Laguna2, tør man?
Fra : Erik B. Hansen

Dato : 28-07-08 20:36

hej ng,

jeg sadler ikke samme dag jeg spidser munden, så jeg leder stadig efter en
bil nr. 2..

en i familien har en Laguna 2 som de er vældig glade for, og jeg kan se at
de billigste begynder at se interessante ud..

Men Laguna 2 har fået meget hug for ikke at holde (?) specielt ikke i alt
det elektriske..

Tør man løbe an på sådan een? Er der noget specielt man skal kigge på -
elektronikken virker vel.. eller ikke, så det er jo til at overskue at
checke. Om der er stik/chips/andet der er ved at irre i stykker er så
straks sværere?

--
vh, Erik BH

Fra : KASO

Dato : 28-07-08 22:08

"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> elektronikken virker vel.. eller ikke, så det er jo til at overskue at
> checke. Om der er stik/chips/andet der er ved at irre i stykker er så

Det er lidt spøjst. Iflg. statistikkerne, er Renault ganske ringe. Vi har
siden 1997 haft:

Scénic I, 4 år/80.000km - 1 fejl (vindafviser v. soltag - rettet på garanti)

Scénic I, Ph. II: 4 år/80.000km: 0 Fejl

Mégane Coupé: 8 år/115.000 km: Fejl på elruder, dårlig forbindelse til en
føler, skiftet udstødning.

Grand Scénic: foreløbig 3 år/70.000km: Defekt kontakt til A/C, Raslen fra
døre (lille plade under håndtag sad løst) - begge rettet under garanti.

Om Laguna II er værre eller bedre tør jeg ikke sige - men den rustbeskyttet
langt bedre end de fleste biler på markedet - så du får næppe
rustreparationer foreløbig. Udstødning i rustfri stål skulle også give lang
levetid. Derudover er sikkerheden stadig blandt de bedste - trods at det er
en udgået model. Du får meget for pengene - men husk at værditabet næppe er
standset, men beholder du den til den er slidt op, kan det være en god
forretning. Check at tandrem er skiftet - som på mange andre, er det en
halvpebret affære.

Fra : TDN

Dato : 29-07-08 05:41

> [...]
> elektronikken virker vel.. eller ikke, så det er jo til at overskue at
> checke. Om der er stik/chips/andet der er ved at irre i stykker er så

Jeg turde ikke, alle statistiker og undersøgelser taler imod og når Renault
selv kommer ud og undskylder den dårlige kvalitet og love bod og bedring i
et håb om at nogle vil købe den nye Laguna3 så mener jeg ikke der er så
meget at overveje.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/95A41AE6-5FCB-4156-A4C2-ABD7FDFDCEA6/0/8890.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/D1AD4342-CFCE-4256-A96E-EC3AF6493F2A/0/3036.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Leo Jensen

Dato : 30-07-08 15:57

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Renault selv kommer ud og undskylder den dårlige kvalitet og love bod og
> bedring i et håb om at nogle vil købe den nye Laguna3 så mener jeg ikke

Den er garanteret til at købe til en god pris, til gengæld er den nok
tilsvarende umulig at komme af med igen, så jeg ville kun købe den hvis jeg
ville beholde den til den var brugt op.
Sjovt nok er den eneste rigtigt populære bil jeg har haft også den jeg har
haft suverænt flest problemer med. Jeg tror ikke man skal forvente flere
problemer med mindre populære mærker, man skal bare regne med at få en
rigtig dårlig pris når den skal sælges igen....

Leo

Fra : Jesper

Dato : 29-07-08 15:47

Erik B. Hansen wrote:
> hej ng,

Jamen lige over...

> jeg sadler ikke samme dag jeg spidser munden, så jeg leder stadig efter en
> bil nr. 2..

Den kender jeg, var selv 2 lange og en fed om det selv...

> [...]
> de billigste begynder at se interessante ud..
>
> Men Laguna 2 har fået meget hug for ikke at holde (?) specielt ikke i alt

Det er korrekt, måske fordi den har så meget af det...

> [...]
> elektronikken virker vel.. eller ikke, så det er jo til at overskue at
> checke. Om der er stik/chips/andet der er ved at irre i stykker er så

Jeg tog selv chancen for 3 år siden, men det skyldes at vi havde en
Laguna 1 før, og den fejlede heller aldrig.
Det der måske fejler er dæktryksfølerne, de fejlede på mine sommerfælge,
fordi vi fik flåede dem af ved et dæk skifte, bemærk der står dækskifte,
og _ikke_ hjul skift, så her er den lovligt undskyldt. Mit info-display
skriver ikke radio info, men det skyldes skift af radio, og da Clarion
kun supporter OEM ratbetjening, og ikke display, ja så er den igen
lovligt undskyldt.

Husk på at de fleste der siger den har fejl, er folk som har "hørt" om
det, og ikke selv har haft en, så de kan tage bestik af det, jeg tror at
grunden til den har det renomé i europa, er at det er en billig bil
(hvis du fjerner afgiften), og spækket med udstyr, og pga prisen så køre
man den ikke til service, de rigtige steder, men spare lidt, og det er
der ingen biler der tjener på.

De 2 fejl jeg har nævt har er min erfering med den, og den har nu kørt
175000, uden døre service, da de netop bliver overholdt der hvor det
ikke er navnet, men kvalitet man går op i.

Tilgengæld kan jeg nævne et utal af fejl, på min firmabil som er en VW,
der netop skulle være guds gave til køretøjsbruger ifl. dem der har
"hørt"...

> --
> vh, Erik BH

Ja også vh, dog fra Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-08 18:41

On 28 Jul 2008 19:36:19 GMT, "Erik B. Hansen"
<erik@børstingMedOEistedetforø.dk> wrote:

> [...]
>elektronikken virker vel.. eller ikke, så det er jo til at overskue at
>checke. Om der er stik/chips/andet der er ved at irre i stykker er så

Jeg kender ikke modellen specifikt, men den er en af de muligheder vi
skal til at tjekke, for så vidt jeg kan se, får man til prisen rigtig
meget brugt bil i forhold til, hvad man får i "de dyre mærker". Men
hvis den har ubehagelige økonomiske overraskelser gemt er det knap så
sjovt. Men man kan jo sige, at den/de første ejere har ædt en pæn
portion af afskrivningen i modsætning til de, der køber brugte Skodaer
)
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka