Google Calender nu med iCal-understøttelse
Fra : iSteen

Dato : 28-07-08 20:46

Lader til man ikke længere behøver investere i programmer der
synkroniserer Google kalenderen med iCal

http://www.jkontherun.com/2008/07/sync-google-cal.html

Fra : Palle Jensen

Dato : 28-07-08 20:56

On 2008-07-28 21:45:31 +0200, isteen@ntispamGmail.com (iSteen) said:

> Lader til man ikke længere behøver investere i programmer der
> synkroniserer Google kalenderen med iCal
>
> http://www.jkontherun.com/2008/07/sync-google-cal.html

Men man skal stadig have adgang til en server med CalDAV.

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 28-07-08 22:05

Palle Jensen wrote:

> Men man skal stadig have adgang til en server med CalDAV.

Huh? Der /er/ jo netop understøttelse af CalDAV de tilbyder.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 28-07-08 22:26

On 2008-07-28 23:05:06 +0200, Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> said:

> Huh? Der /er/ jo netop understøttelse af CalDAV de tilbyder.

Ja OK sorry.... Det kan jeg godt se nu Læste det omvendt. Men
screenshottet på siden illustrerer det nu også.

Fra : iSteen

Dato : 29-07-08 14:21

> Huh? Der /er/ jo netop understøttelse af CalDAV de tilbyder.

Nogen der rent faktisk har fået det til at virke?
Synes ikke rigtigt der sker noget her

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-07-08 14:34

iSteen <isteen@ntispamGmail.com> wrote:

> Nogen der rent faktisk har fået det til at virke?
> Synes ikke rigtigt der sker noget her

Jeg fulgte denne:

<http://www.google.com/support/calendar/bin/answer.py?answer=99358>

og det virker fint.

/thomas

Fra : iSteen

Dato : 29-07-08 16:29

> Jeg fulgte denne:
>
> <http://www.google.com/support/calendar/bin/answer.py?answer=99358>
>
> og det virker fint.
>
> /thomas

Kan være jeg sletter alt i Google Cal, og prøver forfra

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-07-08 18:42

On 2008-07-29 15:33:48 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Jeg fulgte denne:
>
> <http://www.google.com/support/calendar/bin/answer.py?answer=99358>
>
> og det virker fint.

Har også fulgt den. Virker ikke fint

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-07-08 18:45

On 2008-07-29 19:42:28 +0200, Palle Jensen
<2.0dieselGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> Har også fulgt den. Virker ikke fint

Dvs. det virker fint fra iCal op til google, men ikke den anden vej.

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-07-08 18:49

On 2008-07-29 19:45:12 +0200, Palle Jensen
<2.0dieselGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> Dvs. det virker fint fra iCal op til google, men ikke den anden vej.

Og Google siger der er Apples skyld

For a small percentage of Google Calendars, a certain iCal bug will
prevent your events from appearing inside the iCal application. We've
notified Apple of the issue, and hope that they'll fix it soon.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-07-08 18:53

Palle Jensen <2.0dieselGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> [...]
> prevent your events from appearing inside the iCal application. We've
> notified Apple of the issue, and hope that they'll fix it soon.

aha .. klassisk kagekast. CalDAV skulle jo gerne være CalDAV ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 29-07-08 22:04

Thomas von Hassel wrote:

> aha .. klassisk kagekast. CalDAV skulle jo gerne være CalDAV ...

He he og GMail understøtter 'IMAP' ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : iSteen

Dato : 29-07-08 22:09

> He he og GMail understøtter 'IMAP' ;)

Det virker faktisk fint

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-07-08 22:22

iSteen <isteen@ntispamGmail.com> wrote:

> Det virker faktisk fint

fint og fint ... jeg kan ikke forstå de insisterer på deres "all mail"
mappe og hvorfor den skal vises via IMAP ...

/thoma

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 30-07-08 00:02

On Tue, 29 Jul 2008 23:22:02 +0200, <Thomas von Hassel> wrote:
> fint og fint ... jeg kan ikke forstå de insisterer på deres "all mail"
> mappe og hvorfor den skal vises via IMAP ...

Hva er problemet med 'all mail' mappen?

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-07-08 06:09

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Hva er problemet med 'all mail' mappen?

Den er ikke standard og hører i min bog ikke hjemme når du snakker IMAP

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 30-07-08 08:59

On Wed, 30 Jul 2008 07:09:06 +0200, <Thomas von Hassel> wrote:
> Den er ikke standard og hører i min bog ikke hjemme når du snakker IMAP

så ingen praktiske problemer, bare et "skjønnhetsproblem"?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-07-08 09:32

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> så ingen praktiske problemer, bare et "skjønnhetsproblem"?

for mig er et praktisk problem da jeg mister mit overblik ... og ingen
af mine andre imap konti opfører sig på den måde.

/thomas

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 30-07-08 09:44

On Wed, 30 Jul 2008 10:31:44 +0200, <Thomas von Hassel> wrote:
> for mig er et praktisk problem da jeg mister mit overblik ... og ingen
> af mine andre imap konti opfører sig på den måde.

er bare litt nysgjerrig (ettersom jeg ikke har noen problemer med gmail
og imap ettersom jeg har gjort et par grep med spotlight og smart
folders), på hvilken måte mister du ditt overblikk?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-07-08 10:23

> [...]

> og imap ettersom jeg har gjort et par grep med spotlight og smart
> folders), på hvilken måte mister du ditt overblikk?

Det er nok bare min måde at holde overblik over min mail på. Jeg bliver
irriteret over "all mail" mappen og at jeg skal slette og se på mail 2
gange hvis jeg ikke vil have et "unread items" badge på mine mail
mapper...

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 30-07-08 10:49

On Wed, 30 Jul 2008 11:22:44 +0200, <Thomas von Hassel> wrote:
> [...]
> irriteret over "all mail" mappen og at jeg skal slette og se på mail 2
> gange hvis jeg ikke vil have et "unread items" badge på mine mail

jau, det var litt uvant å gå fra gmail pop til imap, men et par triks
jeg gjorde forbedret hele opplevelsen.

Først la jeg inn all mail mappen inn under privacy i spotlight slik at
jeg unngikk doble resultater når jeg søkte etter eposter. Og så bruker
jeg heller en del smarte mailbokser slik at min @gmail.com konto i
mail.app alltid er kollapset sammen.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 29-07-08 22:51

iSteen wrote:
> Det virker faktisk fint

Ja, men det er en fortolkning af standarden.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : iSteen

Dato : 29-07-08 23:26

> Ja, men det er en fortolkning af standarden.

Jeg vendte tilbage til POP efter nogle uger, jeg kan bedre lide at have
gemt al post hos Google, og så rydde op i min indbakke i Mail

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-07-08 00:17

iSteen wrote:

> Jeg vendte tilbage til POP efter nogle uger, jeg kan bedre lide at have
> gemt al post hos Google, og så rydde op i min indbakke i Mail

Ok. Jeg kan helt klart bedst lide, at der ikke er kaos nogen af stederne ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : iSteen

Dato : 30-07-08 08:04

> Ok. Jeg kan helt klart bedst lide, at der ikke er kaos nogen af stederne ;)

Og det er netop dér Gmail er smart - med muligheden for at sætte labels
på mails, så de ikke ligger i en stor møgdynge i indbakken
Smag og behag

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-07-08 08:15

iSteen wrote:

> Og det er netop dér Gmail er smart - med muligheden for at sætte labels
> på mails, så de ikke ligger i en stor møgdynge i indbakken

Men det er også der de fejler. Labels bliver, når man abonnerer på sin
mailbox via IMAP, til mapper. Det mener jeg er en frygtelig sørgelig
sammenblanding af to vidt forskellige ting.

> Smag og behag

Jeg kan skam godt lide både tags og mapper, så det ene udelukker ikke
det andet. Google har bare valgt at implementere en standard og så
alligevel fraveget fra den standard. Det synes jeg er synd.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Sebastian

Dato : 02-08-08 15:12

iSteen <isteen@ntispamGmail.com> wrote:

> Lader til man ikke længere behøver investere i programmer der
> synkroniserer Google kalenderen med iCal
>
> http://www.jkontherun.com/2008/07/sync-google-cal.html

og
http://www.funambol.com
eller
http://www.nuevasync.com/

tilbyder gratis sync med mobile enheder.

Det bliver svært at se hvorfor MobileMe koster så mange penge.

hilsen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 02-08-08 15:37

On Sat, 2 Aug 2008 16:11:52 +0200, <Sebastian> wrote:
> Det bliver svært at se hvorfor MobileMe koster så mange penge.

fordi den gjør andre ting?

(og man skal jo ikke se bort i fra at Apple er et selskap som liker å
tjene penger).