AVG 8.0 Email Scanner
Fra : Kert Rats

Dato : 30-07-08 14:13

Email-scanneren i min AVG 8.0 er ikke aktiveret, hvilket den har været
indtil for nylig. Men pludselig er den altså ikke aktiveret. Jeg har ikke
foretaget nogen ændringer i opsætningen, og jeg kan ikke finde den funktion
i AVG 8.0, der aktiverer Email-scanneren.

Kan nogen hjælpe?
På forhånd mange tak.

Venligst

Kert Rats

-----------------
www.trekkies.dk
Danmarks Star Trek-forening
med ca. 500 medlemmer

Fra : Gamle

Dato : 30-07-08 14:53

Kert Rats wrote:
> [...]
> ikke foretaget nogen ændringer i opsætningen, og jeg kan ikke finde
> den funktion i AVG 8.0, der aktiverer Email-scanneren.

Hej.

Det er pro'en jeg har og når jeg åbner for brugerfladen, er der et faneblad
som hedder komponenter. Har du været dér?

Mvh.
Torben

Fra : Kert Rats

Dato : 30-07-08 15:01

"Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er pro'en jeg har og når jeg åbner for brugerfladen, er der et
> faneblad som hedder komponenter. Har du været dér?

Hej du Gamle

Den version, jeg har, hedder AVG Anti-Virus Free Edition. Jeg kan ikke læse
mig til, at jeg har Pro-versionen.
Nok derfor kan jeg heller ikke finde det faneblad, du omtaler.
Så mit problem er ikke løst

Nuvel, er Pro-versionen gratis. Og hvor kan jeg hente den? Det kunne nok
løse mit problem.

Bedste sommerhilsner fra

Kert Rats

Fra : Gamle

Dato : 30-07-08 15:17

Kert Rats wrote:
> [...]
> Så mit problem er ikke løst
>
> Nuvel, er Pro-versionen gratis. Og hvor kan jeg hente den? Det kunne

Pro'en koster lidt kroner.
Men du har vel ikonet for AVG liggende i processlinjens højre side. Prøv at
højreklikke. Kan du så ikke åbne AVG-brugerflade? I så fald burde der være
nogle faneblade du kan åbne.
Hvad sker der når du venstreklikker på AVG ikonet i processlinjen. Kan du
derefter ikke dobbeltklikke på emailscanner og få en lille menu frem?
Hvad med at opdatere AVG.
Det er lidt svært, når man selv aldrig har haft problemer med lignende,
heller ikke i den fri udgave.

Mvh.
Torben

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 30-07-08 15:24

On Wed, 30 Jul 2008 16:01:04 +0200, "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk>
wrote:

>"Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

Det hedder Components i den frie version, som er på engelsk.

> [...]
>mig til, at jeg har Pro-versionen.
>Nok derfor kan jeg heller ikke finde det faneblad, du omtaler.

Nej.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-07-08 15:22

Kert Rats skrev:
> [...]
> foretaget nogen ændringer i opsætningen, og jeg kan ikke finde den funktion
> i AVG 8.0, der aktiverer Email-scanneren.

Du finder masser af hjælp til AVG 8.0 her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-avg-trin.php

Tjek afsnittet om komponentoversigten i AVG's programvindue,
her kan du slå e-mail-scanning til og fra. Det kan også
gøres i de avancerede indstillinger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Red slettede filer med PC Inspector.

Fra : Kert Rats

Dato : 04-08-08 02:02

> [...]
>
> Tjek afsnittet om komponentoversigten i AVG's programvindue, her kan du
> slå e-mail-scanning til og fra. Det kan også gøres i de avancerede

Jeg valgte at afinstallere AVG 8.0, og derefter geninstallere programmet.
Det løste alle mine problemer.

Tak for jeres hjælp og tip, alle sammen!

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 04-08-08 13:47

> [...]
>
> Tjek afsnittet om komponentoversigten i AVG's programvindue, her kan du
> slå e-mail-scanning til og fra. Det kan også gøres i de avancerede

Det er saftsusemig en god side! Der står jo alt, hvad man skal vide om AVG
8.0.
De andre sider på din site er ligeledes glimrende.
Stor tak for meget fin info, Kim Ludvigsen.

Dog, der står ikke noget om, hvordan man kan slå Email Scanneren til og fra,
så vidt jeg kan læse mig til. Og jeg kan heller ikke i AVG 8.0 finde det
sted, hvor man slår til og fra. Og jeg har været overalt i programmet, det
er jeg sikker på, nu.
Men lad nu det ligge - jeg har fået løst mit problem.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-08-08 14:57

Kert Rats skrev:

> Det er saftsusemig en god side! Der står jo alt, hvad man skal vide om AVG
> 8.0.
> De andre sider på din site er ligeledes glimrende.
> Stor tak for meget fin info, Kim Ludvigsen.

Pænt tak!

> Dog, der står ikke noget om, hvordan man kan slå Email Scanneren til og fra,

Jo jo:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-avg-trin.php#e-mail_scanner
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-avg-trin.php#avanceret_e-mail

Ok, det står ikke specifikt , hvad du skal gøre for at slå
e-mail-scanning fra. På det første link: Fjern flueben ud
for Scan incoming messages og ud for Scan outgoing messages.
På det andet link: Fjern flueben ud for Check incoming
e-mail og ud for Check outgoing e-mail.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slå tjenesten Messenger fra, så den ikke kan misbruges til spam.

Fra : Martin Bak

Dato : 07-08-08 17:56

> [...]
Hej Kim.

Jeg har været ekstremt glad for AVG, men den seneste opdatering har voldt
mig kvaler. Først nu har jeg faktisk fået installeret 8'eren, men så står
der sørme, at min licens udløber om en måned. Jeg mener ellers at jeg _har_
installeret den gratis udgave. Går de helt væk fra Free-versionen eller
hvad?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-08-08 18:50

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> der sørme, at min licens udløber om en måned. Jeg mener ellers at jeg
> _har_ installeret den gratis udgave. Går de helt væk fra Free-versionen

Nej, du må have installeret en forkert version. Hvis du fulgte det link der
var, da man via 7.5 fik oplyst, at den ville udløbe og man skulle hente en
ny, så er det nok en betalingsversion du har fået fat i.
Afinstaller og hent den rigtige version direkte.

Kurt