Glimragende service fra politiet.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-07-08 14:51

En af mine kolleger, altså én fra samme vognmandsforretning, skulle
over Fyn forleden dag.

Det har ikke været muligt at få ud af ham, hvad han havde gang i, men
faktum var, at han et par gange også benyttede dele af nødsporet til
at køre i.

Dette blev naturligvis observeret af Stikker-Jensen, der omgående
ringede til ordensmagten.

Denne etat var dog så optaget af andre gøremål, at vagthavende valgte
at ringe til vognmanden, og forklare ham, at hvis dette slinger ikke
blev bragt til ophør øjeblikkeligt, ville der blive skrevet og klippet
og klistret, og hvad de ellers kunne finde på. .o))

Han mente nemlig ikke at det med lidt omprioriteringer ville være
umuligt at få en patrulje til at se på sagen, hvis vi ikke kunne holde
orden i egne rækker.

Et telefonopkald senere var arrangementet bragt på ret køl, og
ligeudkørslen genoptaget.

Senere på dagen skulle døren ind til chefen efter sigende have været
lukket i en halv times tid, og der blev rapporteret om særdeles
højrøstet tale derinde fra. )

Et enkelt brudstykke skulle efter sigende være sluppet ud, og det lød
således:

"Så længe mit navn står på siden og fronten af lastbilen, så skal du
kraaaaaftedeme ikke bekymre dig om.".......................

Roen er genoprettet, og alle er glade. Fin service fra politiet,
iøvrigt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : OZ3BTO

Dato : 26-07-08 15:25

> [...]
> kraaaaaftedeme ikke bekymre dig om.".......................
>
> Roen er genoprettet, og alle er glade. Fin service fra politiet,

Har selv prøvet at ringe til pågældene firma og berette om chaufførens
kørsel.. Dette har dog været varevogne.... Sjovt nok plejer der ikk at gå
ret lang tid før den køre pænt.
En enkelt gang har nummeret været direkte til bilen med vognmanden selv bag
rattet hvor jeg så fik en ordentlig sviner.. Et par km længere fremme
holdte policen fart kontrol og han kørte mindst 130kmt på landevej

Lastbiler der slingre på motorvejen eller andre steder plejer jeg at råbe op
over walkien.. Eller ihvertfald komme med nogen flade komentare om deres
køsel.. Heldigvis har de fleste en masse humor

Fra : Klaus G.

Dato : 26-07-08 16:07

> Har selv prøvet at ringe til pågældene firma og berette om chaufførens
> kørsel.. Dette har dog været varevogne.... Sjovt nok plejer der ikk at gå
> ret lang tid før den køre pænt.
Jeg er selv blevet "brokket over" når jeg køre i firmabilen, men de tre
gange det er sket, har folk altid langt på når kontordamen har bedt om deres
fulde navn og adresse. Hvis folk ikke mener de vil give tilkende hvem de er,
når de vil brokke sig, så kan jeg altså ikke tage en klage alvorligt. Så får
jeg indtryk af at de selv er i dårligt humør og bare ringer for at være på
tværs og egentligt ikke rigtigt vil noget med det.

Når jeg selv brokker mig, enten over kørsel, service fra virksomheder eller
hvad faen det nu kan være. Så slutter jeg ALTID af med mit fuld navn og
adresse. Ligemeget om det er servicen på det lokale Jensens Bøfhus, eller
det er til min chef.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Martin Bak

Dato : 26-07-08 16:20

> [...]
> alvorligt. Så får jeg indtryk af at de selv er i dårligt humør og bare
> ringer for at være på tværs og egentligt ikke rigtigt vil noget med det.

Hvis 3 personer har gjort sig den ulejlighed at ringe til dit firma og
brokke sig over din kørsel, så er der sandsynligvis 300 eller flere, som
også har følt sig generet af din kørsel men som ikke har ringet.
Måske er der noget du skulle overveje?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Klaus G.

Dato : 26-07-08 17:01

> [...]
> brokke sig over din kørsel, så er der sandsynligvis 300 eller flere, som
> også har følt sig generet af din kørsel men som ikke har ringet.
Har kørt i 7år, og ca. 50-55.000km årligt.

Den ene som ringede var en lastbil som lå og pressede mig, jeg kørte 90km/t
på speedo. Brugte bremselyset et par gange for at signalere han godt måtte
ligge noget afstand. Det fandt han åbenbart for meget og ringede til
firmaet. Min makker steg ud af bilen da vi nåede til Give i et T-kryds, for
at forklare ham at en lastbil kun måtte køre 70km/t så han skulle være glad
for at vi kørte 90km/t(yes vi fulgte trafikken og kørte dermed selv for
hurtigt). Han var så sur og hidsig at han slog en bule i sin egen dør med
hånden, fordi han råbte og skreg og slog på døren, med hånden ud af
vinduet... Så vi opgav at snakke med ham.

En anden som ringede var en fra Skjernbilen(taxa tingest), jeg havde ligget
bag ham fra skjern mod holstebro. Han blinkede hver gang han skulle
overhale. På et tidspunkt ligger han sig ud til midter stregen og blinker.
Jeg tænker han vil udenom ham foran og bliver bagved. Han blive ved med at
blinke... og blinke og blinke. Han tager farten lidt af. Mystisk for der
var ingen sideveje. Han køre så til sidst 70kmt efter speedo og jeg
overhaler ham. Jeg er vel kommet en 450-500m forbi ham og kan se han så
drejer ned af en vej. Dette mente han åbenbart var uforsvarlig kørsel og
ringede så og brokkede sig. Men han ville ikke oplyse sit navn. Folk der
kender vejen mellem holstebro og skjern vil vide der er stooore lige stykker
vej med kæmpe oversigts forhold.

Den tredje kan jeg ikke huske...

Men dvs. 7x 52.500km = 122.500km kørt landevej pr. person som brokker sig
hvilket egentligt ikke er meget og dem som ringede var jo slet ikke
seriøse...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-07-08 18:04

>Folk der kender vejen mellem holstebro og skjern vil vide der er stooore
>lige stykker vej med kæmpe oversigts forhold.

Jeg tror selv konens bil med 53vilde heste fordelt på 3cyl ville have en
reelt chance for at overhale på det stræk :)

Man kan jo se ca. 10km lige ud og et par km til hver side på det stræk. Jysk
landevej når det er best.

--
/Dennis
Diverse harware sælges

Fra : Gamle

Dato : 26-07-08 19:35

Dennis Pedersen wrote:
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg tror selv konens bil med 53vilde heste fordelt på 3cyl ville have
> en reelt chance for at overhale på det stræk :)

Ja det er en god bil sådan en Swift

Mvh.
Torben

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 26-07-08 20:24

Gamle har bragt dette til verden:

> Ja det er en god bil sådan en Swift
>
> Mvh.
> Torben

Jeg tror ikke at der findes en Swift med under 90hk?
Kai

Fra : Gamle

Dato : 26-07-08 20:49

Fister Løgsovs wrote:
> Jeg tror ikke at der findes en Swift med under 90hk?
> Kai

Jo inden modelskiftet. 3 cyl. og 53 heste.
Har selv een. Den er så fra 1997 og jeg har kun kørt 75 tusinde km og haft
den fra ny.
Samlet udgift incl a l t kr. 235000,00. Kun haft een rep. og det var et
lille stk elektronic som styrer airbag. Alle pærer undtagen positionlys er
originale og ikke skiftet.

Mvh.
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 20:55

On Sat, 26 Jul 2008 21:23:37 +0200, Fister Løgsovs <None@invalid.za>
wrote:

>Gamle har bragt dette til verden:

>Jeg tror ikke at der findes en Swift med under 90hk?
>Kai

Jo, de tidlige Swift-modeller fandtes i en 1.0 model og 53 HK lyder
sandsynligt. Der var også en "hidsig" 1.3'er som næsten kunne få
kaffen til at skvulpe i koppen )
Med al respekt var de tidlige Swift-modeller ikke ligefrem biler, der
trak ordet køreglæde frem, men et par fjerne bekendte fortæller om
relativt billige totaloplevelser - altså de kom fra A til B og tilbage
med mere for ganske fornuftige penge. Og hvis man ikke forlanger mere
er det vel OK.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 27-07-08 07:12

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> relativt billige totaloplevelser - altså de kom fra A til B og tilbage
> med mere for ganske fornuftige penge. Og hvis man ikke forlanger mere

Vi havde skam en 1.6 fra ca. midt i 90'erne.
Den kørte skam rigtig fint, og var ganske tjep.
Kai

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-07-08 22:09

"Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er en god bil sådan en Swift

Det er ikke en swift - det er en 0,8er matiz :)
Ren raket sådan en ....

--
/Dennis
Diverse harware sælges

Fra : OZ3BTO

Dato : 26-07-08 16:41

> [...]
> hvad faen det nu kan være. Så slutter jeg ALTID af med mit fuld navn og
> adresse. Ligemeget om det er servicen på det lokale Jensens Bøfhus, eller

Okaldet ville normalt lyde i retning af " Goddag Erik XX fra Billund taxa ..
Jeg køre bag en mercedes sprinter fra jeres firma med reg nummer xx 00
000/vogn nummer xx.... Hvorefter de så får afvide hvad der er galt .. Kan
f.x være en der har lagt helt oppe i røven af mig og andre billister samt
lavet hasaderede overhalinger til trods for at farten ligger betydeligt over
det tilladte

Specielt dem der ligger helt oppe i røven af en på landevejen selvom farten
er noget over det tilladte

Er sku ligeglad med om folk køre for stærkt bare man tænker på de andre
billister og holder afstand

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-08 19:18

> når de vil brokke sig, så kan jeg altså ikke tage en klage alvorligt. Så
> får jeg indtryk af at de selv er i dårligt humør og bare ringer for at
> være på tværs og egentligt ikke rigtigt vil noget med det.

Og?, hvis firmaets moral er lige så "anløbent" som din kørsel?. Når der
kommer en klage over et af des repræsentanter/ medarbejdere, ville jeg få
det bragt iorden uagtet hvor den kom fra = adresse ligegyldig.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-07-08 20:36

"Jørgen M. Rasmussen" skrev

> Og?, hvis firmaets moral er lige så "anløbent" som din kørsel?. Når der
> kommer en klage over et af des repræsentanter/ medarbejdere, ville jeg få
> det bragt iorden uagtet hvor den kom fra = adresse ligegyldig.
De anonyme klager plejer ellers at være de vildeste (har som regel ingenting
på sig)

- Peter

Fra : Kent Friis

Dato : 26-07-08 21:30

Den Sat, 26 Jul 2008 20:18:29 +0200 skrev Jørgen M. Rasmussen:

> Og?, hvis firmaets moral er lige så "anløbent" som din kørsel?

Så er det nok derfra man skal forvente at der dukker et par folk
op med baseball-køller en mørk aften.

Folk der er ligeglade med andres helbred (og beviser det ved deres
kørsel) skal man ikke lige frem opfordre til den slags ved at
fortælle dem hvor man bor.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Klaus G.

Dato : 26-07-08 21:49

> Og?, hvis firmaets moral er lige så "anløbent" som din kørsel?. Når der
> kommer en klage over et af des repræsentanter/ medarbejdere, ville jeg få
> det bragt iorden uagtet hvor den kom fra = adresse ligegyldig.
Dvs. du pr. automatik tror at ham som klager har ret? Giver du ihvertfald
udtryk for...

Det er som om, at hvis nogen klager over ens kørsel, så er står man med
bevisbyrden og skal til at forklare hvorfor det ene og det andet. Det kan
for hulen da lige så nemt være modparten som er pisse sur og bare skal af
med noget damp.

Jeg vil til enhver tid ringe til en som klager over min kørsel, for helt
præcist at høre hvad det er han er blevet så sur over. Men det er som sagt
endnu ikke lykkedes mig at få noget telefon nummer på ham som ringer. Altså
kan jeg på ingen måde tage sådanne klager seriøst.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-08 23:23

> Det er som om, at hvis nogen klager over ens kørsel, så er står man med
> bevisbyrden

Det gør du jo faktisk også. ISÆR hvis du er firmaets repræsentant.

og skal til at forklare hvorfor det ene og det andet. Det kan
> for hulen da lige så nemt være modparten som er pisse sur og bare skal af
> med noget damp.

Og?, hvis der ikker er mere i det end det, er den historie jo "ude af
verden".

> Jeg vil til enhver tid ringe til en som klager over min kørsel, for helt
> præcist at høre hvad det er han er blevet så sur over. Men det er som sagt
> endnu ikke lykkedes mig at få noget telefon nummer på ham som ringer.

Eller møde op med et par gutter & et baseball-bat :(((. Kan du se hvad jeg
mener?, ellers kan du jo skrive din email, tlf., addr., så skal jeg forklare
hvad jeg mener, og hvorfor ;)).

Fra : Klaus G.

Dato : 26-07-08 23:47

> Det gør du jo faktisk også. ISÆR hvis du er firmaets repræsentant.
Jeg skal IMO ikk bevise en skid...

> og skal til at forklare hvorfor det ene og det andet. Det kan
>>
> Og?, hvis der ikker er mere i det end det, er den historie jo "ude af
> verden".
Ja og nej. Du kan jo bla. se hvordan folk herinde reagere når jeg nævner at
tre har ringet og klaget over min kørsel, folk tror så at jeg køre som et
svin. Det er som sagt som om at bare nogen klager over ens kørsel, så er man
pr. automatik et svin i trafikken. Der går alt for meget ekstrabladet i det
så...

> Eller møde op med et par gutter & et baseball-bat :(((. Kan du se hvad jeg
> mener?, ellers kan du jo skrive din email, tlf., addr., så skal jeg
> forklare hvad jeg mener, og hvorfor ;)).
Jeg forstår udemærket hvad du mener og må da nok indrømme at sådan har jeg
aldrig lige tænkt over det. Men det er da muligt at afgive en anonym måde at
blive kontaktet på, men det gider folk jo ikke fordi "så meget" vil de jo
heller ikke gøre ud af det at klage. Nej, de skal bare af med noget damp og
så bliver man mistænkliggjort.

Jeg kan love for at snakken går, når det nævnes i et stort firma at der er
blevet ringet hjem til kontoret over ens kørsel, uanset hvor meget hold der
er i "anklagen"...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-07-08 00:11

> Jeg skal IMO ikk bevise en skid...

Hvis jeg var din chef, skulle du ;).

".
Der går alt for meget ekstrabladet i det
> så...

Og?, det er da bare at fortælle hvad, hvem, hvor. Hvis der ikke er mere i
det end det, kan der ikke koges mere "suppe".

Men det er da muligt at afgive en anonym måde at
> blive kontaktet på, men det gider folk jo ikke fordi "så meget" vil de jo
> heller ikke gøre ud af det at klage.

Anonym i min bare r.., du kan hurtigt komme på en, to..?.

Nej, de skal bare af med noget damp og
> så bliver man mistænkliggjort.

Er det nu også så galt?. Jeg køre 50.000 om året og har inden for de sidste
2 kun oplevet 1, EN, episode hvor JEG have lyst til at lave et opkald. Men
nu er det ikke muligt at lave, håndfrit el. ej, opkald fra min bil under
drift. Så han/hun slap med en finger ud af soltaget ;).

Fra : Klaus G.

Dato : 27-07-08 00:30

> Hvis jeg var din chef, skulle du ;).
Nu er det firma jeg arbejder i så stort at "chefen" bor i spanien og spiller
golf :)

> Der går alt for meget ekstrabladet i det
>>
> Og?, det er da bare at fortælle hvad, hvem, hvor. Hvis der ikke er mere i
> det end det, kan der ikke koges mere "suppe".
Ja, det synes man jo umildbart, virkligheden er bare en anden.

> Men det er da muligt at afgive en anonym måde at
>
> Anonym i min bare r.., du kan hurtigt komme på en, to..?.
Mail adresse, telefon som ikke står listet nogen steder. Det var to.

> [...]
> opkald. Men nu er det ikke muligt at lave, håndfrit el. ej, opkald fra min
> bil under drift. Så han/hun slap med en finger ud af soltaget ;).
Så må du være meget stille af sind :)
Jeg synes dagligt jeg møder spassere i trafikken.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-07-08 00:40

> Så må du være meget stille af sind :)
> Jeg synes dagligt jeg møder spassere i trafikken.

Tror du så reelt ikke DU er problemet? ;).

Fra : Klaus G.

Dato : 27-07-08 02:42

> Tror du så reelt ikke DU er problemet? ;).
Fandme nej :) For vi ved jo alle at vi selv er de bedste billister! Slut
prut finale! :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-07-08 07:59

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Tror du så reelt ikke DU er problemet? ;).

Hvis Klaus kører lastbil er han alene af den grund et problem for en del
i trafikken.

Omkring os opfører folk sig ofte mærklig. Jeg er blevet dyttet af vredt
og voldsomt alene fordi jeg var der.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Brian

Dato : 27-07-08 15:28

Finn Guldmann wrote:

> Omkring os opfører folk sig ofte mærklig. Jeg er blevet dyttet af
> vredt og voldsomt alene fordi jeg var der.

Det var sgu nok en her fra gruppen, der genkendte dig

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-07-08 16:30

Brian skrev:
> Det var sgu nok en her fra gruppen, der genkendte dig

Ikke SÅ vredt og voldsomt.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 27-07-08 09:14

Den Sun, 27 Jul 2008 01:30:22 +0200 skrev Klaus G.:

> Mail adresse, telefon som ikke står listet nogen steder. Det var to.

En telefon som ikke er listet i TDC's system?

Det har før været oppe i medierne at selv "hemmeligt nummer" oplyses
når man ringer til 118.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-07-08 10:16

Kent Friis skrev:
> En telefon som ikke er listet i TDC's system?
> Det har før været oppe i medierne at selv "hemmeligt nummer" oplyses
> når man ringer til 118.

Det var nu vist også mere hvis du har et taletidskort der ikke er
registreret til dig.

Man skal så blot lige huske at lade være med at presenter sig med navn
nårman svarer. Ellers er "fidusen" jo røget sig en tur.

Men man kan ringes tilbage til.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 27-07-08 10:53

Den Sun, 27 Jul 2008 11:15:56 +0200 skrev Finn Guldmann:

> Det var nu vist også mere hvis du har et taletidskort der ikke er
> registreret til dig.

Er det stadig lovligt? Der var da snak om at afskaffe det en overgang,
noget med de der åh så farlige terrorister...

(Heromkring er terrorister sådan nogen der fjoller rundt med en
campingvogn, eller danner lange køer ved iskiosken).

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-07-08 14:04

Kent Friis skrev:
> [...]
> (Heromkring er terrorister sådan nogen der fjoller rundt med en
> campingvogn, eller danner lange køer ved iskiosken).

Jeg har da et der ikke er registreret nogen steder.

Ikke fordi jeg tror da nok dem der kigger på de der "campister", har
styr på hvem der har nummeret. Efter i hvilken forbindelse nummeret er
brugt.

Og indtil for nogle uger siden kunne det stadig lade sig gøre.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Evo Light

Dato : 28-07-08 13:15

On 27 Jul 2008 08:13:48 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>En telefon som ikke er listet i TDC's system?
>
>Det har før været oppe i medierne at selv "hemmeligt nummer" oplyses
>når man ringer til 118.

Hemmeligt nummer må ikke oplyses af 118
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Fra : Kent Friis

Dato : 28-07-08 13:49

Den Mon, 28 Jul 2008 14:14:51 +0200 skrev Evo Light:

> Hemmeligt nummer må ikke oplyses af 118

Det var også derfor at det var oppe i medierne...

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-07-08 07:54

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Hvis jeg var din chef, skulle du ;).

Hvis du forlangte at jeg skulle bevise min uskyld overfor en anonym
klage ville du ikke være min chef ret meget længere.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-07-08 07:51

Klaus G. skrev:
> Jeg kan love for at snakken går, når det nævnes i et stort firma at der er
> blevet ringet hjem til kontoret over ens kørsel, uanset hvor meget hold der
> er i "anklagen"...

Typisk har en klager ikke selv ren mel i posen hvis vedkommende ikke vil
efterlade et navn og et tlf-nummer.

Har selv været ude for at blive klaget over, hvor det viste sig at det
havde været mere relevant hvis det havde været mig der havde ringet og
klaget.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-07-08 07:43

Klaus G. skrev:
> [...]
> endnu ikke lykkedes mig at få noget telefon nummer på ham som ringer. Altså
> kan jeg på ingen måde tage sådanne klager seriøst.

Hvis en der klager ikke vil være ved sin klage med navn, er den ikke seriøs.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-07-08 01:14

On Jul 26, 5:19 pm, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
> brokke sig over din kørsel, så er der sandsynligvis 300 eller flere, som
> også har følt sig generet af din kørsel men som ikke har ringet.

Samme tanke herfra.....

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 26-07-08 18:05

Ja, hvis bare vi alle ville starte med at se på vores egen kørsel, og få den
iorden, så var vi mange ulykker og problemer kvit.

Dernæst skulle vi alle testes hver 5 år for om vi kan se, skal selv testes
næste gang i 2014, da mit job gør jeg skal testes hver 5 år, og
efterfølgende bliver det vist hver andet år, fordi alderen passere de 40 år.

Fra : Martin Bak

Dato : 26-07-08 18:35

"Leo Jørgensen" <leo@leo.lir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dernæst skulle vi alle testes hver 5 år for om vi kan se, skal selv testes
> næste gang i 2014, da mit job gør jeg skal testes hver 5 år, >
Er der noget galt med min regnestok?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 28-07-08 10:13

> Er der noget galt med min regnestok?

Nej, men der kommer en reglændring, som gør først skal testes i 2014.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-07-08 18:40

"Leo Jørgensen" <leo@leo.lir.dk> wrote in

> Dernæst skulle vi alle testes hver 5 år for om vi kan se,

Subscribe.

Obligatorisk lægetjek og teoriprøve hvert 5. år.

Sænkes til hvert 2. år når alderen passerer f.eks. 60 år. Suppleres med en
praktisk køreprøve når man er over 70.

Intervaller og aldersgrænser kan jo diskuteres, men princippet tror jeg er
godt for trafiksikkerheden.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-08 19:48

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> praktisk køreprøve når man er over 70.
>
> Intervaller og aldersgrænser kan jo diskuteres, men princippet tror jeg er

Det skal nærmere være omvendt, motorikken svækkes hurtigere end intellektet.
Men hvem vil betale, du?. Hvornår er du gammel nok til at skulle betale/
evt. undvære dit styrebrev? ;).

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-07-08 20:44

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in

> Men hvem vil betale, du?.

Ja da. Evt kan det ske via en fond el.lign, som alle med styrebrev betaler
til.

> Hvornår er du gammel nok til at skulle betale/ evt. undvære dit
styrebrev? ;).

Måske er det varmen, men jeg forstår ikke hvad du mener.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-07-08 22:12

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Det skal nærmere være omvendt, motorikken svækkes hurtigere end intellektet.
> Men hvem vil betale, du?.

Ja, fanden galemig. Jeg ville godt betale 1000 kr hvert 5. år ofr at
høje trafiksikkerheden.

KLaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus G.

Dato : 26-07-08 22:33

> Ja, fanden galemig. Jeg ville godt betale 1000 kr hvert 5. år ofr at
> høje trafiksikkerheden.
Jep jep, det vil alle andre nok også hvis man spørger dem. Bliver det så
lavet som en frivillig ordning, så nej. Det er præcis som når der blive
spurgt til om folk vil købe noget øko kød i supermarkedet og alle svare ja,
statestikkerne viser bare noget andet :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-07-08 08:02

Klaus G. skrev:
> [...]
> spurgt til om folk vil købe noget øko kød i supermarkedet og alle svare ja,
> statestikkerne viser bare noget andet :)

Seneste melding er så at netop den er ved at vende.

Okø-landmænd tjener bedre end almindelige landmænd.

Så måske det andet heller ikke er helt umuligt. Det skal blot have de
samme ca 10 år til at simre.
--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-08 23:35

> Ja, fanden galemig. Jeg ville godt betale 1000 kr hvert 5. år ofr at
> høje trafiksikkerheden.

1000,-?,hvor får du det fra?. Og vil du nu også reelt det, hvad nu hvis det
er mere? ;)).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-07-08 23:39

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> 1000,-?,hvor får du det fra?.

Lægetjek og en masseteoriprøve.

> Og vil du nu også reelt det,

Ellers ville jeg nok ikek skrive det?

> hvad nu hvis det er mere? ;)).

10kkr finder jeg i overkanten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-07-08 22:55

> [...]

> testes næste gang i 2014, da mit job gør jeg skal testes hver 5 år, og
> efterfølgende bliver det vist hver andet år, fordi alderen passere de

Det bliver så skønt den dag 60% af befolkningen står uden kørekort fordi
man glemte samtidig at ansætte flere prøvesagkyndige... :(

Ideen er meget god men yikes hvor vil der være stor risiko når man har
tillagt sig x antal års vaner fra almindelig trafik...

Fra : Evo Light

Dato : 27-07-08 08:14

On Sat, 26 Jul 2008 19:05:27 +0200, "Leo Jørgensen" <leo@leo.lir.dk>
wrote:

> [...]
>næste gang i 2014, da mit job gør jeg skal testes hver 5 år, og
>efterfølgende bliver det vist hver andet år, fordi alderen passere de 40 år.

Skal så heldigvis kun gå ned og ruske i etaten hver 5 år for at få nyt
kort. Eller det vil sige, nu er det skrankepaverne på kommunene der
tager sig af det.

Fra : C. Caspersen

Dato : 26-07-08 22:30

> Dette blev naturligvis observeret af Stikker-Jensen, der omgående
> ringede til ordensmagten.

Nu er jeg ikke dummere, end at jeg godt kan se den humoristiske tone i
historien, men en person, som anmelder en slingrende lastbil, eller for den
sags skyld en slingrende cykel, er f...... ikke en stikker.

"Stikker" er et stærkt ord !

/Caspersen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-07-08 22:57

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in

> [...]
> historien, men en person, som anmelder en slingrende lastbil, eller
> for den sags skyld en slingrende cykel, er f...... ikke en stikker.

Enig. Ud over det, god historie - fornuftig vagthavende, fornuftig billist,
fornuftig vognmand - dum chauffør.

Fra : ShutEye

Dato : 27-07-08 00:29

Godt!

Nix!

Nemli!

> Enig. Ud over det, god historie - fornuftig vagthavende, fornuftig
> billist,
> fornuftig vognmand - dum chauffør.

Enig!

Halløj den slap jeg nemt om :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-07-08 00:49

"ShutEye" <no@no.no> wrote in

> Halløj den slap jeg nemt om :)

Der går jo snart AOL i den - og det er ik engang september endnu ;)

Fra : alexbo

Dato : 27-07-08 09:05

"Henrik Stidsen" skrev

> Enig. Ud over det, god historie - fornuftig vagthavende, fornuftig
> billist,
> fornuftig vognmand - dum chauffør.

Jeg kan nu ikke se at det er en fornuftig vagthavende der undlader at
reagere på en formodet spritbilist i lastbil.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-07-08 13:39

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in

> Jeg kan nu ikke se at det er en fornuftig vagthavende der undlader at
> reagere på en formodet spritbilist i lastbil.

Han reagerede da også og fik det stoppet. Når det var så nemt at stoppe var
det 99% sikkert ikke en spritbillist men bare en uopmærksom chauffør der
trængte til at blive råbt op.

Fra : alexbo

Dato : 27-07-08 14:35

"Henrik Stidsen" skrev

> Han reagerede da også og fik det stoppet.

Han ringede til vognmanden, der lovede at stoppe det.
Jeg må indrømme at hvis jeg bliver set i noget der ligner spritkørsel, vil
passe mig udmærket hvis politiet ringer til konen eller mig selv, for at få
mig til at stoppe, politiet kan jo sagtens bedømme at jeg bare er
uopmærksom, men hvis det har noget på sig kører jeg gerne ind til siden
med det samme.
Jeg skal endda gerne skrive telefonnummeret på bilen hvis det kan redde
kørekortet.

I denne NG er der ind i mellem indlæg der handler om at skribenten har
medvirket til at stoppe en spritbilist, jeg synes det er urimeligt at kalde
dem Stikker-Jensen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-07-08 14:42

> Han ringede til vognmanden, der lovede at stoppe det.

- og som stoppede det.

> [...]
> for at få mig til at stoppe, politiet kan jo sagtens bedømme at jeg
> bare er uopmærksom, men hvis det har noget på sig kører jeg gerne ind

Forskellen er jo nok at politiet godt ved at ikke alle lastbiler der
slingrer på motorvejen er spritbillister. I så fald ville der jo være 60%
berusede chauffører og det tror jeg ik lige der er ;)

Fra : alexbo

Dato : 27-07-08 15:11

"Henrik Stidsen" skrev

> I så fald ville der jo være 60% berusede chauffører og det tror jeg ik
> lige der er ;)

Nej det tror jeg heller ikke, men jeg synes nu der er mere grund til at
stoppe en lastbil der slingrer end en tilfældig på gaden bare for
kontrollens skyld.
Politiet ved jo også godt at langt de fleste de stopper i en razzia er helt
ædru.
Uopmærksom lyder som et andet ord for at falde i søvn, og så skal man da
bare vækkes, så kan man køre et par timer til uden problemer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-07-08 16:36

> Nej det tror jeg heller ikke, men jeg synes nu der er mere grund til at
> stoppe en lastbil der slingrer end en tilfældig på gaden bare for
> kontrollens skyld.

Jow, men mon ik det er et spørgsmål om prioritering af ressourcerne. En
patruljevogn der skal ud på motorvejen og fange en lastbil er jo optaget
forholdsvis længe og ingen af os kendte den øvige politi-situation i
området.

Fra : Søren

Dato : 28-07-08 07:32

> Dette blev naturligvis observeret af Stikker-Jensen, der omgående
> ringede til ordensmagten.

Hvorfor er man stikker hvis man forsøger at forhindre ulykker ? Hvad vil du
selv helst have?

... at nogle ringer og melder en lastbil der åbenbart køres af en træt eller
fuld chauffør

eller

at politiet ringer på din dør og fortæller din datter er kørt ihjel af en
lastbil ?

Så glem ordet "stikker" til steder hvor det hører hjemme.

Mvh SØren