Tempo 100??
Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 20:10

Blev lidt overrasket i eftermiddags på vej mellem Sorø og Borup.
Kommer med 120-130 og ser et par campingsvogne forude. Begynder så at
holde øje med yderbanen, hvornår der er plads og hvornår jeg skal ud
for at overhale disse vederstyggeligheder.
Det tog lidt længere end forventet at indhente dem og da jeg så
trækker ud vælter CV'en foran da også ud og smutter med i overhalingen
med ca. 120. (troede sådan noget skrammel måtte køre 80 herhjemme)
Godt nok sad der et "100" skilt bagpå og den var fra Belgien.
Men - jeg fik da lige en overraskelse. Heldigvis uden dramatik.
(det var først da det tog til xxx at få ML'en på anhængerkrogen rystet
af ) (den gamle Fiat kan endnu ) (og ja, jeg trak ud med ca ½ km
rum bagud og forventede ikke lige et "elefantræs" for den
luxembourgske campingsvogn i inderbanen kørte 110+ )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Kasper Hansen [Bruxe~

Dato : 15-07-08 20:21

> luxembourgske campingsvogn i inderbanen kørte 110+ )

Hernede (både Belgien og Holland) er det helt normalt at se folk med store
trailere køre op imod 140 km/t - grænsen for alm. biler er 120km/t.
De kan sagtens have to MC'er eller lignende på slæb, eller andre tunge læs.

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 20:26

On Tue, 15 Jul 2008 21:20:53 +0200, "Kasper Hansen [Bruxelles]"
<newsgroups@FJERNpostmand.com> wrote:

>Hernede (både Belgien og Holland) er det helt normalt at se folk med store
>trailere køre op imod 140 km/t - grænsen for alm. biler er 120km/t.
>De kan sagtens have to MC'er eller lignende på slæb, eller andre tunge læs.

Nåååh - de havde bare glemt at de var på udebane. For med de
hastigheder, de blev fremført med ville de i hvert skal skulle dykke
dybt i kassen med Euto'er i handskerummet.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 16-07-08 03:12

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Nåååh - de havde bare glemt at de var på udebane. For med de
> hastigheder, de blev fremført med ville de i hvert skal skulle dykke
> dybt i kassen med Euto'er i handskerummet.

Skidt, at det første danske ord de lærer at genkende er "straksbøde"

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-08 16:46

On Wed, 16 Jul 2008 04:12:16 +0200, "Ole Gaarde Kristensen"
<netpost98@hotmail.com> wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

>Skidt, at det første danske ord de lærer at genkende er "straksbøde"

Det virkede nu som om vogntogene kørte stabilt - ikke noget der. Men
man forventer jo ikke lige en CV kaster sig ud foran med 120+ )
Men hvis de havde stået med en måler på broen ved Borup-afkørslen var
der da blevet lidt tyndet ud i beholdningen af "feriepenge".

Fra : fjerndette

Dato : 16-07-08 18:48

Tempo 100 ja.. men de troede sikkert de kørte rundt i Frankrig...
Mener ikke de har samme regler for hvor hurtigt personbiler med anhænger
må køre... men har man et tempo 100 skilt på vognen, må man MAX. kører
100km/h i frankrig, derfor skal jeg aldrig have sådan noget skidt på min
vogn... tænk hvis reglerne bliver lavet om så man må kører over 100
med anhænger her i DK også, så vil de nok se lidt skuffede ud dem der
har lavet tempo 100...

jeg ligger dog og "følger" trafikken med min Mondeo og min CV holder den
omkring de 90 km/h ligger der dog en lastbil i vejen, ja så overhaler
jeg da hvis der er plads, så kan den godt i en kort periode komme op på
120/130 km/h, vil ikke køre elefant ræs når Mondeoen har 170Hypper, så
skal de da også have lov til at arbejde engang imellem...

Hygge Hilsen Morten

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-08 18:52

On Wed, 16 Jul 2008 19:47:54 +0200, fjerndette
<""mm27(fjerndette)\"@hot(fjerndette)mail.com"> wrote:

> [...]
>120/130 km/h, vil ikke køre elefant ræs når Mondeoen har 170Hypper, så
>skal de da også have lov til at arbejde engang imellem...

Nu var der som sådan intet at invende på stabilitet og afstand, bare
min overraskelse over at "sneglehuset" bevægede sig med 120+.
Og det faktum, at hvis fætter færdsel havde stået på min
favoritafkørsel, så havde de godt nok måttet dykke i beholdningen af
feriepenge. (120+ med max 80 koster svjh kassen)

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-08 19:26

>.. men har man et tempo 100 skilt på vognen, må man MAX. kører 100km/h i
>frankrig,

Pladder, det er en vandrehistorie.
I Frankrig må du køre 130 (og mindre i regnvejr og lign.) uanset hvad for et
klistermærke du har bag på vognen.
Men du må ikke køre uforsvarligt, med alt hvad det indebærer, og det kan du
sikkert få en bøde for.

>derfor skal jeg aldrig have sådan noget skidt på min vogn...
Hvorfor ikke ? Hvis du alligevel ikke kører over 100....

Per.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-07-08 08:21

"Per Olsen" <per.olsen(snabel-a)post3.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Pladder, det er en vandrehistorie.

I så fald må du gerne henvise til hvor det står at det er en
vandrehistorie...

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 08:58

> I så fald må du gerne henvise til hvor det står at det er en
> vandrehistorie...

Man kan jo ikke dokumentere at noget er en vandrehistorie. Der er heller
ingen der kan (har gjort det endnu) dokumentere at det ikke er en
vandrehistorie.
"Alle" har hørt at man får bøder i F. hvis man kører over 100 med Tempo 100
mærke, men ingen kan dokumentere det. Det er det der gør det til en
vandrehistorie.

Om vognens opbygning og typegodkendelse er beregnet til hastigheder over 100
er en anden sag, det har ikke noget med tempo 100 godkendelsen at gøre.
Jeg har iøvrigt ikke set nogen steder hvor vognens max. hastighed er
beskrevet, men jeg har selvfølgelig heller ikke nærlæst typegodkendelsen.
Det tvivler jeg også på at en fransk motorvejs-hastigheds-patrulje har...

Per.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-07-08 18:42

> [...]
> "Alle" har hørt at man får bøder i F. hvis man kører over 100 med Tempo
> 100 mærke, men ingen kan dokumentere det. Det er det der gør det til en

Øv - jeg havde håbet FDM eller ADAC havde trådt i karakter her og fortalt om
vandrehistorien. Men du ved jo alt om det - hvorfor kontakter du ikke FDM og
forklarer dem situationen, så de kan videregive "fakta"?

> [...]
> Det tvivler jeg også på at en fransk motorvejs-hastigheds-patrulje har...

Det står i instruktionsbogen. Man behøver ikke løbe så langt for at finde
det. Men den læser du måske ikke? Du har måske slet ikke campingvogn?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-07-08 08:20

"fjerndette" <""mm27(fjerndette)\"@hot(fjerndette)mail.com"> skrev i
meddelelsen news:487e3449$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> må køre... men har man et tempo 100 skilt på vognen, må man MAX. kører
> 100km/h i frankrig, derfor skal jeg aldrig have sådan noget skidt på min

Hvad får dig til at tro at din campingvogn er godkendt til mere end 100
km/t??

Fra : Morten

Dato : 19-07-08 12:05

Per Henneberg Kristensen skrev:

> [...]
> meddelelsen news:487e3449$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hvad får dig til at tro at din campingvogn er godkendt til mere end

Jeg blev spurgt sidste gang jeg var til syn om jeg ville have den tempo
100 godkendt med det samme, nu når jeg havde hele trækket til syn....
det svarede jeg nej tak til... så synsmanden må jo vide om hele trækket
kan godkendes til tempo 100..

jeg tog min CV med til syn da jeg gik med planer om at sælge den derfor
blev den synet samme med bilen....
jeg fandt dog en dejlig kæreste som er lige så vild med Camping som mig
selv, derfor beholder jeg den,,,

Mvh. Morten Odense S
Aka Fjerndette Fjerndette.... tror jeg har fundet ud af det her news
gruppe noget...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-08-08 00:26

"Morten" <salg-FjernDette-@dyre-FjernDette-bjerg.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> 100 godkendt med det samme, nu når jeg havde hele trækket til syn.... det
> svarede jeg nej tak til... så synsmanden må jo vide om hele trækket kan

Nu er det ganske vist lang tid siden ovenstående er skrevet - jeg har været
på campingvognsferie :) - men du svarer ikke på mit spørgsmål ... "_mere_
end 100"?

At han spørger om du vil have den Tempo100 godkendt betyder blot du har
brugt APlus - de er kun ude på at få penge i kassen.

Og det er ikke vogntoget, der bliver godkendt ved et syn, men udelukkende
campingvognen. Du kan godt køre til Tempo100 syn med en bil f.eks. uden ABS.

--
Per