Mama´s kitchen" <bengtsons@mail.dk> wrote in

> [...]
> 100-110 km/t.
> Fra en del mekanikere har jeg hørt at det er en dårlig bil - der

Det er jeg jo glad for at høre, da jeg kun har 3 ugers erfaring med
min, så er det godt at høre positive ord om den

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 01-08-08 12:56

De får ellers på nakken for ikke at være særlig økonomiske ifht. deres
konkurrenter....

Thomas

Fra : TDN

Dato : 30-07-08 16:53

"Klavs Christensen" <xv920@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> km/år. Er der nogle herinde der har erfaringer med disse motorer ? Er der
> evt. andre skavanker man skal være obs på ?

Har ingen erfaringer med levetiden men FDM roser den lille 3 cyl.:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/6113C6C7-699B-437B-81B6-5A02F376FAEE/0/3031.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Klavs Christensen

Dato : 01-08-08 21:30

Takker alle for jeres indlæg. Kan oplyse at jeg har købt en 4 cyl. fra 2007.
Har kun kørt ca. 75 km i den endnu - men jeg synes at den kører rigtigt
godt. Skiftede fra en 1.5 Elantra årg. 94, så der er forhåbentligt lidt at
spare på brændstoffet

Hilsen Klavs

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-08-08 21:35

On Fri, 1 Aug 2008 22:29:36 +0200, "Klavs Christensen" <xv920@pc.dk>
wrote:

> [...]
>godt. Skiftede fra en 1.5 Elantra årg. 94, så der er forhåbentligt lidt at

Den 4-cylindrede skulle have væsentlig bedre kørekomfort end den gamle
- samtidig med at økonomien vist også er noget bedre, så tillykke med
den.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-08-08 19:04

> Takker alle for jeres indlæg. Kan oplyse at jeg har købt en 4 cyl. fra
> 2007.

Så kan du måske også oplyse om den har tandrem, eller hvad
service-intervallerne iøvrigt er?. Hint; er der en service-bog med?.

Fra : Mikker

Dato : 04-08-08 09:12

Kæde

Mvh

Mikker...110 Hk CRDi Kia rio...samme motor ;)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-08-08 17:00

"Mikker" <hohoho@nixcenbiksen.dk> skrev i en meddelelse news:4896b9e3

> Mvh
>
> Mikker...110 Hk CRDi Kia rio...samme motor ;)

Du er dagens mand i sky-sovs, overvejer at købe en som pendler-bil. En VAG
er sgu' for dyr i vedligehold, når man køre 50.000 pa., hint; de har rem -
eller der er andet galt med topstykket.