V-Power - update.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-07-08 12:59

Hvis vi lige kan overkomme at abstrahere fra det religiøse et øjeblik,
så kommer der her en situationsrapport fra den virkelige verden.

Efter 3 tankninger med Shell V-Power 99 oktan kan jeg konstatere et en
besparelse på 0.8 liter pr. 100 km.

Kørselsmønsteret har været uændret, idet jeg stort set kun har kørt
mellem hjem og arbejde.

Dvs. fulgt trafikken om eftermiddagen til arbejde, og så får den nogen
prygl på vej hjem tidligt om morgenen. Strækningen er på 26 km. og er
50% motorvej.

Desuden véd jeg fra sidste sommer, at den kører ca. 10 km/t. mere på
toppen nede på autobahn.

Det anbefales at anvende oktan 95 fra fabrikken.

Bare til orientering.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Tom

Dato : 25-07-08 13:39

> [...]
> toppen nede på autobahn.
>
> Det anbefales at anvende oktan 95 fra fabrikken.

Du skulle aldrig have købt den Kia, de har "tørret" dig noget så galt

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-07-08 13:45

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> toppen nede på autobahn.
>
> Det anbefales at anvende oktan 95 fra fabrikken.

Jeg har i de seneste 3-4 måneder kørt på V-Power 99 oktan herhjemme, dog
uden at måle før/efter forbrug.
Men så her i løbet af vores ferie tur, der fyldte jeg det dersens 100 oktan
på, som de har mange steder i Tyskerland og der kunne jeg mærke en forskel i
motorgangen, til det bedre. Om den gik kortere/længere end på 99 oktan, det
ved jeg dog ikke.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-07-08 15:03

> Det anbefales at anvende oktan 95 fra fabrikken.

Det anbefales vel at bruge *minimum* 95 Oktan ?
Jeg kører også 95 oktan på Völlen, men med 98, 99, eller 100 Oktan er
der sikkert et større udkomme fra den stopfodring der sker når jeg
strækker højre ben.
Hvis jeg skulle få den idé at få automobilet chip(s)-tunet *skal* der
anvendes mindst 98 Oktan suppe for den påståede mængde effekt fremkommer
ved føromtalte udstrækning af højrebenet.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-07-08 15:35

On Fri, 25 Jul 2008 16:03:06 +0200, "Brian Sørup"
<camaropower454@hotmail.com> wrote:

>Det anbefales vel at bruge *minimum* 95 Oktan ?

>--

Flueerotiker.

> [...]

>Jeg kører også 95 oktan på Völlen, men med 98, 99, eller 100 Oktan er
>der sikkert et større udkomme fra den stopfodring der sker når jeg

Har man så lange plovfurer der hvor du færdes?

> [...]

>anvendes mindst 98 Oktan suppe for den påståede mængde effekt fremkommer
>ved føromtalte udstrækning af højrebenet.

Hvis den skal have chips, så skal den vel have dip, og ikke oktan?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-07-08 23:37

> Flueerotiker.

Det er det tætteste jeg kommer på *rigtig* erotik ...

> Har man så lange plovfurer der hvor du færdes?

Houw-houw, do ......

> Hvis den skal have chips, så skal den vel have dip, og ikke oktan?

Nemlig, Kim's nye 2% dip er det den vil ha'

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 25-07-08 15:27

> Efter 3 tankninger med Shell V-Power 99 oktan kan jeg konstatere et en
> besparelse på 0.8 liter pr. 100 km.

Jeg har observeret det samme på min 94' BMW 325i.

Efter mine beregninger vil det sige at prisforskellen på uno-x 95 til shell
99 næsten forsvinder pga. den kører længere på literen, det koster ca 15
kroner ekstra med 99 ift. uno-x 95 pr. tank, tanker man 95 oktan på shell i
stedet for uno-x koster v-power det samme pr. km. pga. den bedre
brændstoføkonomi.

Om motoren yder bedre har jeg ikke noget fornuftigt at sige om.

Martin Kaltoft

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-07-08 17:06

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Efter 3 tankninger med Shell V-Power 99 oktan kan jeg konstatere et en
> besparelse på 0.8 liter pr. 100 km.

Jeg har været igang med samme "eksperiment" og tallene er ikke helt så
gode...

Almindelig oktan 95: 01-03-2008 - 09-06-2008: 12,44km/l
Shell V-Power 99 : 11-07-2008 - 25-07-2008: 12,98km/l

Der er en lille pause i mellem perioderne - skulle jo lige have brugt
blandingsproduktet af 95 og v-power...

Men ½ km længere pr liter er ikke helt nok til at det kan betale sig at
give en krone mere pr liter. Syns ikke jeg har mærket nogen effekt
forandring eller bedre motorgang. Kilometertælleren står kun på knap 35.000
og det er jo, syns jeg jeg læste i en anden tråd, en kun lige tilkørt motor
;)

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 12:17

> Jeg har været igang med samme "eksperiment" og tallene er ikke helt så
> gode...
>
> Almindelig oktan 95: 01-03-2008 - 09-06-2008: 12,44km/l
> Shell V-Power 99 : 11-07-2008 - 25-07-2008: 12,98km/l

kan du ikke helt regne med, tænk på at i de kolde mdr bruger du mere benz på
at choke motoren ved koldstarter...

Mvh
Morten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-07-08 12:38

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in

> kan du ikke helt regne med, tænk på at i de kolde mdr bruger du mere
> benz på at choke motoren ved koldstarter...

Nu er det begrænset hvor koldt det har været i nævnte perioder ;) Jeg har
også brugt benzinfyr til at varme motoren op men det var i foråret hvor jeg
kørte almindelig 95. Så alt ialt ser det ikke ud som om V-Power gør noget
for min motor.

Jeg fortsætter med V-Power lidt endnu og hvis ik der bliver en mærkbar (1kr
bedre) økonomi i det så går jeg tilbage til almindelig 95.

Fra : Evo Light

Dato : 27-07-08 08:01

On 26 Jul 2008 11:38:11 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg fortsætter med V-Power lidt endnu og hvis ik der bliver en mærkbar (1kr
>bedre) økonomi i det så går jeg tilbage til almindelig 95.

VPower koster ikke 1 kr mere, men 46 øre
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-07-08 13:38

Evo Light <flejac@gmail.com> wrote in

> VPower koster ikke 1 kr mere, men 46 øre

Det kommer vist an på hva dag det er... ;)

Fra : Evo Light

Dato : 28-07-08 13:08

On 27 Jul 2008 12:38:17 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>Evo Light <flejac@gmail.com> wrote in

>Det kommer vist an på hva dag det er... ;)

Nej. Det er en fast prisforskel der er på 95 oktan og Vpower

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-07-08 20:49

> Nej. Det er en fast prisforskel der er på 95 oktan og Vpower

Hmmm, jeg syns det er mere på den lokale Shell ^o)

Fra : Evo Light

Dato : 28-07-08 21:16

On 28 Jul 2008 19:48:48 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>Evo Light <flejac@gmail.com> wrote in

>Hmmm, jeg syns det er mere på den lokale Shell ^o)

Jeg kender en af forstanderne på den lokale shell station og han sagde
at VPower altid var 46 øre dyrere end alm 95 oktan og at det var en
fast værdi.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-07-08 21:45

> [...]

> Jeg kender en af forstanderne på den lokale shell station og han sagde
> at VPower altid var 46 øre dyrere end alm 95 oktan og at det var en

Prøv at spørge ham om det er en regel der gælder alle stationerne i hele
landet eller om det kun er sådan hos ham.

Så vidt jeg husker lå 95 lige under 11kr sidst jeg tankede og jeg gav 11.78
for v-power. Det er mere end 46 øre... ;)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-07-08 22:17

Henrik Stidsen skrev den 28-07-2008 22:44:

> Så vidt jeg husker lå 95 lige under 11kr sidst jeg tankede og jeg gav 11.78
> for v-power. Det er mere end 46 øre... ;)

Du har nok checket 95 på vej ud fra tanken og de har sat prisen ned mens
du betalte. Det går hurtigt....

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 28-07-08 22:32

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Du har nok checket 95 på vej ud fra tanken og de har sat prisen ned mens
> du betalte. Det går hurtigt....

Priserne skal jo skifte på et eller andet tidspunkt.
Det næste bliver vel nedtælling til næste prishop, ligesom der er på visse lyskurve :)

Skal man tanke nu, eller vente x antal minutter og håbe at prisen falder?

Fra : Evo Light

Dato : 28-07-08 22:59

On Mon, 28 Jul 2008 23:16:54 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<thunderaxiom@gmail.com> wrote:

>Du har nok checket 95 på vej ud fra tanken og de har sat prisen ned mens
>du betalte. Det går hurtigt....

Uden pis så hurtigt går det. Jeg havde set en tank og tænkte at nu
skulle jeg altså have tanket. Checkede prisen hvilket passede med de
andre tanke i nærheden, smider penge i maskineriet og får tanket
færdig og kører ud fra tanken af. Da jeg kører ud fra tanken ser jeg
at prisen er faldet og bander og svovler over at jeg garanteret har
fået tanket til den dyre pris.

Men ved nærmere eftersyn havde de smidt prisen ned før at jeg nåede at
løfte pistolen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-07-08 16:44

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote in

> Du har nok checket 95 på vej ud fra tanken og de har sat prisen ned
> mens du betalte. Det går hurtigt....

Jeg checkede prisen i dag. 95 kostede 11.11 og V-power kostede 11.70. Og
det var samtidig så ik noget med prisændringer i mellemtiden eller hvad der
ellers kan forklare det. Der ER mere end 46 øre imellem de to.

Fra : TDN

Dato : 30-07-08 18:07

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> der
> ellers kan forklare det. Der ER mere end 46 øre imellem de to.

Hvorfor ikke ikke bare checke Shells hp:

http://www.shell.com/home/Framework?siteId=dk-da

Mvh
Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-07-08 18:08

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> wrote in

> Hvorfor ikke ikke bare checke Shells hp:
> http://www.shell.com/home/Framework?siteId=dk-da

Fordi jeg alligevel var en tur forbi en Shell tank ;)

Fra : Evo Light

Dato : 30-07-08 22:01

On 30 Jul 2008 15:44:15 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

> [...]
>det var samtidig så ik noget med prisændringer i mellemtiden eller hvad der
>ellers kan forklare det. Der ER mere end 46 øre imellem de to.

HVordan kan du se prisen på VPower uden at vælge det på standeren?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-07-08 18:17

> HVordan kan du se prisen på VPower uden at vælge det på standeren?

Det tror jeg ik man kan. Men det er bare et spørgsmål om at løfte
pumpedimsen så står prisen på standeren.

Fra : Brian

Dato : 31-07-08 19:18

Henrik Stidsen wrote:

> Det tror jeg ik man kan. Men det er bare et spørgsmål om at løfte
> pumpedimsen så står prisen på standeren.

Pumpedimsen ? Kan du ikke bare nøjes med at løfte pistolen ?

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-07-08 23:06

"Brian" <nej@tak.du> wrote in

> Pumpedimsen ? Kan du ikke bare nøjes med at løfte pistolen ?

Jeg ku jo ik lige huske hva det var man plejede at kalde sådan en ;)

Fra : Brian

Dato : 29-07-08 16:53

Henrik Stidsen wrote:

> Så vidt jeg husker lå 95 lige under 11kr sidst jeg tankede og jeg gav
> 11.78 for v-power. Det er mere end 46 øre... ;)

Jeg er også temmelig sikker på at jeg gav lige nøjagtig 79 øre mere for 99,
end det normale 95.

Såvidt jeg husker, kostede 97 oktan, små 59 øre ekstra.

/Brian

Fra : Hr. Jensen

Dato : 30-07-08 09:04

On Tue, 29 Jul 2008 17:52:34 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Jeg er også temmelig sikker på at jeg gav lige nøjagtig 79 øre mere for 99,
>end det normale 95.

Så er der forskellige priskrigspriser alt efter produkt, for ifølge
Shells hjemmeside er der 59 øre imellem 95 blyfri og V-Power på
listeprisen.
I "gamle dage" var V-Power (97 oktan) 49 øre billigere end 95 blyfri.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-08 21:34

On Fri, 25 Jul 2008 13:59:02 +0200, Folmer Rasmussen
> [...]

>Dvs. fulgt trafikken om eftermiddagen til arbejde, og så får den nogen
>prygl på vej hjem tidligt om morgenen. Strækningen er på 26 km. og er

Dvs aggressionerne skal have afløb før du når hjem til konen? (sidder
lige og gætter på, hvem der ville få blå øjne ) Men OK - du sparer
altså reelt penge på det dyre brændstof, interessant.

>Desuden véd jeg fra sidste sommer, at den kører ca. 10 km/t. mere på
>toppen nede på autobahn.
>
>Det anbefales at anvende oktan 95 fra fabrikken.
>
>Bare til orientering.

Jow, tak - er virkelig vildt interesseret i benzingnaskeres forbrug -
især når man kommer dobbelt så langt på diesel ) Men kigger på
noget Honda-værk på benzin og der siges det, at benzinen fosser
igennem som på en lastbil, så måske man skal overvejer dieselmaskinen
alligevel, selv om den er nogenting dyrere at få fingre i )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-07-08 21:52

On Fri, 25 Jul 2008 22:34:17 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>lige og gætter på, hvem der ville få blå øjne ) Men OK - du sparer
>altså reelt penge på det dyre brændstof, interessant.

Aggressioner?? Blå øjne?? Hvad er det du inseminerer??

Jeg sætter i hvert fald ikke noget til ved det, og så får jeg jo en ny
Ferrari hver gang jeg tanker.

> [...]

>igennem som på en lastbil, så måske man skal overvejer dieselmaskinen
>alligevel, selv om den er nogenting dyrere at få fingre i )

Hvis vi nu prøver at forholde os til virkelighedens verden, så kommer
der andre boller på suppen.

Du er jo så sendrægtig med beslutninger, så når du endelig får taget
dig sammen til at handle, findes der ikke mere biler der kører på
fossilt brændstof. ,-)

Selv en banal handling som at flette ind på en motorvej, kan give dig
så mange spekulationer, at det frustrerer dine medtrafikanter så meget
at de forsøger at køre skærmene af din pizzaautomat.

Du er ét af de få nulevende mennesker der allerede er rejst en statue
af. .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-08 21:58

On Fri, 25 Jul 2008 22:52:05 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

<...>

>Aggressioner?? Blå øjne?? Hvad er det du inseminerer??
>
>Jeg sætter i hvert fald ikke noget til ved det, og så får jeg jo en ny
>Ferrari hver gang jeg tanker.

Jeg inseminerer intet, jeg bruger naturmetoden ) Men hvis du får en
ny Ferrari hver gang du tanker, havde det nok været en aning billigere
at købe Ferrarien fra ny )

> [...]
>
>Du er jo så sendrægtig med beslutninger, så når du endelig får taget
>dig sammen til at handle, findes der ikke mere biler der kører på

Det kunne ende sådan at jeg ender med at skulle finde den bedste
el-bil ) Men man smider sq da ikke en bil man har haft fra ny på
gaden sår'n for sjov, vel.........man har squtte råd som de der
truckere, som åbenbart skovler guld op af højre spor )

>Selv en banal handling som at flette ind på en motorvej, kan give dig
>så mange spekulationer, at det frustrerer dine medtrafikanter så meget
>at de forsøger at køre skærmene af din pizzaautomat.

Netto-bamsen havde givet mig et hul, som han så af sine meget
specielle grunde brugte kræfter på at inddrage - at jeg mener han
burde have inddraget sin "killer-license" er min sag. Puntoen har et
ganske fint aftryk af et eller andet fra en "Netto-pige" )

>Du er ét af de få nulevende mennesker der allerede er rejst en statue
>af. .o))

Sammen med dig, hva??

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-07-08 22:10

On Fri, 25 Jul 2008 22:58:16 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>>

>Jeg inseminerer intet, jeg bruger naturmetoden ) Men hvis du får en
>ny Ferrari hver gang du tanker, havde det nok været en aning billigere

Du aner tydeligvis ikke hvad jeg taler om, men det hænger sådan sammen
at man får en lille model-ferrari udleveret, hver gang man har tanket
30 liter V-power.

> [...]

>gaden sår'n for sjov, vel.........man har squtte råd som de der
>truckere, som åbenbart skovler guld op af højre spor )

Hvis jeg aner en smule misundelse her, så kunne du jo bare have læst
videre.

> [...]

>burde have inddraget sin "killer-license" er min sag. Puntoen har et
>ganske fint aftryk af et eller andet fra en "Netto-pige" )

Nu var det ikke kun Netto-Bamsen jeg tænkte på. Der er fremkommet
adskillige indlæg fra din side, indeholdende megen suk og jammer over
noget så enkelt som at flette. )

>--

>Sammen med dig, hva??

>--

Næh, du er fuldstændigt alene, og oven i købet nøgen.

http://www.artchive.com/artchive/R/rodin/thinker.jpg.html

Til orientering kan jeg nævne at der findes flere udgaver af dig. Den
nærmeste sidder inde i Glyptotekts Have, hvis du skulle have lyst til
at hilse på dig selv. )

Man har vel været turistbuschauffør.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 26-07-08 05:37

> at man får en lille model-ferrari udleveret, hver gang man har tanket
> 30 liter V-power.

Pifft - jég har dem alle 6

Fra : Tom

Dato : 26-07-08 12:05

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Pifft - jég har dem alle 6

haha fedt nok :)

btw, min chef samler på dem i 1:1 størrelse han har 3 ferrarier ind til
videre

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 14:06

On Fri, 25 Jul 2008 23:09:57 +0200, Folmer Rasmussen
> [...]

>Du aner tydeligvis ikke hvad jeg taler om, men det hænger sådan sammen
>at man får en lille model-ferrari udleveret, hver gang man har tanket

Okay - det vidste jeg så ikke.

<...>

>Nu var det ikke kun Netto-Bamsen jeg tænkte på. Der er fremkommet
>adskillige indlæg fra din side, indeholdende megen suk og jammer over
>noget så enkelt som at flette. )

Det burde heller ikke være så svært, men mange har godt nok en ide om,
at det skal foregå BAG dem uanset bilernes placering i forhold til
hinanden, men nok om det. Det er da lykkedes mig at flette på motorvej
flere gange i dag medbringende en trailer, helt uden problemer )

<...>

>Man har vel været turistbuschauffør.

Også det?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-07-08 14:34

On Sat, 26 Jul 2008 15:05:33 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>hinanden, men nok om det. Det er da lykkedes mig at flette på motorvej
>flere gange i dag medbringende en trailer, helt uden problemer )

Det ER ikke svært. og rækkefølgen der flettes i kan vel heller ikke
komme bag på dig? Findes der en kø, er der altid nogen der vil forsøge
at tiltuske sig en plads de ikke er berettiget til. dertil "benutzen
mann anderen metoden"

Mht. din kørsel med trailer, så forstår jeg godt at du har haft
oceaner af plads. Hvem har ikke respekt for sådan et apparat, der det
meste af tiden svæver i fri luft efter en given personbil?

Hvis min trailer, som er en rigtig trailer, opførte sig sådan, ville
mobilnettet bryde sammen, fordi Stikker-Jensen ville få travlt med at
orientere ordensmagten om min gøren og laden.

>--

>Også det?

>--

Hvis det er monteret med gummihjul, kan du roligt regne med at jeg har
haft fat i det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 15:24

On Sat, 26 Jul 2008 15:34:08 +0200, Folmer Rasmussen
> [...]

>mobilnettet bryde sammen, fordi Stikker-Jensen ville få travlt med at
>orientere ordensmagten om min gøren og laden.

Jeg kørte præcis 81 km/t ifølge sladrehanken - og blev overhalet af en
hel del andre trailere, der åbenbart havde flere kræfter end min
Men det gik stille og roligt, selv om der på vestmotorvejen var noget,
der lignede et par "tæt-på" episoder i bakspejlet. Noget med bare at
vælte til venstre )

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-07-08 15:38

On Sat, 26 Jul 2008 15:34:08 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Hvis det er monteret med gummihjul, kan du roligt regne med at jeg har
>haft fat i det.

http://www.eurotoys.dk/main/index.asp?site=109&vn=14-106969

Fly

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-07-08 15:57

On Sat, 26 Jul 2008 16:37:30 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>http://www.eurotoys.dk/main/index.asp?site=109&vn=14-106969

>--

Det er tættere på end du tror.

Som knægt havde jeg en trehjulet cykel, der, hvis den blev lagt på
siden, havde den egenskab at det opadstrittende baghjul snildt kunne
anvendes som rat. Et stykke kosteskaft banket et stykke ned i jorden,
udgjorde en fin gearstang.

Førerkomforten er blevet bedre siden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 26-07-08 17:45

Fly Christensen wrote:
> http://www.eurotoys.dk/main/index.asp?site=109&vn=14-106969

Så vidt jeg husker, er det sorte lavet af plastik, og ikke gummi?

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 26-07-08 17:43

Folmer Rasmussen wrote:
> Hvis det er monteret med gummihjul, kan du roligt regne med at jeg har
> haft fat i det.

Gaffeltruck?
Bobcat?
Mobilkran?
Teleskoplæsser?

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 26-07-08 17:56

Jens C. Hansen wrote:

> Gaffeltruck?
> Bobcat?
> Mobilkran?
> Teleskoplæsser?

glemte lige (hehe):

Ellert?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-07-08 20:11

On Sat, 26 Jul 2008 18:56:01 +0200, "Jens C. Hansen"
<adsl175519@vip.cybercity.invalid> wrote:

>glemte lige (hehe):
>
>Ellert?

>--

Sateme nej!! Der sætter jeg godt nok grænsen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 26-07-08 21:17

Folmer Rasmussen wrote:

> Sateme nej!! Der sætter jeg godt nok grænsen.

Det er ellers sjovt. Lidt ligesom at køre en næsten lydløs gokart (med tre hjul og kåbe).

Så behøves jeg nok heller ikke at spørge om du har prøvet en liggecykel :)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-07-08 20:11

On Sat, 26 Jul 2008 18:42:45 +0200, "Jens C. Hansen"
<adsl175519@vip.cybercity.invalid> wrote:

>Gaffeltruck?
>Bobcat?
>Mobilkran?
>Teleskoplæsser?

>--

Jeg har ikke levet af at køre ovenstående, men jeg har kørt dem alle.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 25-07-08 23:29

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> toppen nede på autobahn.
>
> Det anbefales at anvende oktan 95 fra fabrikken.

Nu skal man jo huske at have alle parametre med i regnestykket før man
drager konklusioner.....

I hvilken periode var dit "før-forbrug" målt?

Jeg kører til sammenligning ca. 16km/l over året - men når temperaturen
stiger, kører jeg ca. 17km/l. Når skolernes sommerferie sætter ind, er der
mindre kø-kørsel - og mit forbrug kommer over de 17 km/l - op til 18-19km/l.

Dine sidste 3 tankfulde har været i den varme tid, i skolernes
sommerferie....

Der kan mao. sagtens være andre faktorer, der giver udslaget - og her har
jeg slet ikke medregnet placebo....

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 26-07-08 00:02

> Der kan mao. sagtens være andre faktorer, der giver udslaget - og her har
> jeg slet ikke medregnet placebo....

Jeg har samme resultater, med 2 umiddelbart efterfølgende tankninger med
nogenlunde samme vejr, og min board-computer er ikke påvirket af placebo
effekten.

Martin Kaltoft

Fra : KASO

Dato : 26-07-08 00:24

"Martin Kaltoft" <kaltoft@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har samme resultater, med 2 umiddelbart efterfølgende tankninger med
> nogenlunde samme vejr, og min board-computer er ikke påvirket af placebo
> effekten.

Nope - men din kørsel kan sagtens være det - også uden at du selv tænker
over det. Selv når jeg anstrenger mig for at køre langt på literen over
flere tankfulde, oplever jeg udsving på mere end ½ km/l fra tank til tank -
hvad enten jeg bruger kørecomputer eller selv beregner.

Mao.: Det statistiske grundlag er for spinkelt til at konkludere udfra.

På nogle biler, der reelt er konstrueret til et højere oktantal (f.eks. VWs
FSI) vil der reelt være en forskel (dog næppe ifht. andre højoktan
brændstoffer) - på andre er det mere tvivlsomt. Endnu har jeg da heller
aldrig set uafhængige tests, der kunne påvise en reel effekt på "alle"
biler.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-07-08 02:53

On 25 Jul., 13:59, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> [...]
> toppen nede på autobahn.
>
> Det anbefales at anvende oktan 95 fra fabrikken.

Det kunne jo være man selv skulle gøre forsøget, for at se om der er
noget at hente i forhold til 95 oktan fra Jet og OK. Hvor meget brugte
du før pr. 100 km? Jeg ligger selv på 6,36 liter pr. 100 km som
gennemsnit, så jeg tvivler på jeg kan spare 0,8 liter pr. 100, selv om
det ville være fint med mig.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-07-08 09:52

> [...]
> besparelse på 0.8 liter pr. 100 km.
>
> Kørselsmønsteret har været uændret, idet jeg stort set kun har kørt

Har du taget højde for vind og vejrforhold i den måling?

Det tænkte jeg nok ;)

Så længe du ikke står med stopuret og checker at der er kørt lige nøjagtigt
lige hurtigt fra gang til gang, så er dine målinger ikke en pind værd.

Og da slet ikke hvis din lille boble ikke har fartpilot i. Men så´en en er
der nok ikke plads til ;)

> Desuden véd jeg fra sidste sommer, at den kører ca. 10 km/t. mere på
> toppen nede på autobahn.

Vinden kan gøre meget ved det.

> Bare til orientering.

Du er ansat af Shell?

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-07-08 12:46

On Sun, 27 Jul 2008 10:52:03 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

>Har du taget højde for vind og vejrforhold i den måling?
>
>Det tænkte jeg nok ;)

>--

Årrrrhhh, javel ja.

> [...]

>lige hurtigt fra gang til gang, så er dine målinger ikke en pind værd.
>
>Og da slet ikke hvis din lille boble ikke har fartpilot i. Men så´en en er

Fnyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys!!

>--

>Vinden kan gøre meget ved det.

>Du er ansat af Shell?

Næh.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-07-08 08:14

> Næh.

Jeg synes du skulle søge arbejde der. Du har allerede udført en del gratis
arbejde for dem ;)

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 27-07-08 19:45

> Vinden kan gøre meget ved det.

Bare til orientering, vi er altså ikke dummere end alle andre mennesker.
V-power gør at (ihvertfald min) bil kører længere på literen. Ganske vidst
ikke ret meget, men min bil kører længere på literen, det har jeg målt.

Og nej, det er ikke pga. vinden, temperaturen, fordi jeg kører mere
økonomisk de gange jeg vælger at tanke v-power.

Når det samme mønster gentager sig efter flere tanke, fordelt over et godt
stykke tid, med vekslen mellem alm. 95 og v-power, så kan jeg ikke se at i,
uden at kende noget til min bil eller mit kørselsmønster kan fastslå at det
"nok" er fordi temperaturen har ændret sig, placebo, eller at jeg "ubevidst"
kører mere økonomisk de gange jeg har tanket v-power.

Det er som om en del af jer bare har bestemt, at det der v-power er et
reklamestunt som ikke gør en forskel, og så er det sådan. Så hvis nogen
siger noget andet må det være fordi de har målt forkert eller der er
udefrakommende faktorer som spiller ind, eller også er det en Shell-ansat,
som ønsker at styrke produktet ved at sende positive anmeldelser på usenet,
ja, det må nok være det så.

Martin Kaltoft

Fra : KASO

Dato : 27-07-08 20:39

> [...]
> det "nok" er fordi temperaturen har ændret sig, placebo, eller at jeg
> "ubevidst" kører mere økonomisk de gange jeg har tanket v-power.

Set udfra et statisktisk/videnskabeligt synspunkt, er det værdiløst.....

> [...]
> udefrakommende faktorer som spiller ind, eller også er det en Shell-ansat,
> som ønsker at styrke produktet ved at sende positive anmeldelser på

Vi er nok nogle, der er lidt mere skeptiske/realistiske med påståede
effekter af nye påfund - specielt når de ikke understøttes af en eneste
uafhængig test. Der er ingen grænser for de påfund, der gennem tiderne har
påstået at kunne forbedre brændsstoføkonomien - desværre er der ualmindeligt
langt mellem de virksomme. Der er derfor god grund til skepsis indtil en
seriøs, uafhængig test bekræfter effekten - og helst på et bredt udsnit af
bilparken.

Fra : Evo Light

Dato : 28-07-08 13:13

On Sun, 27 Jul 2008 21:38:41 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>seriøs, uafhængig test bekræfter effekten - og helst på et bredt udsnit af

I glemmer vidst allesammen en ret væsentligt detalje. Shell har ALDRIG
lovet eller sagt at man kan kører længere på VPower end alm Oktan 95.
Kun at man får en bedre og mere livlig motor/bil.

Jeg har personligt tanket VPower på begge mine biler og har i begge
tilfælde kunne hører en nedgang i motorstøj ved tomgang og en
forbedring ved acceleration osv. Fx havde min gamle bil hul i
udstødningen og stod og skød/pruttede ind i mellem. Efter at jeg havde
tanket VPower 5-6 gange i streg var den der mislyd væk da motoren
grundet VPower havde en smule ændret gangkultur.

Og så kan folk nok råbe og skrige alt det de vil, for jeg har set de
beviser jeg skal for at jeg ved at der er noget i VPower oktan 99 som
min motor åbenbart har godt af og kan bruge. Og så skid hul i om jeg
kører længere på literen.

Fra : Tom

Dato : 27-07-08 20:41

"Martin Kaltoft" <kaltoft@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> udefrakommende faktorer som spiller ind, eller også er det en Shell-ansat,
> som ønsker at styrke produktet ved at sende positive anmeldelser på

Jeg tror nu ikke man skal regne med at bilen kører noget som helst længere
på benzin med højere oktantal med mindre den har turbo og eller bankesensor.
Oktantallet har kun betydning for hvornår benzinen begynder at selvantænde
(også derfor man flytter tændingstidspunktet).

http://fpn.dk/web_tv/biler/?movieId=3772&Id=14671&pageNumber=2

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 27-07-08 20:56

Tom wrote:

> [...]
> eller bankesensor. Oktantallet har kun betydning for hvornår benzinen
> begynder at selvantænde (også derfor man flytter tændingstidspunktet).

Har bankesensor (eller lign. funktion) på benzinbiler ikke været alm.
praksis de sidste 10-15 år ?

Jeg prøvede 99 oktan ved 2 optankninger og kunne ikke se den store forskel
på benzinøkonomien. Tværtimod havde jeg hældt skidtet på, for at se om der
kom mere krudt i spanden, hvilket der gjorde.

Bare ikke nok krudt til at retfærdiggøre de 79 øre (så vidt jeg husker)
ekstra pr. liter, i forhold til 95.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 18-08-08 07:40

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Bare ikke nok krudt til at retfærdiggøre de 79 øre (så vidt jeg husker)
> ekstra pr. liter, i forhold til 95.

59 øre....

--
B235R BSR Steg3 - 300 Hk / 475 Nm