Paraplyer
Fra : Bjarne K.

Dato : 17-07-08 20:25

Findes der andet i en bilmotor, der kan hedde paraplyer, end ventilerne.
(Honda motor that is) ?

Bjarne K.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-07-08 20:36

"Bjarne K." skriver:

> Findes der andet i en bilmotor, der kan hedde paraplyer, end ventilerne.
> (Honda motor that is) ?

Ventilerne hedder ikke paraplyer.

Det hedder de tætningsringe der sidder på ventilstangen og sørger for at
der er tæt ned til ventil og dermed også cylinder.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : SGF

Dato : 17-07-08 21:09

MAO: Ventilstammepakdåser

Mvh
Søren

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-07-08 21:18

"SGF" <sgfrede(FJERNDETTE)@post10.tele.dk> wrote in message
> MAO: Ventilstammepakdåser
>
> Mvh
> Søren
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:487F9F3C.25E06160@du.kan.finde.den...

Tak for info til dig og Klaus. Har en Civic der bruger lidt 710, og har
tidligere i gruppen læst om en Civic ejer, som efter et skift af paraplyerne
kunne spare på olien.

Troede det var ventiler p.g.a. formen, men nu ved jeg altså det er
Ventilstrammepakdåser.

Tak for hjælpen.

Bjarne K.

Fra : EM

Dato : 17-07-08 21:54

Bjarne K. skrev:

> Troede det var ventiler p.g.a. formen, men nu ved jeg altså det er
> Ventilstrammepakdåser.

fjern et "r"
Ventilstammepakdåser!

EM

Fra : ShutEye

Dato : 17-07-08 23:04

> Tak for info til dig og Klaus. Har en Civic der bruger lidt 710, og har
> tidligere i gruppen læst om en Civic ejer, som efter et skift af
> paraplyerne kunne spare på olien.

Hvor meget bruger den? Per 1000km?

Fra : Bjarne K.

Dato : 18-07-08 11:11

"ShutEye" <no@no.no> wrote in message

> Hvor meget bruger den? Per 1000km?

Det ved jeg ikke, men jeg kan prøve at måle efter næste gang der skal fyldes
på.

--

MVH

Bjarne K.

Fra : ShutEye

Dato : 18-07-08 13:27

> Det ved jeg ikke, men jeg kan prøve at måle efter næste gang der skal
> fyldes på.

Hvis du ikke engang ved det kan det vel ikke være det store?
Ryger/oser den?

Min gamle Civic fra 10/95 med 215.000 bag sig bruger vel omkring 1 liter
mellem skift (10.000 km).
Det er helt normalt.

Fra : Bjarne K.

Dato : 18-07-08 13:46

> [...]
> Ryger/oser den?
>
> Min gamle Civic fra 10/95 med 215.000 bag sig bruger vel omkring 1 liter

Jeg fylder på en gang hver 14. dag, og nej den ryger ikke (Så vidt jeg kan
se)
Men jeg har en fornemmelse af at den bruger ca 1 liter pr. 3-4000 km.

Men jeg kan fylde den op idag, og så lave en ny måling om 14 dage.

Det er forøvrigt en 1,5 fra 1998. og den har lige runder 250000.

Bjarne K.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 17-07-08 21:17

> "Bjarne K." skriver:

> Ventilerne hedder ikke paraplyer.
>
> Det hedder de tætningsringe der sidder på ventilstangen og sørger for at
> der er tæt ned til ventil og dermed også cylinder.

Man kalder dem også "olietyve", deres funktion er at skrabe olien af
ventilstammen, så den ikke ryger i forbrændingskammeret og giver
olieforbrug.
Det er typisk disse der er slidt når bilen ligner en stor ryger.
I værste tilfælde er det stempel ringe og cylinder det er galt med.

-Leon

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 18-07-08 00:36

> [...]
> Det er typisk disse der er slidt når bilen ligner en stor ryger.
> I værste tilfælde er det stempel ringe og cylinder det er galt med.

Er det generelt at det er sådan på en benzin motor.

Hilsen
Leo
Starlet 1985 1E - 202xxx km.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-07-08 05:36

Leo Jørgensen skrev:

> Er det generelt at det er sådan på en benzin motor.

Ja (på dem jeg kender til).
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/