Skoda octavia 1.8 TSI nu 4000 km ( lovede~
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 23-07-08 18:58

Hej

som lovet vender jeg nu tilbage med lidt erfaring efter at have kørt 4000 km
i vores octavia.

vi fik den i sidste "hede bølge" så da vi endelig skulle på langtur til
KBH, fordi vi skulle til bryllup "helt" derovre, ja så regnede det
selvfølgelig, vi havde før denne tur kun brugt viskerne når ruden var
beskidt. Ok jeg syntes ikke de var helt gode de viskere, de lavede striber,
men dengang jeg hentede bilen og gjorde opmærksom på at viskerne var RØDE !!
og det var de så sandelig ikke på den jeg havde prøvekørt, da sagde sælgeren
at det var de åbenbart på de nye modeller og at de skulle være bedre end de
gamle. så hmm ja ham havde jeg da i tankerne da jeg lidt udenfor århus
holdt ind på en afkørsel fordi at mit højre viskerblad var begyndt at kravle
up mod højre og gå imod A stolpen.... Jeg bandede og var godt gal, derude i
regnen men kunne da se at jeg kunne skubbe bladet ind på plads igen, men
kunne ikke se hvordan det kunne sættes fast !
Efter ca. 10 km måtte jeg ud igen, denne gang virkelig sur, bilen havde
trods alt på dette tidspunkt kun kørt omkring 1000 km og jeg var virkelig
ved at fortryde at jeg havde købt en SKODA !!!
nå denne gang undersøgte jeg problemet lidt nærmere " stadig i regn vejr "
og prøvede at trække viskerbladet helt af, dette var meget nemt gjort, og
inden under var der sku et viskerblad mere... og dette i et meget blødere
gummi.. så begge blev hevet af og nu kunne den da også viske ruden ren
uden striber. :)))

Nå jeg var nu i lidt bedre humør og til bryllupet kom jeg til at tale med en
VW mekaniker som jeg omtalte det for, spurgte om der også var et sådan
ekstra rødt viskerblad på VW 's modeller ... Nope, det er grønt sagde han,
men det skulle jo være taget af i klargøring, ( hvilket jeg på daværende
tidspunkt var rimelig klar over :))

men efter denne episode har der ellers ikke været noget at brokke sig over,
bilen går godt og 1.8 TSI motoren er kanon.

Aligevel låner vi fatters vogn når turen går til østrig her i sommer,
Skodaen kan altså ikke sammenlignes med en brugt Audi A6 3.0 TDI Quattro,
men det kan prisen jo heller ikke, man kan jo få 2 nye Octavia 1.8 TSI for
sådan en brugt A6'ers pris, så der skal vel også være lidt forskel.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-08 15:56

"Lars Bisgaard" <Igenlcb@mail.dk(fjern Igen)> skrev i meddelelsen
> [...]
> men det kan prisen jo heller ikke, man kan jo få 2 nye Octavia 1.8 TSI for
> sådan en brugt A6'ers pris, så der skal vel også være lidt forskel.

Havde helt overset dit indlæg. Det er vist også skrevet lige midt i
sommerferien
Det er træls når værkstedet glemmer at afmontere til klargøring. På min
forrige bil (honda FR-V) fik jeg øje på nogle grove ridser i skærmkanterne
lige der hvor skærme og motorhjelm mødes. Jeg havde lige hentet bilen som ny
og røg helt op i det røde felt. Det viste sig at være noget af den folie som
bil var ankommet med, som sad tilbage

Har du nogle tal på hvor langt din 1.8 TSI går på literen?

Audien er en fin bil, men du skulle prøve en BMW 535D til sammenligning, så
er vi i en helt anden klasse.

--
/HB