ZC 39 173
Fra : Jens C. Hansen

Dato : 28-07-08 19:12

Hvis nogen kender den person, der førte denne bil ca. kl. 12.30 idag, så må de gerne hilse fra mig og be' ham om at aflevere pappet og tage en ny køreprøve, når han har taget et par køretimer mere, og kørelæreren ellers synes han er klar til at slippe ud i trafikken igen.

Jeg er lige nået over Lillebæltsbroen på vej mod Fyn, og ligger i inderste vognbane. På det sted er der tre baner, og afkørslen mod rastepladsen er placeret lige efter broen.
Kører med ganske normal hastighed; 100-110 km/t.

I yderste bane bagfra kommer der en lille metallicblå brian-bil med skørter, med (mit gæt) 160 km/t, krydser pludselig meget hurtigt ind over alle vognbanerne, når lige at undgå at ramme min bagende med en lille halv meter eller mindre, direkte over i afkørslen til rastepladsen, omkring det sted på skillelinien hvor den går over til fuldt optrukket.
Jeg lagde mærke til bilen i sidespejlet lige et par sekunder inden han lavede det stunt, og sad nærmest bare og ventede på at blive ramt bagfra da jeg så ham stryge tværs over vognbanerne med den fart, og føler mig ualmindelig heldig stadig at være i live.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 28-07-08 19:24

"Jens C. Hansen" <adsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> køreprøve, når han har taget et par køretimer mere, og kørelæreren ellers
> synes han er klar til at slippe ud i trafikken igen.

Må jeg tilføje YB 33 024 til listen? Overhaler indenom og tager _hele_ min
bremselængde i et skybrud tirsdag d.22/7-08 på E45 lige nord for Aalborg.
Vandet vælter op på min forrude så alt udsyn er væk i flere sekunder - ingen
nanocover eller alverdens viskerspoilere kunne have hjupet her, så jeg må op
og stå på bremsen, meget ubehagelige. Han/hun afslutter så med at zig-zagge
mellem en masse biler og igen overhale flere biler indenom på det 3-sporede
stykke lige inden Limfjordstunellen for at kunne nå af ved afkørsel nr.21.
Bilen var muligvis en Saab 9-3 stationcar, føreren muligvis mentalt
fraværende...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-08 19:30

Brian Axelgaard skriver:

> Bilen var muligvis en Saab 9-3 stationcar, føreren muligvis mentalt
> fraværende...

Hmmm, det er ike mget du har kunnet se:

Registreringsnummer:    YB33024
Betegnelse:    RENAULT MEGANE TOURING 1,6 16V

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 28-07-08 23:00

> Brian Axelgaard skriver:

> Hmmm, det er ike mget du har kunnet se:
>
> Registreringsnummer: YB33024
> Betegnelse: RENAULT MEGANE TOURING 1,6 16V

Okay, var heller ikke helt sikker :)

Fra : Kent Friis

Dato : 28-07-08 20:05

Den Mon, 28 Jul 2008 20:24:05 +0200 skrev Brian Axelgaard:
> [...]
> stykke lige inden Limfjordstunellen for at kunne nå af ved afkørsel nr.21.
> Bilen var muligvis en Saab 9-3 stationcar, føreren muligvis mentalt

Hvordan kan man overhale indenom på motorvejen?

Nødsporet?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-07-08 21:24

Kent Friis skrev:

> Hvordan kan man overhale indenom på motorvejen?
> Nødsporet?

Det pågældende steder det "normalt" at dem der skal videre sydpå af E45
trækker til midtersporet da det er det de skal bruge 2-3 km længere
fremme. Det giver at højresporet ofte er tomt for biler.

I selve hullet er der brugtnogle afartede udgaver af "dobbelt optrukne
stiplede linjer". Som mange vist tror betyder at de ikke må lave
vognbaneskift nede i røret.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 28-07-08 23:06

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
> I selve hullet er der brugtnogle afartede udgaver af "dobbelt optrukne
> stiplede linjer". Som mange vist tror betyder at de ikke må lave
> vognbaneskift nede i røret.

Ja det tror mange muligvis, nogle ved bedre :)
Det er også en af de få steder i DK at man må overhale højre om, i tunnellen
altså...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-07-08 23:56

Brian Axelgaard skrev:
> Ja det tror mange muligvis, nogle ved bedre :)
> Det er også en af de få steder i DK at man må overhale højre om, i
> tunnellen altså...

Må man da det?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 29-07-08 00:21

> Må man da det?

Ja, forstået på den måde at man i højre spor (spor 1) må passere dem i spor
2 og 3 sålænge man bliver i spor 1 hele vejen gennem tunnellen og videre til
"kridtsvinget" mod Østre Allé.

Fra : Kent Friis

Dato : 29-07-08 01:16

Den Tue, 29 Jul 2008 00:06:25 +0200 skrev Brian Axelgaard:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
>
> Ja det tror mange muligvis, nogle ved bedre :)
> Det er også en af de få steder i DK at man må overhale højre om, i tunnellen
> altså...

Hvordan ser det skilt ud?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 29-07-08 09:29

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvordan ser det skilt ud?

Det ville være nemmere hvis du læste mit svar til Finn Guldmann kl.01.21

Fra : Kent Friis

Dato : 29-07-08 01:16

Den Mon, 28 Jul 2008 22:24:18 +0200 skrev Finn Guldmann:

> [...]
>
> I selve hullet er der brugtnogle afartede udgaver af "dobbelt optrukne
> stiplede linjer". Som mange vist tror betyder at de ikke må lave

Jo, men når Brian brokker sig over andres kørsel, så bør han da
inden han brokker sig sikre sig at han selv kører korrekt i højre spor.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 29-07-08 09:30

> Jo, men når Brian brokker sig over andres kørsel, så bør han da
> inden han brokker sig sikre sig at han selv kører korrekt i højre spor.

Jeg kørte korrekt i VENSTRE spor - det er altså ikke ulovligt at opholde sig
der...

Fra : Kent Friis

Dato : 29-07-08 10:12

Den Tue, 29 Jul 2008 10:29:40 +0200 skrev Brian Axelgaard:
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg kørte korrekt i VENSTRE spor - det er altså ikke ulovligt at opholde sig
> der...

Ah, endnu en af dem der ligger og snegler den i venstre spor. Så
skrup dog ud til højre, ellers kan jeg virkelig ikke se problemet
i at folk overhaler højre om.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 29-07-08 13:42

> Ah, endnu en af dem der ligger og snegler den i venstre spor. Så
> skrup dog ud til højre, ellers kan jeg virkelig ikke se problemet
> i at folk overhaler højre om.

Så går du i gang igen!
Jeg havde netop samme problem med ham foran mig - han sneglede så JEG ikke
kunne komme forbi. Jeg, i modsætning til dig og rigtigt mange andre holdte
en korrekt afstand til forankørende, men denne afstand udnyttede fjolset
(dig måske?)

Fra : Kent Friis

Dato : 29-07-08 18:40

Den Tue, 29 Jul 2008 14:42:09 +0200 skrev Brian Axelgaard:
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Så går du i gang igen!
> Jeg havde netop samme problem med ham foran mig - han sneglede så JEG ikke
> kunne komme forbi.

Påstod du ikke lige at du var ved at overhale? Nu skriver du at du
ikke kunne komme forbi.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 28-07-08 22:57

> Hvordan kan man overhale indenom på motorvejen?

Der er 2 spor og jeg er selv ved at overhale en lastbil - det samme er de
mange andre foran mig. Jeg holder så stor afstand til forankørende at jeg
føler mig rimeligt sikker, denne afstand udnytter han så ved at presse sig
ind højre om mig. I stedet burde han have bremset og ventet på at vi begge
havde passeret lastbilen. Jeg kunne ikke trække ind bag en lastbil der kørte
80km/t når jeg selv kørte hurtigere, men han kunne åbenbart nå forbi på min
højre side :(

Fra : Kent Friis

Dato : 29-07-08 01:18

Den Mon, 28 Jul 2008 23:57:12 +0200 skrev Brian Axelgaard:
> [...]
> føler mig rimeligt sikker, denne afstand udnytter han så ved at presse sig

Igennem den lastbil du er ved at overhale?

> I stedet burde han have bremset og ventet på at vi begge
> havde passeret lastbilen.

Kom han med 160 i højre spor, og undgik kun at bremse fordi du
trak til venstre? Eller trak du ud foran ham, så han kun kunne
undvige til højre?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 29-07-08 09:31

> Igennem den lastbil du er ved at overhale?

> Kom han med 160 i højre spor, og undgik kun at bremse fordi du
> trak til venstre? Eller trak du ud foran ham, så han kun kunne
> undvige til højre?

Du er umulig at have en normal samtale med - du antager straks at jeg gjorde
noget forkert.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-07-08 01:59

On Jul 28, 9:04 pm, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> Hvordan kan man overhale indenom på motorvejen?
>
> Nødsporet?

Ja, en mulighed,
Den anden at man bliver overhalet indenom inden man har færdiggort sin
overhaling. Jeg trækker fx. ikke ind foran en lastbil før der er ca.
50 m. Der kunne en Johnny eller Brian vel sagtens få en hjerneblødning
og forsøge en overhaling der.
Til sidst er der det som mange fejlagtigt tror er en overhaling inden
om, men reelt er en forbikørsel fordi trafikken i venstre bane sænker
farten i forhold til trafikken i højre bane.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-08 19:27

"Jens C. Hansen" skriver:

> [...]
> lille halv meter eller mindre, direkte over i afkørslen til
> rastepladsen, omkring det sted på skillelinien hvor den går over til

Registreringsnummer:    ZC39173
Betegnelse:    SUZUKI SWIFT 1,25 DIESEL
Type:    Personbil
Stelnummer:    TSMMZA01S0051**** (?)
Typegodkendelsesnummer:    E50707-09
Dato for første indregistrering    22-01-2008

http://www.suzuki.dk/media/31625/swift_00_08.spec.pdf

Så har den fået alt hvad remmer og tøj kan holde (maksfart er opgivet
til 165 km/t

Fra : Evo Light

Dato : 28-07-08 19:40

Hvor finder du de oplysninger henne?
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 28-07-08 19:43

Evo Light <flejac@gmail.com> wrote in

> Hvor finder du de oplysninger henne?

de kan bl.a. findes på biltorvet.dk - i højre kollonne, andet søgefelt fra
oven.

--
vh, Erik BH

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 28-07-08 19:40

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> http://www.suzuki.dk/media/31625/swift_00_08.spec.pdf
>
> Så har den fået alt hvad remmer og tøj kan holde (maksfart er opgivet
> til 165 km/t

165 går jeg ud fra er på lige vej, uden med-/modvind.
Det går ret stejlt nedad fra broen af, så den kan i teorien godt have kørt lidt hurtigere end det.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-07-08 21:26

Jens C. Hansen skrev:
> 165 går jeg ud fra er på lige vej, uden med-/modvind.
> Det går ret stejlt nedad fra broen af, så den kan i teorien godt have
> kørt lidt hurtigere end det.

Et eller andet rumsterer i baghovedet om at der da vist er et
betalingsanlæg mellem hvor det går nedad og hvor den afkørsel er.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-07-08 21:49

"Finn Guldmann" skrev

> Et eller andet rumsterer i baghovedet om at der da vist er et
> betalingsanlæg mellem hvor det går nedad og hvor den afkørsel er.

Det må være alderen der trykker
Det er korrekt at der et betalingsanlæg hvis du kører fra Jylland til
Sjælland
Men der er en god bid vej fra den omtalte afkørsel til Storebæltsbroen :)

- Peter

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-07-08 23:48

Peter Lykkegaard skrev:
> Det må være alderen der trykker
> Det er korrekt at der et betalingsanlæg hvis du kører fra Jylland til
> Sjælland
> Men der er en god bid vej fra den omtalte afkørsel til Storebæltsbroen :)

Den anden vej er der dælme også en god bid vej fra det går nedad til der
er en afkørsel.

Sådan noget med 6-8 km.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-08 22:00

Finn Guldmann skriver:

> Et eller andet rumsterer i baghovedet om at der da vist er et
> betalingsanlæg mellem hvor det går nedad og hvor den afkørsel er.

Hvornår er det åbnet ?

I forrige uge var jeg på Lolland og tog med Spodsbjerg - Tårs.

Jeg så ikke nogen foranstaltninger, eller byggeri der tydede på at der
var betalingsanlæg på vej på lillebæltsbroen.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-07-08 23:55

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Hvornår er det åbnet ?
> I forrige uge var jeg på Lolland og tog med Spodsbjerg - Tårs.
> Jeg så ikke nogen foranstaltninger, eller byggeri der tydede på at der
> var betalingsanlæg på vej på lillebæltsbroen.

Sorry, den var lige overset. :-$

Manøvren med at komme venstre om og køre fra i første afkørsel i absolut
sidste øjeblik er nemlig ganske almindelig lige efter betalingen på
Storebælt.

Har endda set det praktiseret af en der kom fra manuel bane (eller de
sydlige kreditkortbaner), venstre om mig (der blot kørte i det spor jeg
var kommet gennem brobizz banerne i,og som jeg skulle bruge videre frem)
og så fra til højre så tæt på at jeg knap kunne se bilen da den passerer
foran mig.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 29-07-08 01:20

Den Tue, 29 Jul 2008 00:55:10 +0200 skrev Finn Guldmann:

> [...]
> var kommet gennem brobizz banerne i,og som jeg skulle bruge videre frem)
> og så fra til højre så tæt på at jeg knap kunne se bilen da den passerer

Han er vel kørt under, Terminator 3 style

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : mugge

Dato : 28-07-08 23:07

> [...]
> Stelnummer: TSMMZA01S0051**** (?)
> Typegodkendelsesnummer: E50707-09
> Dato for første indregistrering 22-01-2008

Der er i år (2008) taget pant i 4 stk Suzuki Swift med et stel nr der
begynder med TSMMZA01S0051.

Så forudsat at der er lånt penge (mod pant) er der tale om en af de fire jeg
har på listen.

Den "ældste" af pantsætningerne (og dermed den der passer bedst med dato for
første indregistrering) tilhører en gut der bor i: Fredericia!!!

Så er det jo bare at køre forbi adressen og tjekke.........

VK

Fra : Evo Light

Dato : 28-07-08 23:37

On Tue, 29 Jul 2008 00:07:20 +0200, "mugge"
<mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> wrote:

> [...]
>første indregistrering) tilhører en gut der bor i: Fredericia!!!
>
>Så er det jo bare at køre forbi adressen og tjekke.........

Jeg kører taxa i fredericia ;)?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-07-08 02:01

On Jul 28, 8:27 pm, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Betegnelse:     SUZUKI SWIFT 1,25 DIESEL
>
> Så har den fået alt hvad remmer og tøj kan holde (maksfart er opgivet
> til 165 km/t

Kunne en chip være mulig ?

Fra : mugge

Dato : 28-07-08 19:52

Lidt roden rundt på nettet og..

.....Jeg kan med rimeligt stor sandsynlighed give dig et godt bud på hvem
ejeren er................... vil bare ikke skrive det herinde da jeg ikke er
100% sikker. Jeg har 4 mulige kandidater til dig hvoraf det er overvejende
sandsynligt at der er tale om netop den ene af dem.

I disse Internet tider...............

Håber at jeg kan bidrage til nogens paranoia på denne måde

VK

Fra : Tom

Dato : 28-07-08 20:05

> [...]
> da jeg så ham stryge tværs over vognbanerne med den fart, og føler mig
> ualmindelig heldig stadig at være i live.

Hvis ikke han er i bilgalleriet så er der garanteret en der kender ham der

--
Tom

Fra : mugge

Dato : 28-07-08 20:09

> Hvis ikke han er i bilgalleriet så er der garanteret en der kender ham der
>
> --
> Tom

Ahh se det var også en mulighed.........

VK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-08 20:15

Tom skriver:

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=138903 ???

Fra : Tom

Dato : 28-07-08 20:23

> Tom skriver:

> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=138903 ???

Nej har nummer ZL

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-08 20:26

Tom skriver:

> Nej har nummer ZL

Okay, jeg kan ikke se nummerplader på de små billeder.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 28-07-08 20:34

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Tom skriver:
>
> Okay, jeg kan ikke se nummerplader på de små billeder.

Jeg troede også det var dén, så hvis nogen nåede at se det indlæg hvor jeg skrev "pletskud", så glem venligst det.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 28-07-08 20:23

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=138903 ???

Pletskud, det er dén.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 28-07-08 20:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Tom skriver:
>
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=138903 ???

Det ligner den rigtig meget, men jeg så nummerpladen helt tydeligt, det var et C og ikke et L.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-07-08 02:07

On Jul 28, 9:23 pm, "Jens C. Hansen"
<adsl175...@vip.cybercity.invalid> wrote:

> Pletskud, det er dén.

Sjovt nok, jeg synes virkelig at hvis der er en bil som er en tøsebil,
så er det en Suzuki Swift.....

Fra : Hr. Jensen

Dato : 29-07-08 07:27

On Mon, 28 Jul 2008 20:12:07 +0200, "Jens C. Hansen"
<adsl175519@vip.cybercity.invalid> wrote:

>Hvis nogen kender den person, der førte denne bil ca. kl. 12.30 idag,....

"Når en mand skal, så skal han..."

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 30-07-08 13:52

Hr. Jensen wrote:

> "Når en mand skal, så skal han..."

Jah, så skidt pyt med, at man er få centimeter fra at forårsage et gevaldigt trafikuheld, lige efter et sted hvor det går stejlt nedad.

Gad vide hvor meget f.eks. 10 % hældning øger bremselængden?