Hvilket værktøj til denne hjulbolt?
Fra : Nikolaj M

Dato : 19-07-08 04:11

Hej Gruppe

Er der nogen som har set sådan en 10 kantet fætter her, den sidder på
en brugt passat jeg har købt.

Jeg gætter på det ikke er en standart og ikke låsebolt - da der sidder
16 af dem :-/

http://www.panoramio.com/photos/original/12251173.jpg

På forhånd tak for hjælpen

Nikolaj

Fra : Nikolaj M

Dato : 19-07-08 04:28

On 19 Jul., 12:10, Nikolaj M <m...@rquart.dk> wrote:
> [...]
> en brugt passat jeg har købt.
>
> Jeg gætter på det ikke er en standart og ikke låsebolt - da der sidder

Der kom vist et ikke for meget med:

Jeg gætter på deter en standart og ikke låsebolt - da der sidder 16 af
dem :-/

Nikolaj

Fra : Jørgen L.

Dato : 19-07-08 11:47

> [...]
>
> Nikolaj

Der kom vist et ikke for meget med:

Jeg gætter på deter en standart og ikke låsebolt - da der sidder 16 af

Er det ikke torx skrue/bolt ?
Det er godt nok svært at se på det billede

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Nikolaj M

Dato : 19-07-08 04:55

On 19 Jul., 12:47, "Jørgen L." <Noem...@noemail.invalid> wrote:

> [...]
>
> --
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D  & LMC Lord Ambassador 560 RD

Jeg tager lige nogle flere billeder.

Men se her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Torx

Umiddelbart er torx 6 eller 12 kanter - de her har 10 :-/

Vh Nikolaj

Fra : Nikolaj M

Dato : 19-07-08 05:01

On 19 Jul., 12:55, Nikolaj M <m...@rquart.dk> wrote:

> [...]
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Torx
>
> Umiddelbart er torx 6 eller 12 kanter - de her har 10 :-/
>
> Vh Nikolaj- Skjul tekst i anførselstegn -

Ekstra billeder:

http://www.panoramio.com/photos/original/12252846.jpg

http://www.panoramio.com/photos/original/12252843.jpg

http://www.panoramio.com/photos/original/12252840.jpg

På forhånd tak Nikolaj

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-07-08 12:09

"Nikolaj M" <m@rquart.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hvad med en unbrako, passer den i?

Mvh Niels

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 19-07-08 12:15

Nikolaj M <m@rquart.dk> wrote in news:01bb3639-3268-4b08-bdd3-ec5c53849e52
@x41g2000hsb.googlegroups.com:

> Jeg gætter på det ikke er en standart og ikke låsebolt - da der sidder
> 16 af dem :-/

Jeg købte fælge fra Stilauto til min Seat Leon i sin tid. Der var der
specielle bolte med der skulle have et mellemstykke over til en almindelig
17mm top.
Mon det ikke er et sådant mellemstykke du mangler?

--
vh, Erik BH

Fra : Allan F

Dato : 19-07-08 12:30

"Nikolaj M" <m@rquart.dk> skrev i en meddelelse

Jo, det er en låsebolt.

Allan F

Fra : Nikolaj M

Dato : 19-07-08 05:34

Hvad med en unbrako, passer den i?

- En 10er er for lille og en 12 for stor

[...]

- Sikkert men jeg har gennemrodet bilen og den er der ikke

Nogen ideer? udover er "volde" dem af og erstatte dem med alm. bolte.

Vh Nikolaj

Fra : Nikolaj M

Dato : 19-07-08 05:40

On 19 Jul., 13:29, "Allan F" <A_Fol...@post5.tele.dk> wrote:
> "Nikolaj M" <m...@rquart.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jo, det er en låsebolt.
>
> Allan F

Ja men hvem F..... sætter 16 x låsebolte på?

Jeg har engang set en slags "universaltop" med en masse stifter som så
kunne passe i diverse, kunne det være en løsning?

Vh Nikolaj

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-07-08 13:30

>Ja men hvem F..... sætter 16 x låsebolte på?

En der har købt seje fælge og ikke vil have dem nakket??
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Allan F

Dato : 19-07-08 14:05

>Ja men hvem F..... sætter 16 x låsebolte på?
>
>Jeg har engang set en slags "universaltop" med en masse stifter som så
>kunne passe i diverse, kunne det være en løsning?
>
>Vh Nikolaj

Kør ind til en hjulemand. Han har sikkert et sæt låsetoppe, så han kan finde
ud af hvilken han skal bestille hjem til dig. Jeg ved, at SMC i Odense har
sådan nogen. Alternativt, så få ham til at skrue alle boltene ud, så han kan
sælge dig et sæt nye, med tilhørende top.

Allan F

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-07-08 17:30

Isang tao pinangalanan, Nikolaj M nagsulat:

Du skal ind på:
http://www.biltema.dk/

Skriv "torx" i søgefeltet.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Tom

Dato : 19-07-08 18:24

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
> Isang tao pinangalanan, Nikolaj M nagsulat:

> Du skal ind på:
> http://www.biltema.dk/
>
> Skriv "torx" i søgefeltet.

Torx har 6 hakker og ikke 10 som på billedet.

--
Tom

Fra : Finn Egmose

Dato : 19-07-08 18:24

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
> Isang tao pinangalanan, Nikolaj M nagsulat:

> Du skal ind på:
> http://www.biltema.dk/
>
> Skriv "torx" i søgefeltet.

Biltema har absolut ikke noget der passer til 10 kantet torx. Det er
specialtorx til OZ fælge det handler om. Det eneste sted de kan købes er i
Tyskland Formedelst 129.90 euro
http://www.shop-chrom-store.de/pi1/pi32/pd23.html

Mvh
Finn

Fra : Finn Egmose

Dato : 19-07-08 18:29

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-07-08 23:17

Isang tao pinangalanan, "Finn Egmose" <fimus<fjern dette>@privat.dk>
nagsulat:

>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
klip

>Biltema har absolut ikke noget der passer til 10 kantet torx.

Du har ret. De har kun 6 og 12-tandsbit.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Jan Strandgaard

Dato : 19-07-08 22:16

"Nikolaj M" <m@rquart.dk> wrote in message
[...]

det ligner fuldstændig den, der følger med enhver VW med alufælge. Jeg har
selv en som jeg bruger til mine vinterfælge - og ja, der plejer kun at være
én låsebolt pr hjul. Der ligger normalt en lille top ved reservehjulet, som
passer lige i - og som har en 17'er i den anden ende.

Den burde kunne købes hos VW pusheren.

Jan Strandgaard