regler for forsikring ??
Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 23-07-08 14:33

Hejsa

Vi har en dreng som er ved at blive 18 men ansvar på selv den mindste bil
koster 10000 kr og derover, må man købe bilen i f.eks mit navn og så lade
ham stå som bruger ?? eller er der andre gode råd for at en nystarter kan få
råd til en bil.

Thomas

Fra : Allan F

Dato : 23-07-08 14:55

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ham stå som bruger ?? eller er der andre gode råd for at en nystarter kan

Find f.eks. en chevrolet (tidligere daewoo), som reklamerer med en ny bil
til ca. 100.000 inkl. forsikring i en årrrække. Allan F

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 23-07-08 14:56

On Wed, 23 Jul 2008 15:33:08 +0200, Thomas Duus Jürgensen wrote:

> Hejsa
>
> Vi har en dreng som er ved at blive 18 men ansvar på selv den mindste
> bil koster 10000 kr og derover, må man købe bilen i f.eks mit navn og så
> lade ham stå som bruger ??

Så koster forsikringen vel også det samme?

Det man ikke må er selv at stå som bruger når det reelt er ham der kører
bilen. Det kan blive dyrt hvis det bliver opdaget. Og det udskyder jo bare
problemet når han ikke optjener point.

> eller er der andre gode råd for at en
> nystarter kan få råd til en bil.

Jeg er lige gået forbi en brugtbilskrejler der skrev noget om
nystarterforsikring til 7200. Ellers kan man overveje en ny af de små, fx.
Aygo. De forsikres til ca 10000/år, men det er så _med_ kasko.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 23-07-08 15:30

Thomas Duus Jürgensen wrote:
> eller er der andre gode råd for at en
> nystarter kan få råd til en bil.

Køb en Ellert til ham. Forsikringen på sådan en er latterligt billig.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-07-08 08:46

On Jul 23, 3:33 pm, Thomas Duus Jürgensen <tho...@4701.dk> wrote:
> [...]
> ham stå som bruger ?? eller er der andre gode råd for at en nystarter kan få

Hvis han står som bruger vil forsikringen sandsynligvis være præcis
den samme. Hvis han ikke står som bruger eller ejer men er daglig
bruger risikerer I seriøse problemer med forsikringen når de opdager
det (som regel i forbindelse med uheld).

Ud over at købe en af de biler med tilbudsforsikring er der kun den
hårde vej uanset hvor gammel man er. Nu til dags starter en på 18 og
en på 50 samme sted på forsikringsskalaen - lige med undtagelse af
ungdomstillæget (som er en hel del tusinde kroner). Den gamle af dem
har muligvis bedre mulighed for at forhandle prisen men de starter
samme sted, laveste trin.

Fra : Bruno

Dato : 23-07-08 19:35

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> ungdomstillæget (som er en hel del tusinde kroner). Den gamle af dem
> har muligvis bedre mulighed for at forhandle prisen men de starter

Det kan jeg desværre bekræfte. Årgang 1970, ny bilist og 12500 i
forsikring med 15000 i selvrisiko for en "næsten" ganske ordinær automobil.

Der kan være meget at hente i og checke selskaber, de første bud jeg fik
gik fra 25.000+ i præmie over, "kun hvis der indbygges GPS tracking" til
vi skal undersøge prisen!

Hvor man bor har også en del at sige.

Mvh
Bruno

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-07-08 21:00

Bruno <x@c.d> wrote in news:g67tkl$u9j$1@newsbin.cybercity.dk:

> Det kan jeg desværre bekræfte. Årgang 1970, ny bilist og 12500 i
> forsikring med 15000 i selvrisiko for en "næsten" ganske ordinær
> automobil.

Jeg syns egentlig det er meget fair. Priserne derimod, de er godt nok høje
:/

> Der kan være meget at hente i og checke selskaber, de første bud jeg
> fik gik fra 25.000+ i præmie over, "kun hvis der indbygges GPS
> tracking" til vi skal undersøge prisen!

Da jeg sku ha forsikret min Peugeot 306 gik priserne fra 22.000 til 40.000
og der var enkelte selskaber der ikke engang oplyste en pris men bare sagde
de syntes jeg sku tage det andet tilbud jeg havde.

Fra : OZ3BTO

Dato : 24-07-08 09:59

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg syns egentlig det er meget fair. Priserne derimod, de er godt nok høje
> :/

FAIR ???
Da jeg stod og skulle have første bil en ford sierra 1.6 fra 85 måtte jeg
blø'de mellem 30K og 12,5K ren ansvar til trods for at jeg kunne
dokumentere 300.000km skadefri kørsel i store biler (bla E270/320CDI)

> [...]
sagde
> de syntes jeg sku tage det andet tilbud jeg havde.

Det oplevede jeg med bil nummer 2 .. også en sierra men i 2.0 med turbo
(Cossie)
Faktisk mente en del selskaber at jeg skulle prøve andre steder bla. fair
ville slet ikke have noget med en at gøre

Da blev jeg så godtnok lidt grov og havde fat i det selskab mine 45er var
forsikret ved.. Efter lidt snakken så endte jeg som elite billist.. Som det
står nu slipper jeg med 5K i året M kasko for et lokum af en 4WDer

Fra : Evo Light

Dato : 23-07-08 21:07

On Wed, 23 Jul 2008 20:34:59 +0200, Bruno <x@c.d> wrote:

>Det kan jeg desværre bekræfte. Årgang 1970, ny bilist og 12500 i
>forsikring med 15000 i selvrisiko for en "næsten" ganske ordinær automobil.

Årgang 1981, helt ny billis forsikringsmæssigt ihvertfald, og med en
bil med 113 heste (på papiret). DAF Forsikring sagde 5300 som ny
bilist. Hvilket er det absolut billigste tilbud jeg har haft fået.
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-08 22:01

> [...]
>bruger risikerer I seriøse problemer med forsikringen når de opdager
>det (som regel i forbindelse med uheld).

Er det da forbudt at sønnike låner farmands bil ?

Det eneste jeg har hørt om, er at selvrisikoen bliver væsentlig højere hvis
det er en anden (under en bestemt alder...) der kører bilen.

(jeg kan se du har skrevet "daglig bruger" men hvordan kan det opdages, hvis
han ikke laver daglige uheld ?)

Per.

Fra : Evo Light

Dato : 23-07-08 23:05

On Wed, 23 Jul 2008 23:01:15 +0200, "Per Olsen"
<per.olsen(snabel-a)post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>det er en anden (under en bestemt alder...) der kører bilen.
>
>(jeg kan se du har skrevet "daglig bruger" men hvordan kan det opdages, hvis

Ved at forsikringen fx spørger naboer eller deslige. Eller sætter en
af deres "agenter" på sagen som holder øje med bilen efterfølgende, og
hvis han så ser at det "altid" er sønnike der kører ja så klapper
fælden.

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 24-07-08 10:01

"Per Olsen" <per.olsen(snabel-a)post3.tele.dk> wrote in

> Er det da forbudt at sønnike låner farmands bil ?

næh, men så optjener han jo aldrig nogen anciennitet.

Forsikringen kommer også op på mærkerne når du indregistrerer din 3. bil.

--
vh, Erik BH

Fra : OZ3BTO

Dato : 24-07-08 10:02

"Per Olsen" <per.olsen(snabel-a)post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er en anden (under en bestemt alder...) der kører bilen.
>
> (jeg kan se du har skrevet "daglig bruger" men hvordan kan det opdages,

Hvis jeg låner min bil ud til en under 25 er selv risikoen knapt 10.000kr Er
personen mellem 25 og 30 er det 5000 og er det migselv så hedder det 2500.-

Fra : Mohlitsa Molybdon

Dato : 23-07-08 19:46

> [...]
> bil koster 10000 kr og derover, må man købe bilen i f.eks mit navn og så
> lade ham stå som bruger ?? eller er der andre gode råd for at en

Han kan også vente og gennem sin uddannelse / studenter-forening /
fagforening kan han få billigere forsikringer. Så vil han optjene
anciennitet.

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-08 19:54

<thomas@4701.dk> wrote:

> [...]
>ham stå som bruger ?? eller er der andre gode råd for at en nystarter kan få

Det korrekte er at registrere forsikringen i den reelle brugers navn -
ellers er forsikringsselskaberne begyndt at nægte at dække, hvis de
har mistanke om "snyd". Det er dyrt, desværre. Samtidig optjener han
så anciennitet, men indtil han runder 25 bliver han straffet økonomisk
for at være "ung mandlig bilist". (nogle steder kan et "respekt for
fart"-kursus give reduktion i præmien og yderligere ved montering af
GPS-overvågning af hastighed)
Der er dog muligheder ved at starte med en forholdsvis motorsvag bil
og handle med Fiat, Skoda, Toyota, Chevrolet (Daewoo), Kia, Mitsubishi
og formodentlig flere andre, som har aftaler med forsikringsselskaber
om måske ikke skidebillige forsikringer så dog til priser noget under
"det frie marked". Nogle mærker har også disse ordninger på brugte
biler. Prøv at undersøge mulighederne og find så en bil, han kan
trives med.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Evo Light

Dato : 23-07-08 21:55

On Wed, 23 Jul 2008 20:53:32 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>"det frie marked". Nogle mærker har også disse ordninger på brugte
>biler. Prøv at undersøge mulighederne og find så en bil, han kan

Ved Mitsubishi behøves man ikke engang nøjes med de motorsvage. Mener
at den nye Lancer SportsSedan med 1,8'eren til 143 eller 173 heste
stadig kun koster ca 6000 i årlig forsikring eller noget i den dur.

Fra : OZ3BTO

Dato : 24-07-08 09:52

> [...]
> ham stå som bruger ?? eller er der andre gode råd for at en nystarter kan

Kan man for sin vis godt .. Men prisen bliver altså den samme ...

Prisen udregnes jo efter den bruger med mindst skadefri kørsel .. i dette
tilfælde din søn.

Hør forsikringsselskabet om man optjener skadefri kørsel på en 45er scooter
også start med sådanne.. Dog er der ikke ret mange selskaber der gør dette

Der er ingen nem vej til billig forsikring udover at købe sprit ny bil M
forsikring i 3 år så som kia

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-07-08 08:34

On Jul 24, 10:59 am, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:

> FAIR ???

ja, fuldstændig fair at en ny billist betaler ny billist præmie uanset
alder.

Fra : OZ3BTO

Dato : 24-07-08 16:14

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> FAIR ???

ja, fuldstændig fair at en ny billist betaler ny billist præmie uanset
alder.

Og det er så fair at man skal opfattes som ny billist til trods for at ens
job er at køre bil .. såen ca 100.000km i året

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-07-08 20:49

"OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote in news:g6a6bj$1pg5$1@newsbin.cybercity.dk:

> Og det er så fair at man skal opfattes som ny billist til trods for
> at ens job er at køre bil .. såen ca 100.000km i året

Det var ik det jeg sagde - det er temmelig plat, det lyder heller ikke som
om de har fattet det for så vidt jeg ved vil de fleste selskaber acceptere
dokumentation fra en arbejdsgiver hvis man har haft job som chauffør.

Men stadig, en ny billist er en ny billist uanset alder. En der har kørt
som chauffør i mange år er ikke en ny billist (i min optik).