asprox og mac ?
Fra : jagge

Dato : 24-07-08 17:48

Hey

Ville lige høre jer kloge hoveder om ASPROX virusen kan angribe en mac,
eller er det som det plejer et pc problem ?

Venlig hilsen

jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-07-08 18:34

jagge wrote:
> Ville lige høre jer kloge hoveder om ASPROX virusen kan angribe en mac,
> eller er det som det plejer et pc problem ?

Kun hvis du har enten en bootable eller virtuel windows, så er den del
sårbar. Du kan beskytte dig på 'PC fronten' ved at bruge fx. Avast!
4.8.1229. den er gratis for private.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/26724

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-08 18:43

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Hey
>
> Ville lige høre jer kloge hoveder om ASPROX virusen kan angribe en mac,
> eller er det som det plejer et pc problem ?

<http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2007-060812
-4603-99>

<http://www.google.com/search?client=safari&rls=en-us&q=ASPROX&ie=UTF-8&
oe=UTF-8>

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-07-08 14:59

> <http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2007-060812
> [...]

Hvad med Windows under VMware Fusion?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-08 15:14

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvad med Windows under VMware Fusion?

Det har jo ikke noget med mac at gøre mere så ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 25-07-08 16:30

> Det har jo ikke noget med mac at gøre mere så ...
>
> /thomas

....det kan den godt på den side. (Undskyld, jeg blander mig Thomas, men
pli er en god ting, og langt fra alle tænker ens, ikke sandt?).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-08 17:18

> ...det kan den godt på den side. (Undskyld, jeg blander mig Thomas, men
> pli er en god ting, og langt fra alle tænker ens, ikke sandt?).

Et windows malware, der angriber en windows installation har ikke noget
med Mac at gøre. Jo, den kører virtualiseret, men det er både XP/Vista
og malwaren ligeglad med. Kun hvis du har delt en mappe/mapper med din
windows installation vil den evt. kunne påvirke filer på mac siden, men
normalt så kan de to ikke "nå" hindanden

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 25-07-08 17:29

> [...]
> windows installation vil den evt. kunne påvirke filer på mac siden, men
> normalt så kan de to ikke "nå" hindanden

Og det var lige dét, Ove gerne ville høre, og det var lige dét, jeg
mente

Tak, Thomas.

M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-07-08 18:03

> Og det var lige dét, Ove gerne ville høre, og det var lige dét, jeg
> mente
>
> Tak, Thomas.
>
> M.
Nej, det var ikke det, jeg gerne ville høre om.

Min Windows-installation befinder sig på en særskilt partition på min
Mac. Jeg kontakter den med VMware Fusion. Er den i lige så stor fare for
virus som Windows-installationer på en PC? Og hvad gør jeg ved det?

(Tak for hjælp med plien,Morten. Men vi har jo også gået på det samme
gymnasium).
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-08 22:08

> [...]

> Mac. Jeg kontakter den med VMware Fusion. Er den i lige så stor fare for
> virus som Windows-installationer på en PC?

ja

> Og hvad gør jeg ved det?

installere antivirus (under widows ) og lader være med at åbne ting fra
folk du ikke kender og klikke på links med bare damer ..

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 26-07-08 08:54

> ja

> installere antivirus (under widows ) og lader være med at åbne ting fra
> folk du ikke kender og klikke på links med bare damer ..
>
> /thomas

Tak for svaret.
--
Venlig hilsen