Agurketid : længste lige vejstrækning i la~
Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 21:34

Hej Rødder

Hvad mener i er den længste lige vejstrækning i landet ?

Rute 151 - 1ca. 14,5 km snorlige mellem Ørselv og Everdrup

anyone better ?

--
Jan_stevns

Fra : Mikael

Dato : 27-07-08 15:02

On 27 Jul., 22:34, jan_stevns wrote:
> Hej Rødder
>
> Hvad mener i er den længste lige vejstrækning i landet ?
>
> Rute 151 - 1ca. 14,5 km snorlige mellem Ørselv og Everdrup
>
> anyone better ?

Nej jeg kan heller ikke komme i tanken om nogen, den ved Fårevejle er
kun 11,2 km.

Der findes vel i det hele taget ikke mange veje i DK som er lavet
efter en lineal?

Mikael

Fra : Tom

Dato : 27-07-08 22:08

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

kun 11,2 km.

Der findes vel i det hele taget ikke mange veje i DK som er lavet

Synes ellers motorvejen mellem esbjerg og Kolding også må være en
kandidat......på visse tidspunkter kunne denne strækning erlægges med 300+
uden at dreje på rattet :)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 22:24

Mikael <MikLarsen@gmail.com> skrev :

>Nej jeg kan heller ikke komme i tanken om nogen, den ved Fårevejle er
>kun 11,2 km.

Fårevejle-vejen kender jeg, den er da lang og lige ..

>Der findes vel i det hele taget ikke mange veje i DK som er lavet
>efter en lineal?

Ikke mange - det meste af vejen jeg tænker på er underligt nok udlagt
som meget lange lige stykker
--
Jan_stevns

Fra : Anders Majland

Dato : 28-07-08 07:17

> Ikke mange - det meste af vejen jeg tænker på er underligt nok udlagt
> som meget lange lige stykker

Og dem der var er "ødelagt" af rundkørsler

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-08 22:47

Mikael skriver:

> Der findes vel i det hele taget ikke mange veje i DK som er lavet
> efter en lineal?

Kig på omegenen af Karup, Aulum osv....

Lige syd for Over Feldborg til Aulum er der 10,71 km ligeud kun afbrudt
af en rundkørsel .

Øst for Skave på Holstebro - Viborg landevejen er der godt 8 km

Fra rundkørslen vest for Nørre Snede ind gennem byen og østpå til
Klovborg er der også ca 8 km "ligeud".

Fra Videbæk og ud mod Ringkøbing er der 2x 7-8 km ligeud, med en blød
kurve imellem.

Fra Holstebro til Struer er der også godt 11 km lige landevej.

Meeeeen Ørslev Everdrup er altså 17 km i følge google maps og så er de
15,5 km lige efter svinget nordpå op mod Rønnede og Dalby jo ikke at
regne for noget.

Roskilde landevej følger nu godt med, med sine knapt 18 km, hvorimod
storebælt kun er 7 km "ligeud"....

Vest ud af Odense gennem Blommenslyst er kun ca 9 km

Syd for Ribe er der en del "linealstreger".

Fra Tylstrup og op forbi Brønderslev er der 13 km lige landevej.

Nå, det var lige de lette.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-07-08 22:37

jan_stevns skrev:
> Hej Rødder
> Hvad mener i er den længste lige vejstrækning i landet ?
> Rute 151 - 1ca. 14,5 km snorlige mellem Ørselv og Everdrup
> anyone better ?

Da det ikke ser ud til at en rundkørsel diskvalificerer er du vist lidt
forkert på den.

Efter Google Earth er den nævnte strækning faktisk 17,24 km.

I øvrigt er den ikke snorlige. Kun så godt som.

En streg (på GE) sat på midterlinjen i den ene ende og på midterlinjen i
den anden falder lige netop uden for vejbanen på midten. Noget der
ligner 4 meter fra midterstregen.

Af dem jeg lige kan huske man tænker "Nu må der da for f*nden snart
komme et sving?" er der ikke nogen der kommer blot i nærheden.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 27-07-08 22:43

jan_stevns wrote:
> Hej Rødder
>
> Hvad mener i er den længste lige vejstrækning i landet ?
>
> Rute 151 - 1ca. 14,5 km snorlige mellem Ørselv og Everdrup
>
> anyone better ?

Måske rute 18 mellem Holstebro og Aulum, eller rute 15 mellem Videbæk og
Røgind.

M.v.h
Niels

Fra : TL

Dato : 27-07-08 22:44

On Sun, 27 Jul 2008 22:34:18 +0200, in dk.fritid.bil jan_stevns wrote:

>Hej Rødder
>
>Hvad mener i er den længste lige vejstrækning i landet ?
>
>Rute 151 - 1ca. 14,5 km snorlige mellem Ørselv og Everdrup
>
>anyone better ?

Jeg ved ikke hvor mange km, men 28 (Røgindvej) fra lidt syd for
Herningvej til Skjern har et ret langt, lige stykke vej.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-07-08 15:49

> [...]
>
> Hvad mener i er den længste lige vejstrækning i landet ?
>
> Rute 151 - 1ca. 14,5 km snorlige mellem Ørselv og Everdrup

Hvis man kan regne med Google Maps, skal du gennem en rundkørsel på
strækningen. Fra Roskilde mod Ringsted kan man ifølge samme kilde,
køre lige ud i ca. 12,5 km fra Roskilde-enden og der ned af.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 28-07-08 12:11

Hvis man kan regne med Google Maps, skal du gennem en rundkørsel på
strækningen. Fra Roskilde mod Ringsted kan man ifølge samme kilde,
køre lige ud i ca. 12,5 km fra Roskilde-enden og der ned af.

Ja, den er så lige, at man fra Roskilde kan se, om der er rødt eller grønt i
lyskrydset i Osted.
Heldigvis er der masser af bakker på

Bo

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-07-08 23:03

On Sun, 27 Jul 2008 14:01:32 -0700, Mikael wrote:

> Nej jeg kan heller ikke komme i tanken om nogen, den ved FÃ¥revejle er
> kun 11,2 km.
>
> Der findes vel i det hele taget ikke mange veje i DK som er lavet efter
> en lineal?
>
> Mikael

Der har været en periode hvor det var på mode, tror jeg. Omkring København
er ganske mange veje (næsten) snorlige: Roskildevej, landevejene Tåstrup-
Køge, Roskilde-Ringsted, Køge-Vordingborg (hvoraf en sektion er de omtalte
14.5 km) og bidder af de forskellige kongeveje.

Fra : Klaus G.

Dato : 27-07-08 23:52

> Rute 151 - 1ca. 14,5 km snorlige mellem Ørselv og Everdrup
>
> anyone better ?
Ude ved vestkysten er der lidt lige veje. På begge sider af thorsminde
ihvertfald. Hvor mange km, skal jeg ikke kunne sige :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Carsten

Dato : 28-07-08 11:30

<jan_stevns> skrev i en meddelelse
> Hvad mener i er den længste lige vejstrækning i landet ?

Ikke den længste med kun 7,5km, men "Agger tange" strækningen er indbegrebet
af en "looks like Monaco racetrack", idet der er vand på begge sider. Bemærk
at strækningen selvsagt er underlagt 80 km/t begrænsning - ingen
opfordringer herfra

Carsten

Fra : Claus Frørup

Dato : 28-07-08 15:33

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

>Hej Rødder
>
>Hvad mener i er den længste lige vejstrækning i landet ?
>
>Rute 151 - 1ca. 14,5 km snorlige mellem Ørselv og Everdrup
>
>anyone better ?

Du må ud med linealen igen.
Fra Fæbyvej ved Ørslev til Stavnstrupvej ved Stavnstrup er der i.flg
Googleearth 17,55km.

Fra Stavnstrupvej til Køgevej ved Høsten er der 15,56km.

Og hold så lige fast:
Roskildevej fra Hvidovrevej til Kong Waldemarsvej i Roskilde er
24,31km. hvis man ser bort fra det lille stykke hvor vejen er ført i
en bugt under Holbækmotorvejen.

Hjørringlandevejen er også en temmelig lang strækning, men den er ikke
lige så ret som Roskildevej.

Strækningen Ørslev-Everdrup er dog nok den der ser længst ud fra
førersædet.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-07-08 17:00

Claus Frørup skrev den 28-07-2008 16:32:

> Roskildevej fra Hvidovrevej til Kong Waldemarsvej i Roskilde er
> 24,31km. hvis man ser bort fra det lille stykke hvor vejen er ført i
> en bugt under Holbækmotorvejen.

Ud fra http://www.vejogbro.dk/sw143915.asp blev Roskildevejen anlagt
omkring 1760 og hvis Holbækmotorvejen er den der går langs med
vestvolden ser det ud fra
http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/index.htm?map=dkfor faktisk ud til
at det lille sving netop er hvor den passerer volden.

Man kunne formode at Roskildevejen er anlagt efter at man gerne ville
fra A til B med færrest mulige svinkeærinder. Var det evt tidens trend?

Fra : Claus Frørup

Dato : 28-07-08 19:17

Isang tao pinangalanan, Thorbjørn Ravn Andersen nagsulat:

> [...]
>http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/index.htm?map=dkfor faktisk ud til
>at det lille sving netop er hvor den passerer volden.

Jeg blev lidt forvirret her, men Holbækmotorvejen starter ved
Københavns Vestvold:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=55.652483,12.484159&spn=0.013681,0.028367&t=h&z=15

Den bugt på Roskildevejen jeg snakker om ligger her:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=55.643741,12.130365&spn=0.013684,0.028367&t=h&z=15

Og jeg tror ikke der har været noget voldanlæg så langt fra Roskildes
bykerne..... jeg kan i hvert fald ikke finde nogen info om det.

Det eneste der kan ligne et voldanlæg er den ringvej her:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=55.643838,12.087278&spn=0.027367,0.056734&t=h&z=14

>Man kunne formode at Roskildevejen er anlagt efter at man gerne ville
>fra A til B med færrest mulige svinkeærinder. Var det evt tidens trend?

Tjah.... Der var jo den såkaldte Syvårskrig, eller den Tredje
schlesiske Krig hvor Danmark for en gangs skyld var neutral. Så en
åbenbar mulighed var at Kongen ønskede at kunne flytte hurtigt rundt
på tropperne, da alle naboerne jo havde gang i kanonerne.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-07-08 22:32

Claus Frørup skrev den 28-07-2008 20:16:

> Jeg blev lidt forvirret her, men Holbækmotorvejen starter ved
> Københavns Vestvold:
> http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=55.652483,12.484159&spn=0.013681,0.028367&t=h&z=15

Nu blev jeg lidt forvirret. Ud fra kortet i pjecen på
http://www.kbhamt.dk/default.asp?PubId=3585 går Vestvolden så ikke langs
Motorring 3, og ikke der du angiver ovenfor?

> Den bugt på Roskildevejen jeg snakker om ligger her:
> http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=55.643741,12.130365&spn=0.013684,0.028367&t=h&z=15

Ok. Det kan jeg godt se. Der har jeg været for nyligt, jeg blev godt
forvirret.

> Og jeg tror ikke der har været noget voldanlæg så langt fra Roskildes
> bykerne..... jeg kan i hvert fald ikke finde nogen info om det.

Jeg tror ikke der har været en vold om Roskilde.

> [...]
> åbenbar mulighed var at Kongen ønskede at kunne flytte hurtigt rundt
> på tropperne, da alle naboerne jo havde gang i kanonerne.

Det må undersøges engang ved lejlighed :)

Fra : Claus Frørup

Dato : 29-07-08 15:55

> [...]

>http://www.kbhamt.dk/default.asp?PubId=3585 går Vestvolden så ikke langs
>Motorring 3, og ikke der du angiver ovenfor?

Jo, undskyld. Det var mig der "googlede" en anelse for langt ind ad
motorvejen. Den starter rigtig nok der hvor linket peger på, men jeg
fik i skyndingen forvekslet det grønne bælte langs Vigerslevvej med
vestvolden.

>Ok. Det kan jeg godt se. Der har jeg været for nyligt, jeg blev godt
>forvirret.

He,he... velkommen i klubben

>Jeg tror ikke der har været en vold om Roskilde.

Ohh yee of little faith... be enlightened:

http://www.roskildehistorie.dk/1100/billeder/byen/volden/volden.htm

>Det må undersøges engang ved lejlighed :)

Hehe.... historie er nu spændende
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 18:58

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Du må ud med linealen igen.

Så lang, er den sågu da ikke ;)

>Fra Fæbyvej ved Ørslev til Stavnstrupvej ved Stavnstrup er der i.flg
>Googleearth 17,55km.

>Fra Stavnstrupvej til Køgevej ved Høsten er der 15,56km.

Den agurketid er da ikke god for de øvre snoninger ;)

Men - ok - så ved man jo næsten hvorfor der sker en del ulykker
dernede, folk keder sig jo ad pommeren til ;)

>Strækningen Ørslev-Everdrup er dog nok den der ser længst ud fra
>førersædet.

tænkt - jeg troede sgu du sad ved siden af ?

.... hmmm Astraweb.com ?? Hva' er nu det ?
--
Jan_stevns