Mac-software og Edge 705 erfaring
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 28-07-08 22:35

Som Macbruger har man længe haft det svært hvis man ville bruge en
Cykelcomputer og samtidig ville kunne analysere sine data mm.
Det seneste år har Garmin dog gjort noget ved dette og udviklet software
der kan anvendes på Mac.
Jeg overvejer at købe en Garmin Edge 705 og søger personer som har
erfaring med Edge 705/Mac-software til denne.

Jeg spørger her da jeg tror at chancen for kombinationen Edge
705/Mac-software er størst i dk.edb.mac
Måske Henrik Münster eller Morten Reippuert har erfaring, eller kender
nogen som har ?

Håber nogen kan fortælle lidt eller kender nogen som kan.

Venligst
Henry

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-08-08 23:25

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> [...]
> nogen som har ?
>
> Håber nogen kan fortælle lidt eller kender nogen som kan.

Beklager det sene svar. Har været på ferie. Jeg har kun en Garmin
Forerunner 305 foruden den til bilen. Jeg lægger træningsdata over på
Garmin Training Center på computeren. Jeg ved ikke, om det er avanceret
nok for dig, når du ønsker at "analysere" data, men tid, hastighed,
puls, højde og den slags bliver gemt.

<http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=3339>

Når man henter Garmin Training Center er der kun et mildt sagt
udetaljeret oversigtskort med. Tilfældigvis købte jeg en DVD med det
nyeste kort til Garmin GPS'en i bilen først på året. Det installeres via
computeren. Kortet bliver altså installeret på ens computer, før det
bliver overført til GPS'en. Kortet bruges derefter automatisk af Garmin
Training Center. Hvis du bare købet en Edge 705, så ved jeg ikke, om du
får mulighed for at lægge et kort ind på din computer, eller om det er
forudinstalleret.
Jeg lægger også mine træningsdata på nettet hos Motionbased.com.
Det kræver, at du installerer en plug-in fra Garmin. Jeg synes, det er
klodset, stift og langsomt, men andre er vist meget glade for det. Måske
har jeg ikke sat mig nok ind i at bruge det. Heldigvis har Garmin købt
det og er ved at føre alting over i Garmin Connect. Efter min mening kan
det kun blive bedre. Desværre blev overførslen af de gamle GPS'er
udskudt fra foråret til efteråret, så jeg kan ikke bruge og kender
derfor ikke Garmin Connect. De nye modeller af Garmins GPS'er virker
derimod på Garmin Connect. Det er bl.a. Edge 705. Det korte af det lange
er, at Garmins programmer virker fint på en Mac.

<http://www.motionbased.com/>
<http://connect.garmin.com/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-08-08 09:14

On 2008-07-28 23:35:07 +0200, Henry Lerche Madsen
<henrylerchemadsen@mac.com> said:

> [...]
> Jeg overvejer at købe en Garmin Edge 705 og søger personer som har
> erfaring med Edge 705/Mac-software til denne.

Garmins SW er ok, men klart bedre på windows. Trainingcenter kan ikke
helt så meget og mapsource findes ikke. Det er ej heller lykkedes mig
at indlæse waypoints med POI loaderen under Mac OS X.

Selv bruger jeg den webbasserede motionbased service som er langt bedre
edn trainingcenter (omend jeg har flere upload problemer med min 705'er
end jeg havde med 305'eren). På motionbased er der også funktioner der
kun duer under MSIE6/7.

Som et lille kurosum er det endnu ikek lykkedes mig at få google earth
til at hitte min 705'er, der er ingen problemer med 305'eren.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 15-08-08 09:38

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> [...]
> edn trainingcenter (omend jeg har flere upload problemer med min 705'er
> end jeg havde med 305'eren). På motionbased er der også funktioner der

Hov, jeg var lige ved at overse denne tråd.

Jeg har faktisk en garmin edge 705. Jeg kan dog simpelthen
ikke få garmin traning center til at synkronisere med min
mac. Jeg har fået den byttet en gang, og jeg skal snart
have byttet den igen, men jeg kan dårligt undvære den.

Jeg har et dk? kort i min som et micro sd kort.

JonB

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-08-08 11:43

On 2008-08-15 10:38:26 +0200, Jon Bendtsen <noone@example.com> said:

> Jeg har et dk? kort i min som et micro sd kort.

prøv at hive kortet ud. Garmin skriver at 705'eren kan håndtere class4
kort og dermed HD SD kort men det er min erfaring at den ikke vil
snakke med hverken windows eller mac os x hvis der sidder et HD SD
class 4 kort i. Med et almindeligt 1GB non HD SD kort er der ingen
problemer.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 15-08-08 11:57

> [...]
> med hverken windows eller mac os x hvis der sidder et HD SD class 4 kort
> i. Med et almindeligt 1GB non HD SD kort er der ingen problemer.

Det var et kort jeg købte med. Jeg kan kun forestille
mig at Garmin har puttet et virkende kort med.

Jeg har desuden prøvet både med og uden kortet, det
virker stadig ikke

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-08-08 15:33

On 2008-08-15 12:56:48 +0200, Jon Bendtsen <noone@example.com> said:

> Det var et kort jeg købte med. Jeg kan kun forestille
> mig at Garmin har puttet et virkende kort med.
>
> Jeg har desuden prøvet både med og uden kortet, det
> virker stadig ikke

10.5 ?

prøv at aflive /System/Library/Extensions.mkext og genstarte - Jeg har
før set at usbmuxd aldrig bliver færdig med at indlæse en USB driver.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 15-08-08 15:05

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> [...]
>
> Som et lille kurosum er det endnu ikek lykkedes mig at få google earth
> til at hitte min 705'er, der er ingen problemer med 305'eren.

Hmm, jeg syntes at det virker som om at mange har problemer med 705'eren..
Jeg går ud fra at du har seneste update ....

Jeg tror jeg klarer mig med min Polar CS-200 og iSmarTtrain og venter
til der kommer en erstatning for Edge 705...

Henry

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 15-08-08 15:19

Henry Lerche Madsen wrote:

> Hmm, jeg syntes at det virker som om at mange har problemer med 705'eren..
> Jeg går ud fra at du har seneste update ....

Jeg har måske bare været uheldig. Garmins support har været
god og venlig hver gang, også selvom at jeg har brokket mig
højlydt over at jeg nu skal have den ombyttet endnu en gang.

Jeg har iøvrigt prøvet med 2 forskellige macs, både min gamle
powerbook g4, med tiger, og så min macbook pro med leopard.
Der kommer samme fejl meddelelse.