Den 3. nummerplade, regler
Fra : Morten Trab

Dato : 24-07-08 05:53

Hej gruppe,

Jeg synes at have hørt et eller andet sted at den 3. nummerplade (den
til lygtebommen når man har cyklerne med bagpå) måtte man selv lave,
altså selv skrive den på f.eks. computeren...

Er det korrekt eller vil polisen uddele dummebøder såfremt man bliver
stoppet med sådan en??

Mvh. Morten

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-07-08 13:30

Morten Trab skrev:

> vil polisen uddele dummebøder såfremt man bliver
> stoppet med sådan en??

Formentlig!

En lovlig koster dog ikke mange basseører - mener det er godt 100 kr.
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Henning

Dato : 24-07-08 16:06

On Thu, 24 Jul 2008 04:53:10 -0700 (PDT), Morten Trab <morten@trab.dk>
wrote:

> [...]
>til lygtebommen når man har cyklerne med bagpå) måtte man selv lave,
>altså selv skrive den på f.eks. computeren...
Absolut forkert!!

>Er det korrekt eller vil polisen uddele dummebøder såfremt man bliver
>stoppet med sådan en??

Ikke bare dummebøder, men en bøde for dokumentfalsk - plus en for
manglende nummerplade, såfremt lygter og bilens nummerplade er dækket!

Fra : Søren

Dato : 24-07-08 20:36

Henning skrev:

> Absolut forkert!!

> Ikke bare dummebøder, men en bøde for dokumentfalsk - plus en for
> manglende nummerplade, såfremt lygter og bilens nummerplade er dækket!

Precis. Selvom det bliver gjort i bedste mening - så betyder det onde
slag fra ordensmagten. Bøden er større end den 3. nummerplade og en bom.

Fra : Morten Trab

Dato : 24-07-08 09:51

On 24 Jul., 14:30, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> Formentlig!

Tænkte det nok...

> En lovlig koster dog ikke mange basseører - mener det er godt 100 kr.

En pludselig idé om at konen vil have vores cykler med i sommerhus fra
lørdag betyder at det ikke helt kan nåes :S

Mvh. Morten

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 24-07-08 17:01

Morten Trab wrote:
> En pludselig idé om at konen vil have vores cykler med i sommerhus fra
> lørdag betyder at det ikke helt kan nåes :S

Hvad med bare at købe et par brugte cykler, og så altid have dem i/ved sommerhuset?

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 24-07-08 17:17

Morten Trab wrote:
> En pludselig idé om at konen vil have vores cykler med i sommerhus fra
> lørdag betyder at det ikke helt kan nåes :S

Midlertidig løsning;
Cykelholder på taget, eller cykelholder på bagklappen, så nummerpladen ikke er tildækket.

Jeg har forresten en af sidstnævnte til salg, befinder sig i Odense S.

Fra : N/A

Dato : 24-07-08 17:01

Fra : Morten Trab

Dato : 24-07-08 10:49

On 24 Jul., 18:00, "Jens C. Hansen" <adsl175...@vip.cybercity.invalid>
wrote:

> Hvad med bare at købe et par brugte cykler, og så altid have dem i/ved sommerhuset?

Det er et lejet sommerhus :D

Fra : Morten Trab

Dato : 24-07-08 10:51

On 24 Jul., 18:16, "Jens C. Hansen" <adsl175...@vip.cybercity.invalid>
wrote:
> Midlertidig løsning;
> Cykelholder på taget, eller cykelholder på bagklappen, så nummerpladen ikke er tildækket.

På en Kia Picanto er mulighederne temmeligt begrænsede :)

> Jeg har forresten en af sidstnævnte til salg, befinder sig i Odense S.

Lige lovligt langt væk, og har desuden foræret et væk for en måneds
tid siden da vi ikke brugte det mere (havde det til den gamle bil)..

Mvh. Morten

Fra : Henning

Dato : 24-07-08 18:40

wrote:

> [...]
>altså selv skrive den på f.eks. computeren...
>
>Er det korrekt eller vil polisen uddele dummebøder såfremt man bliver

Noget helt andet - må man pille den bageste nummerplade af bilen og
klipse på cykelbommen? Eller skal det være den specielle røde?

Fra : Morten

Dato : 24-07-08 22:23

Henning skrev:

> Noget helt andet - må man pille den bageste nummerplade af bilen og
> klipse på cykelbommen? Eller skal det være den specielle røde?

Tror bare der skal være Lys på, så en med en "hjemmelavet plade"
forleden, også rød, meget godt lavet rent faktisk, men der var ingen
reflektion iden som der er i en normal nr. plade. Politiet siger der
skal være nr. plade bag på bilen, fik jeg at vide da der var en eller
anden gut der så sig lun på min bagerste nr. plade, han tog heldigvis
ikke den forreste med så havde det kostet et nyt sæt(jeg var kørt meget
tæt på en tjørnehæk så nok derfor han ikke fik den med) back to basic..
politiet fortalte mig så at jeg skulle flytte den forreste plade om bag
på bilen...

jeg tror ikke polisen siger noget til at det er en hjemme lavet plade
eller hvad det er bare der er lys på, og at bommen er vendt rigtig,
nederen at se en der blinker til højre og så drejer til venstre... har
jeg også oplevet engang... heldigvis gik jeg ikke igang med at overhale,
for så kunne det godt have set skidt ud...
jeg indrømmer blankt at den nr. plade der sidder på min lygte bom er fra
min Gamle Røde Ferraiesta (Ford fiesta 1,1cl 1989 mk3, lækker vogn med
K&N Bolt-on filter og "Laser" Rørhale...), har haft 3-4 biler siden den,
det er snart 6 år siden jeg solgte bilen, jeg har ikke fået pillet den
af og 7-9-13, så er jeg da ikke blevet stoppet endnu med anklage om at
skulle skifte nr. pladen ud..

ved godt den ikke koster alverden, men det er sku tiden man skal stå i
kø ved motorkontoret, jeg er træt af.. derfor tror jeg at jeg venter til
jeg får en påtale...

Fra : NHF

Dato : 25-07-08 07:46

Hej

Nu bor vi heldigvis ikke i USA, så du kan roligt løbe den risiko med en
hjemmelavet nummerplade. Hvis du er så "heldig" at blive stoppet, så tror
jeg højst du vil få en påtale om at bringe forholdet i orden. Dansk politi
er ikke en ren pengemaskine, her er også intelligente mennesker bag. Jeg
ville i hvert fald ikke være bekymret.

NHF, Århus

Fra : Morten Trab

Dato : 25-07-08 03:41

Nå, nu fik jeg snakket med Polisen, der har jo været så mange meninger
osv. så jeg ringede lige til Østjyllands Politi...

Der er kun én løsning, 3. nummerplade...
Du må ikke tage den bag på bilen og sætte på lygtebommen og man må
heller ikke selv skrive/printe en med nummeret fra bilen...ØV ØV :)
Så kan man jo så bare lære at være lidt forudseende og få bestilt i
god tid...

Mvh. Morten

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 27-07-08 13:08

Hej

> [...]
>altså selv skrive den på f.eks. computeren...
>
>Er det korrekt eller vil polisen uddele dummebøder såfremt man bliver

Ja, du får såmend en bøde på DKK: 1000,- for forfalsking af
nummerplade

Hvis du kører uden får du "kun" en på DKK: 500,-

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-08 15:56

> Hvis du kører uden får du "kun" en på DKK: 500,-

Ahs til os andre så put en lygtebom på så vi i det mindste kan se nogle
lygter. Og "vi" er egenligt ret ligeglade med om du har en rød nummerplade
på eller ej ...

Jeg mener også at den 3'e nummerplade kan bestilles telefonisk - så gør det
og du har da en god undskyldning hvis du bliver stoppet... Så må du også se
om ikke du kan finde lejlighed til at hente den inden du skal bruge den
næste gang ...