Hjemme igen...
Fra : Martin Vollert

Dato : 27-07-08 16:19

Så kom man hjem igen fra en tur til Østrig i i uge, ca 3000km 1200 tur/retur
og en 6-700 dernede, sammenlagt køtid ca 2timer totalt.
1 ting falder mig hårdt på hjertet at nævne.
Dem som brokker sig over hvordan folk i DK køre kommer ikke ret tit til
Tyskland, det er jo ren anarki på motorvejen dernede og i Østrig bliver man
overhalet i kurver uden nogen form for oversigt især motorcykler køre
komplet sindsygt.
Nåår ja forresten, er der nogen som kender bødetaksterne for at køre
forstærkt i Tyskland, og er der nogen som har fået bøden sendt herhjem ??

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Mogens

Dato : 30-07-08 20:14

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Nåår ja forresten, er der nogen som kender bødetaksterne for at køre
> forstærkt i Tyskland, og er der nogen som har fået bøden sendt herhjem ??

Jep - tyskerne er ved at ændre praksis. Det stod nævnt i avisen, at nu ville
det tyke politi følge op på bøderegnen til danskerne, så du får nok en
hilsen...
Der kører ca. 25 sager pt. -
www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/15/065829.htm?rss=true

Fra : Tom

Dato : 30-07-08 21:05

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jep - tyskerne er ved at ændre praksis. Det stod nævnt i avisen, at nu
> ville det tyke politi følge op på bøderegnen til danskerne, så du får nok

hehe, ellers er det tyske politi ganske konsekvente hvis man skylder dem
penge og bliver stoppet selv år efter. En ven blev simpelthen sat i den
tyske detension og hans kone måtte så gå og skaffe pengene her og nu for at
få sin mand fri igen :)))
(Skete ved grænsen ved Kruså)

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 31-07-08 04:30

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> penge og bliver stoppet selv år efter. En ven blev simpelthen sat i den
> tyske detension og hans kone måtte så gå og skaffe pengene her og nu for

Han havde altså fået tilsendt bøden, men ikke betalt?

Fra : Tom

Dato : 31-07-08 18:07

> Han havde altså fået tilsendt bøden, men ikke betalt?

tør jeg slet ikke svare på, men han var godt nok chocket over at blive
tilbageholdt ind til bøden var betalt....og det virkede da også.

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 31-07-08 22:51

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> tør jeg slet ikke svare på, men han var godt nok chocket over at blive
> tilbageholdt ind til bøden var betalt....og det virkede da også.

Det tror da fanden - må sgu nok hellere passe ekstra på, når vi snart kører
sydpå...

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-08-08 17:49

> [...]
> http://vollert.dk
> Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will

Jamen hvis jeg lige må citere dit indlæg: "sammenlagt køretid ca 2 timer
totalt" - så må du forvente at både dansk, tysk og østrigsk politi MEGET
gerne vil tale med ding bankrådgiver

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-08-08 19:38

Jesper Hedegaard havde fået den ide at fortælle:
> [...]
> timer totalt" - så må du forvente at både dansk, tysk og østrigsk
> politi MEGET gerne vil tale med ding bankrådgiver

KØtid, tiden hvor jeg har holdt i KØ
Men det kunne da være fedt at ha en vogn som kunne klare turen på et par
timer

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-08-08 20:04

> [...]
> http://vollert.dk
> Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will

#@£$|||| stå i det danske sprog og alle de små nuancer - altså dem man ikke
ser i farten

Men apropos så er her lidt statistik fra vor 3 ugers camping-ferie
herhjemme - den er ikke slut før midnat, men nu kører vi altså ikke længere,
da det ville være dumt når vi nu er hjemme.....

Kørt 2.722,17 km, total tid 60,06 timer med gns på 45,3 km/t - i bevægelse
45,35 timer med gns 59,7 km/t.
Stoppet tid er jo så 14,31 timer...hmm...lad mig lige regne efter at det
passer ! Joh - ser sandsynligt ud - men gad vide hvad Garmin regner for
stilstand; vi har helt sikker været afsted i 3 uger, så det er ikke tid
siden vi startede Stilstand ved rødt lys, tankning osv blir da vel ikke
til så meget....bevares - mad undervejs er vel også iberegnet.
Men alligevel - der var ikke nogen lastvogn, der stak fra os på vejen, så et
gennemsnit på knap 60 km/t !?
Rystende - simpelthen

Fra : Henrik B.

Dato : 18-08-08 08:48

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i meddelelsen

> Dem som brokker sig over hvordan folk i DK køre kommer ikke ret tit til
> Tyskland, det er jo ren anarki på motorvejen dernede og i Østrig bliver
> man

Dét er slet ikke mit indtryk, efter jeg nu for 3. sommer i træk, har krydset
landet! Tværtimod afvikles trafikken effektivt og med væsentlig højere
hastighed end i DK - også i tæt trafik.
Hollændere derimod, er nogle HJERNEDØDE spadsere, som burde blive i deres
lorteland, for de følger på ingen måde hverken skrevne eller uskrevne
færdselsregler!

> Nåår ja forresten, er der nogen som kender bødetaksterne for at køre
> forstærkt i Tyskland, og er der nogen som har fået bøden sendt herhjem ??

Jep, du kan roligt regne med at modtage post fra Tyskland. Trøstten er dog,
at de tyske bøder ikke er så store, som de danske, ligesom de "punkte" du
evt. tildeles dit kørekort, ikke gælder. ))
Hér kan du selv udregne bødestørrelsen:
http://www.bussgeldkataloge.de/ugeschwindigkeit.php

--
B235R BSR Steg3 - 300 Hk / 475 Nm
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-08-08 14:34

Henrik B. havde fået den ide at fortælle:
> [...]
> krydset landet! Tværtimod afvikles trafikken effektivt og med
> væsentlig højere hastighed end i DK - også i tæt trafik.

Jep det gør den, men der er fanme heller ikke noget som hedder afstand, folk
trækker bare ud i en hvis de har bliket 2 gange, selv i kraftigt regnvejr
som vi oplevede ved Kassel trak folk bare ud hvis der var over 5m mellem 2
biler, jeg kan godt forstå man nogen gange høre om store ulykker på
motorvejene dernede.

> [...]
> er dog, at de tyske bøder ikke er så store, som de danske, ligesom de
> "punkte" du evt. tildeles dit kørekort, ikke gælder. ))

Wehee, ca 370kr jeg tror sgu jeg flytter til Tyskland men de bøde priser