Blåtandssæt
Fra : Fly Christensen

Dato : 19-07-08 16:00

Davs!

Herligt sommervejr til at tænke på lidt til bilen.

Jeg leder efter et blåtandssæt, som ikke skal proppes i øret og ej
heller kræver en stor og/eller lille installation - altså noget i
retning af prop'og'spil. En øreprop besidder jeg allerede og efter kort
tids brug, smider jeg den om i bagagerummet. En instllation kommer ikke
på tale, da bilen forhåbentligt snart skal sælges. Desuden ville en
installation sikkert koste mere end, bilen er værd.

Kender I til et godt blåtandssæt? Det må gerne kunne sættes på
solskærmen.

Fly

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-07-08 16:07

On Sat, 19 Jul 2008 16:59:51 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
>installation sikkert koste mere end, bilen er værd.
>
>Kender I til et godt blåtandssæt? Det må gerne kunne sættes på

Køb en Garmin. Indbygget Bluetooth og ingen svinkeærinder.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-07-08 17:12

Fly Christensen skriver:

> Kender I til et godt blåtandssæt? Det må gerne kunne sættes på
> solskærmen.

De findes ikke.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim

Dato : 19-07-08 17:42

> De findes ikke.
>

> Klaus

Arh, de findes altså:
http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview/hcb-120?cc=dk&lc=da
Og ifølge de kollegaer jeg har snakket med, er lyden ganske acceptabel. -
Ikke på højde med de fastmonterede sæt, men bedre end de GPS løsninger, de
har prøvet.

/Kim

Fra : Kim

Dato : 19-07-08 18:00

> Fly Christensen skriver:

> De findes ikke.

Det er vist en påstand med modifikationer:
http://thansen.dk/product.asp?c=1952829165&n=1375758714&pn=-1958709500

Mvh, Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-07-08 18:57

Kim skriver:

> Det er vist en påstand med modifikationer:
> http://thansen.dk/product.asp?c=1952829165&n=1375758714&pn=-1958709500

Er det da godt ?

Jeg har hørt en del "solskærmshåndfri". Jeg har endnu ikke stødt på et
der var "godt".

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-07-08 19:09

,

> Jeg har hørt en del "solskærmshåndfri". Jeg har endnu ikke stødt på et
> der var "godt".

Hvad er kriteriet for "godt"?. Min søn har foræret mig et Motorola
etellerandet, det er både følsomt, men ikke for følsomt, og kan råbe kabinen
op. Glem T.Svansen, sådan et havde jeg selv købt, og det blev han træt af
;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-07-08 19:26

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Hvad er kriteriet for "godt"?.

Ja netop, mit kriterir:

At den i den anden ende har samme oplevelse som en med et fastmonteret
sæt der har svanehalsmikrofon og ingen ekko.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-07-08 19:40

> Ja netop, mit kriterir:
>
> At den i den anden ende har samme oplevelse som en med et fastmonteret
> sæt der har svanehalsmikrofon og ingen ekko.

Det er jo ikke dine kriterier, men modtagerens ;)). Som skrevet, min søn var
tilfreds, da jeg skiftede fra T.Svansen til Motorola. Mit T.Svansen er
brugbart, mit Motorola MEGET bedre. Det hele kan også gå op i
fluekn...erotik, Fly spurte efter noget som er PnP.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-07-08 19:44

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Det er jo ikke dine kriterier, men modtagerens ;)).

Nej, mine kriterier.

> [...]
> brugbart, mit Motorola MEGET bedre. Det hele kan også gå op i
> fluekn...erotik, Fly spurte efter noget som er PnP.

Og som er godt.

Fra : Kent Friis

Dato : 19-07-08 23:53

Den Sat, 19 Jul 2008 20:25:38 +0200 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> "Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Ja netop, mit kriterir:
>
> At den i den anden ende har samme oplevelse som en med et fastmonteret
> sæt der har svanehalsmikrofon og ingen ekko.

Nu vi er ved emnet, prøvede jeg lige at kiggeefter fastmonterede på
det der sony-ericsson-link der blev postet før, men fandt ikke
nogen.

Sådan en solskærms-ting ligner IMHO et fejl-design, den kan da ikke
undgå at komme i vejen de to gange om dagen solen står i den højde
hvor man har brug for solskærmen. Og derudover lyder det som noget
der falder ned og går mindst lige så meget ud over koncentrationen
som hvis man slet ikke har håndfri.

- og så vil jeg iøvrigt ikke have uoriginalt skrammel siddende
synligt. Sådan en der bruger radioen må da kunne sidde skjult.
Men laver man dem slet ikke? Jeg kunne kun finde den gammeldags
model, med ledninger og holder til telefonen, og sådan en kan
jo ikke bare proppes ind bag ved radioen... Og virker iøvrigt ikke
efter formålet, for de to gange om året telefonen ringer vil jeg
garantere for at telefonen ikke sidder i holderen. Bluetooth
virker perfekt til formålet. Man kan tage telefonen uden først
at skulle flytte opmærksomheden fra vejen til hvordan man får
lirket telefonen op af lommen uden at tage sikkerhedsselen af.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Morten Trab

Dato : 20-07-08 02:25

On 20 Jul., 00:52, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>
> - og så vil jeg iøvrigt ikke have uoriginalt skrammel siddende
> synligt. Sådan en der bruger radioen må da kunne sidde skjult.

Bluetooth radioer??
Jo da, har da set indtil flere af dem, men virkningsgraden synes jeg
ser mig lidt ringe ud...

Mvh. Morten

Fra : Kent Friis

Dato : 20-07-08 10:44

Den Sun, 20 Jul 2008 01:25:23 -0700 (PDT) skrev Morten Trab:

> Bluetooth radioer??
> Jo da, har da set indtil flere af dem, men virkningsgraden synes jeg
> ser mig lidt ringe ud...

Nej, håndfri sæt til fastmontering.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-07-08 10:30

On 19 Jul., 16:59, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:
> [...]
> installation sikkert koste mere end, bilen er værd.
>
> Kender I til et godt blåtandssæt? Det må gerne kunne sættes på

Hvis du søger på buetooth og solskærm (eller sunscreen) dukker der en
del muligheder op, hvilke der er gode tør jeg af manglende kendskab
ikke at byde på.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-07-08 10:51

On 19 Jul., 18:29, Kim Kristensen <ki...@kristensen.tdcadsl.dk> wrote:

> Hvis du søger på buetooth og solskærm (eller sunscreen) dukker der en
> del muligheder op, hvilke der er gode tør jeg af manglende kendskab
> ikke at byde på.
>
> Med venlig hilsen Kim

Selvfølgelig ikke buetooth men bluetooth

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-08 19:26

On Sat, 19 Jul 2008 09:50:35 -0700 (PDT), Kim Kristensen
<kim01@kristensen.tdcadsl.dk> wrote:

>Selvfølgelig ikke buetooth men bluetooth

For ikke at nævne at "sunscreen" er en UV-bekyttende lotion.
"sun visor" derimod ...

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 19-07-08 19:45

Fly Christensen wrote:

> Kender I til et godt blåtandssæt? Det må gerne kunne sættes på

Har ikke selv prøvet det - men set flere positive test af Motorola T505
- se fx

http://www.mobilbilleder.dk/?aId=5889
http://www.pcworld.com/article/141186/motorola_motorokr_t505_car_speakerphone.html

Knus
Regnar

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-08 09:48

<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
>installation sikkert koste mere end, bilen er værd.
>
>Kender I til et godt blåtandssæt? Det må gerne kunne sættes på

Denne skulle være helt ok http://www.mobilsiden.dk/?aId=5889

gubbi

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 20-07-08 10:06

> [...]
>
> Jeg leder efter et blåtandssæt, som ikke skal proppes i øret og ej
> heller kræver en stor og/eller lille installation - altså noget i

Vil klart anbefale dig en lille installation i stedet har prøvet et hav af
løsninger deriblandt noget til nakkestøtten en radio med bluetooth og
diverse andre måde, men den løsning jeg har i firmavognen slår dem alle.

http://www.parrot.com/uk/products/hands-free-car-kits/parrot-mk6100

self. kræver det lidt installation men kan sagtens gøres så du kan tage den
med igen.

Hilsen

Johnny

Fra : Fly Christensen

Dato : 20-07-08 11:00

On Sun, 20 Jul 2008 11:06:18 +0200, "Johnny Kjeldsen"
<jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>http://www.parrot.com/uk/products/hands-free-car-kits/parrot-mk6100
>
>self. kræver det lidt installation men kan sagtens gøres så du kan tage den

Hvor meget installation kræver den?
Jeg skal selv gøre det, og min bil har det med at se lidt alternativ ud,
når jeg har rodet med den.

Fly

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 20-07-08 12:02

Hejsa

>Kender I til et godt blåtandssæt? Det må gerne kunne sættes på
>solskærmen.

http://www.jabra.dk/Sites/Jabra/DK-DK/products/Pages/JabraSP700.aspx

Denne

Kan hvis du ønsker det, også FM transmitte lyden til din bilradio -
men den indbyggede højttaler er ganske fin...

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk