Indbrud i bil
Fra : Snedker

Dato : 15-07-08 16:52

Jeg har netop haft indbrud i min bil: en VW Passat fra 2000. Bilen var
aflåst og alarmen aktiveret.

I førersiden er der runde ridser i lakken omkring låsecylinderen, og
umiddelbart ser det ud til, at den er blevet banket ind - jeg tror i
hvertfald nok, at det er låsecylinderen jeg kan se 5-7 centimeter inde
i cylinderen.

Men hvorfor er alarmen ikke gået i gang? Der er ikke klippet nogen
ledninger nogen steder.

En anden ting jeg studsede over, var at begge el-ruder fortil var kørt
helt ned...? Er det mon en elektrisk effekt af indbruddet?

Jeg ved godt man ikke skal drive hetz...men hver gang der er polske
bygningsarbejdere i området, så stiger indbruds-frekvensen. :-\

mvh /Snedker

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-07-08 00:11

Snedker :
> [...]
>
> En anden ting jeg studsede over, var at begge el-ruder fortil var kørt
> helt ned...? Er det mon en elektrisk effekt af indbruddet?

Det bunder nok i en uheldigt designet funktion i låsen.
http://fpn.dk/motor/bil/article1391808.ece

--

Lars Jørgensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-07-08 05:19

Snedker skriver:

> En anden ting jeg studsede over, var at begge el-ruder fortil var kørt
> helt ned...? Er det mon en elektrisk effekt af indbruddet?

Nej, det er den måde de er kommet ind i bilen på.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : TDN

Dato : 16-07-08 05:41

> Snedker skriver:

> Nej, det er den måde de er kommet ind i bilen på.
>

> Klaus
> --

Jep, som jeg husker min Passat skulle man dreje nøglen om og holde den i
yderstilling og så åbner comfortfunktionen alle vinduer, dette kunne også
gøres med fjernbetjening. En kollegas Golf 4 havde også indbrud og der var
låsecylinderen også volddrejet og alle vinduer åbne så det er nok en VW
svaghed.

Mvh
Thomas

Fra : Kim

Dato : 16-07-08 06:57

Snedker wrote:
> [...]
>
> En anden ting jeg studsede over, var at begge el-ruder fortil var kørt
> helt ned...? Er det mon en elektrisk effekt af indbruddet?

Indbrud i biler med komfortlås, har været omtalt i Københavns Radio her
til morgen:

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2008/07/16/063929.htm

Mvh. Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 16-07-08 00:05

On 16 Jul., 06:41, "TDN" <tdnfjernde...@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> låsecylinderen også volddrejet og alle vinduer åbne så det er nok en VW

Det hedder en feature

Man kan slå det fra i opsætningen.

Klaus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-07-08 20:34

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i en
meddelelse
Det hedder en feature
,
Sikkert, men den feature har været kendt i ~10år ;(... .

Man kan slå det fra i opsætningen.

?? har VW begået noget som ikke er ufejlbarligt, læs; er noget lort? ;)).

Klaus
Jørgen.

Fra : Snedker

Dato : 16-07-08 04:56

On 16 Jul., 08:04, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppem...@gmail.com> wrote:

> Det hedder en feature
>
> Man kan slå det fra i opsætningen.

Det skulle man så måske overveje.

I øvrigt har jeg så senere fundet ud af at en række andre biler har
haft indbrud i samme omgang - alle VW Golf/Passat. Vores anden bil,
Peugeot 107 stod ulåst ved siden af; den radio fik lov at blive
siddende. Et af de andre steder stod også en ulåst bil ved siden af -
heller ikke her manglede der noget.

Bag i lå der stålfælge med helt nye Michelin-dæk, på bagsædet to
barnestole til samlet over 3.000. Det lod de også være. Til gengæld
tog de min skodradio til en lille tusind-seddel. Nu er jeg "desværre"
nød til at købe en ny.

/Snedker

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 21:58

>Jeg har netop haft indbrud i min bil: en VW Passat fra 2000. Bilen var
>aflåst og alarmen aktiveret.

Noget ordenlig alarm??

Mvh
Morten