Getz. Ny bil med km på klokken
Fra : ScubaJima@gmail.com

Dato : 24-07-08 09:48

Hvorfor sælger man "nye" biler med 4.000 km på klokken?
fx
<http://bilzonen.dk/find-din-bil?
body_type_id=-100&fuel_id=2&make_name=Hyundai&model_name=Getz&engine_litres=1,5&model_year_from=2004&model_year_to=2008&zipcode=4652&ma_company_id=0&altTemplate=bilzonen.dk
+-+search+detail&ad_car_id=499818&ad_number=5&dt=201&tab=&>

Han har 4 forskellige (farver) ellers helt ens. Alle "nye" men med
4KKM, og til samme pris. Er det for at omgå en eller anden regel? Kan
nogen sige noget for eller imod at købe sådan én i modsætning til en
spritny?

Er der nogen der har noget godt eller skidt at sige om forhandleren,
OL Biler A/S Hyundai i Ishøj?

Er der nogen der har noget godt eller skidt at sige om de Hyundai
forhandlere i nærheden af hvor jeg bor:
Bil Go' i Køge A/S
Autohjørnet Køge A/S
Bilcentret v/ Richard Jensen (Haslev)

pft
/jim

Fra : Lund

Dato : 24-07-08 17:02

Tror du de biler du prøvekører ude ved forhandlerne, at de bliver skrottet
efter du har prøvet dem? :)

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-08 19:58

Lund wrote:
> Tror du de biler du prøvekører ude ved forhandlerne, at de bliver
> skrottet efter du har prøvet dem? :)

Nogle af dem bliver nulstillet igen

Fra : Knut

Dato : 24-07-08 17:05

<ScubaJima@gmail.com> wrote in message
[...]

Du skal sørge for et fornuftigt afslag i forhold til 'normalprisen' -
problemet er at de formentlig HAR været indregistrerede og du bliver dermed
2. ejer ved at købe sådan en.
Problemet ved at være 2. ejer er i forsikringsmæssig henseende at der gælder
andre regler, når du evt. totalskader bilen inden den når at blive 1 år
gammel - målt fra 1. registrering.

Knut

Fra : Thore Jensen

Dato : 24-07-08 22:02

Knut skrev:
> Problemet ved at være 2. ejer er i forsikringsmæssig henseende at der gælder
> andre regler, når du evt. totalskader bilen inden den når at blive 1 år
> gammel - målt fra 1. registrering.

Øh...

Er det ikke samme regler uanset om man er ejer nummer 1 eller 327...
Det er bilens alder fra 1 registrering som er udslagsgivende, desuden er
bilen i annoncen jo netop sat 17.000 ned...

Tjore

Fra : Mikker

Dato : 25-07-08 07:59

Jeg har for 4 uger siden købt helt ny dyt, dog bare Kia men samme klasse,
(1.5 CRDi)...16.000 i afslag ved ren handel...så 17.000 i afslag vil jeg
umiddelbart regne som værende helt naturligt prisfald for sådan en...ellers
find et par andre forhandlere der har en dyt på lager der ikke har været
indregistreret & sig som det er at du kører rundt og checker priser...lad
være med at oplyse dem priserne fra de andre forhandlere....hentede 7.000
ekstra i forhold til 1. forhandler på den måde :)

Du sku forresten prøve Rio´en....110 Hk er nu ikke at foragte istedet for de
70-90 som nornalt lægger standarden i klassen :)

Hygge

Mikkert

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 25-07-08 08:29

Thore Jensen <thore@snaps.dk> wrote in

> Er det ikke samme regler uanset om man er ejer nummer 1 eller 327...

nej, det første år af bilens levetid får 1. indregistrerede ejer af bilen
en sprit ny bil hvis den totalskades, ligegyldigt om den har kørt 100 eller
100.000km.
Hvis du er 2. ejer får du erstatning ihenhold til hvad en tilsvarende brugt
bil i samme stand og km antal står til.

... men hvor ofte totalskades biler indenfor det første år.. ?

--
vh, Erik BH

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-07-08 18:43

"Erik B. Hansen" skrev

> .. men hvor ofte totalskades biler indenfor det første år.. ?

I princippet kan det ske når du kører fra forhandleren i din nye bil

- Peter

Fra : Kate

Dato : 25-07-08 19:10

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in

> "Erik B. Hansen" skrev

> I princippet kan det ske når du kører fra forhandleren i din nye bil

Jeps, men det ville da være rædsomt. Specielt hvis man så ovenikøbet
selv var skyld i det ;-(
Har heldigvis kun fået totalskadet en bil, men den var nogle år gammel
og det var nogle tyveknægte der smadrede den. Er du vild, hvor bliver
en Nissan Micra lille når nogen gør den ½ m kortere i hver ende.

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Knut

Dato : 25-07-08 18:59

"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> wrote in message
> [...]
> brugt
> bil i samme stand og km antal står til.
>
> .. men hvor ofte totalskades biler indenfor det første år.. ?

Hvor tit det sker ved jeg ikke - men min kone kvadrede min forrige bil efter
4 måneder. Heldigvis var jeg (vi) første ejere og fik 'bare' værdien for en
spritny.
Havde vi været 2. ejere var der blevet foretaget en nedskrivning svarende
til handelsværdien - så var der nok smuttet (+/-) 20.000 kr.

Sagt med andre ord - køber du en brugt 'ny' bil så sørg for et afslag
svarende til hvad du ville kunne tabe indenfor det første år.

Knut
JEg ve

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-08 21:02

Knut skriver:

> Havde vi været 2. ejere var der blevet foretaget en nedskrivning svarende
> til handelsværdien - så var der nok smuttet (+/-) 20.000 kr.

Nej, i havde fået penge nok til at købe en bil i tilsvarende stand og
alder.

Altså kunne i have købt en "ny" brugt bil med samme km på "klokken"....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 24-07-08 22:17

On Thu, 24 Jul 2008 23:02:20 +0200, Thore Jensen wrote:

> [...]
> er bilens alder fra 1 registrering som er udslagsgivende, desuden er
> bilen i annoncen jo netop sat 17.000 ned...

Nej. Man kan ikke få en ny bil i erstatning hvis man totalskader en brugt.
Det kan man så vurdere at man alligevel ikke havde tænkt sig at gøre...

Til gengæld kan det være en fordel at bilen er reelt eksisterende, hvor en
"rigtig" ny kan have en betydelig leveringstid.