Et par dygtige chauffører
Fra : Carsten Hjorth

Dato : 14-07-08 20:31

http://www.youtube.com/watch?v=EAkbCVO1mJM

Føj for den! Men de er jo proffer der ved hvad de gør.

/Carsten

Fra : Martin Vollert

Dato : 14-07-08 20:46

Carsten Hjorth havde fået den ide at fortælle:
> http://www.youtube.com/watch?v=EAkbCVO1mJM
>
> Føj for den! Men de er jo proffer der ved hvad de gør.

Jep modsat mange andre i trafikken som bare havde parkeret deres bil midt på
motorvejen og ventet på at der skulle komme en og fortælle dem hvad de
skulle gøre.

Men nu er det altså 3 eller 4 gang folk her i gruppen skal blive forarget
over den video som ingen faktisk ved hvad drejer sig om. men tror mig der
skal nok stadig være et par stykker som falder for den.
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : brian

Dato : 14-07-08 21:25

On Mon, 14 Jul 2008 21:46:20 +0200, "Martin Vollert" <mit
fornavn@ertele.dk> wrote:

> [...]
>over den video som ingen faktisk ved hvad drejer sig om. men tror mig der
>skal nok stadig være et par stykker som falder for den.

Gad godt høre den rigtige forklaring for det ser ikke tilfældigt ud

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 14-07-08 23:01

brian wrote:

> Gad godt høre den rigtige forklaring for det ser ikke tilfældigt ud

Ifølge kommentarerne er det Novi Sad i Serbien - og forklaringen er
enten tunnelen eller broen:

http://kortlink.dk/5hgs

Knus
Regnar

Fra : KASO

Dato : 14-07-08 21:38

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> over den video som ingen faktisk ved hvad drejer sig om. men tror mig der
> skal nok stadig være et par stykker som falder for den.

Øhh - der findes _ingen_ lovlig grund til at køre mod trafikken på en
motorvej eller bakke på en tilkørsel!

Så forklaring eller ej - det er helt galt!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-07-08 21:18

"Carsten Hjorth" <carstenhjorthfjern@yahoo.dk> wrote in

> http://www.youtube.com/watch?v=EAkbCVO1mJM
>
> Føj for den! Men de er jo proffer der ved hvad de gør.

Den har været fremme mange gange efterhånden - det ku være ret interessant
om man kunne "spore" videoen og finde ud af hvad det egentlig er der sker.

Fra : Lund

Dato : 14-07-08 21:31

Jeg mener der er noget med noget kontrol længere fremme.........

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-07-08 22:50

"Henrik Stidsen" skrev

> Den har været fremme mange gange efterhånden - det ku være ret interessant
> om man kunne "spore" videoen og finde ud af hvad det egentlig er der sker.

Så vidt jeg kunne finde ud så skulle den stamme fra Serbien

<quote>
The Location is Novi Sad (Juzna Backa).
Explanation by dejanzec:
"These truck drivers have no option, they must drive in wrong direction.
That road go through tunnel and than across a bridge(forbade for them) in
town. And theat road is not a high way, it just 1km long. I live 5km from
there, and I know. They are not crazy. That is cross-road in SERBIA, NOVI
SAD (EXIT) "
</quote>
http://www.youtube.com/watch?v=UBDgUdbLU9k&feature=related

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-07-08 21:54

Carsten Hjorth skriver:

> http://www.youtube.com/watch?v=EAkbCVO1mJM
>
> Føj for den! Men de er jo proffer der ved hvad de gør.

Her er sku en der er knapt så heldig:
http://www.youtube.com/watch?v=iB3toy9xZ8Q&feature=related

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mikael

Dato : 15-07-08 09:56

On 14 Jul., 22:53, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Carsten Hjorth skriver:

> Her er sku en der er knapt så heldig:http://www.youtube.com/watch?v=iB3toy9xZ8Q&feature=related

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

Mikael

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-07-08 04:58

"Carsten Hjorth" <carstenhjorthfjern@yahoo.dk> wrote in news:487ba976$0
$90273$14726298@news.sunsite.dk:

> http://www.youtube.com/watch?v=EAkbCVO1mJM

Forklaringen er, at motorvejsbroen over Donau floden i Novi Sad
(Serbien), blev ødelagt af NATO under Balkankrigen. Som erstatning blev
der efter krigen anlagt en pontonbro, som imidlertid ikke kunne klare
belastningen fra tunge lastbiler.

Sammen med dårlig skiltning, skabte det de farlige situationer for ikke
lokal kendte.

Dette billede illustrerer meget godt situationen. Videokameraet sidder på
indgangen til tunnelen, og på den anden side af tunnellen kan man se
pontonbroen:

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=447588
&ajax=true

Iflg. lokal politi var det yderst sjældent at der var lastbiler der
vendte. Det skulle være sensationspresse bl.a. i Tyskland (SAT1) der har
forsøgt at profitere på overvågningsvideoen.

Pontonbroen blev fjernet i 2005, da den nyopførte "Frihedsbroen" blev
åbnet. Betalt af EU.

Ovenstående er resultatet af kyndig internet research kombineret med
særprægede sprogkundskaber og en sygelig trang til at slå et par
nattetimer ihjel

Fra : Mark

Dato : 15-07-08 11:02

"Carsten Hjorth" skrev:

> Føj for den! Men de er jo proffer der ved hvad de gør.

Her er en dygtig chauffør mere, der også kan lidt med et bilrat

http://www.youtube.com/watch?v=6WDmJGHXWII

/Mark.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-07-08 11:48

"Mark" skrev

> Her er en dygtig chauffør mere, der også kan lidt med et bilrat

Og en til :)
http://www.youtube.com/watch?v=GQs5iussTJ8&NR=1

- Peter

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-07-08 14:39

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in news:487c806e$0$90267
$14726298@news.sunsite.dk:

> "Mark" skrev

> Og en til :)

Og den her er desværre virkelig... i starten er den lidt sjov, men
pludselig bliver det dyrt

http://www.youtube.com/watch?v=JOuaw4cFDhU&feature

Fra : martin bjerre

Dato : 15-07-08 15:46

Og en af de rigtigt dygtige...
http://www.youtube.com/watch?v=WNPnv-jYcFk&feature=related

Martin

Fra : Mikael

Dato : 15-07-08 09:59

On 15 Jul., 12:48, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:
> "Mark" skrev

> Og en til :)http://www.youtube.com/watch?v=GQs5iussTJ8&NR=1

Der er jo nogen som godt kan, her er en af vor egne

http://www.youtube.com/watch?v=EouUkDx9U4g

Mikael

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-07-08 17:41

"Carsten Hjorth" <carstenhjorthfjern@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.youtube.com/watch?v=EAkbCVO1mJM
>
> Føj for den! Men de er jo proffer der ved hvad de gør.

Hvad er det lige der sker??

Sidst jeg var i Tyskland oplevede vi noget meget underligt.. Folk begyndte
at køre i nødsporet. Og det var rigtig mange.. ca. 50%. Folk i tyskland er
gode til at flette til højre på kørebanen, men det da ikke var alle som
gjorde det vidste vi ikke hvor pokker vi skulle placere os (ok vi lå så
alligevel i yderste spor med god fart på)
Da vi så kom lidt længere op af vejen begyndte der er at komme skilte med,
at det var lovligt.. men ikke at det var lovpligtigt. (i hvert fald ikke
sådan som vi forstod det).. Nogen der kender til dét? :)

Mvh Anders

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-07-08 22:29

On Tue, 15 Jul 2008 18:41:24 +0200, "Anders Houmark"
<sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> wrote:

> [...]
>at det var lovligt.. men ikke at det var lovpligtigt. (i hvert fald ikke
>sådan som vi forstod det).. Nogen der kender til dét? :)

Nødsporet bliver til et ekstra spor og skal behandles herefter. Det vil
sige, at du har pligt til at trække til højre, når der er plads til det.
Du kan faktisk få en bøde for ikke at holde til højre.
Med danske plader får du nok bare en henstilling.

Fly