SATA kort i en MDD?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-07-08 14:59

Hej,

Jeg overvejer at smide en SATA disk i min MDD'er, men ved ikke om det
kommer til at virke optimalt med et SATA PCI-kort. Sådanne kort findes
i et utal af konfigurationer og mørker/modeller. Er der noget som er
kompatibelt med Mac og som ikke koster spidsen af en jetjæger?

Thomas Schreiber
http://mayfly.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-07-08 15:04

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:

> [...]
> i et utal af konfigurationer og mørker/modeller. Er der noget som er
> kompatibelt med Mac og som ikke koster spidsen af en jetjæger?

LaCie laver et kort som virker fint. Det samme gør Weibetech. Der er
sikkert flere men det er dem jeg har erfaring med.

/thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-07-08 15:05

On 2008-07-22 16:04:26 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> LaCie laver et kort som virker fint. Det samme gør Weibetech. Der er
> sikkert flere men det er dem jeg har erfaring med.
>
> /thomas

Har du noget modelnummer og evt. en prisidé?

Thomas Schreiber
http://mayfly.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-07-08 15:11

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:

> Har du noget modelnummer og evt. en prisidé?

Weibetech:
eSATA, 4 external SATA ports (Mac/PC)
Order code: TC-PCI-4S

LaCie:
LaCie SATA II 3Gb/s PCI-X card / 4 ports

pris er ca. 700-800 kr

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-07-08 16:58

Thomas von Hassel wrote:

> Weibetech:
> eSATA, 4 external SATA ports (Mac/PC)
> Order code: TC-PCI-4S

Hm... "external" betyder mig bekendt 'udvendg'. - har den ingen porte
til montering af diske i fx. ramme nr. 2 i en G4? - så er den jo ikke
meget værd...

> LaCie:
> LaCie SATA II 3Gb/s PCI-X card / 4 ports

Kan ikke bruges i en G4/MDD dual 867mhz...

Mit bedste bud er et ACard AHARD SATA PCI (32/64bits) til SATA-1/II
diske. Kortet fås i 2 udgaver til hhv. 2 og 4 diske. - Svjh. koster
Acard kortet omk. 860kr..

Alternativt kunne et Sonnet Tempo SATA PCI single channel til 2 diske
være muligt. Har set Sonnet kortet til 995kr. - eller et SIIG SATA PCI
kort, - svjh. koster det herhjemme ca. 1000kr....

Et par links og priser hos OWC...
ACARD AEC-6290M Serial ATA, (kun SATA-I) $54,99USd
http://eshop.macsales.com/item/ACARD/AEC6290M/
SIIG Serial ATA PCI Controller Card (kun SATA-I/150mb/sek.), $52,50USd
http://eshop.macsales.com/item/SIIG/SCSATM12S/
FirmTek SeriTek/1S2 Serial ATA/150 Dual Channel Mac PCI Controller,
(SATA-1), $63,99Usd
http://eshop.macsales.com/item/Firmtek/FTST1S2/
Sonnet Tempo Serial ATA 2-Port Internal Serial ATA PCI, (kun SATA-I),
$73,99USd
http://eshop.macsales.com/item/Sonnet%20Technology/TSATA/
FirmTek SeriTek/1VE2+2 2-Port External eSATA, 2-Port Internal SATA,
(SATAI), $135,99USd
http://eshop.macsales.com/item/Firmtek/SATA1EVE22/

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-07-08 17:47

> Hm... "external" betyder mig bekendt 'udvendg'. - har den ingen porte
> til montering af diske i fx. ramme nr. 2 i en G4? - så er den jo ikke
> meget værd...

hmm, fair nok ..

> Kan ikke bruges i en G4/MDD dual 867mhz...

hvorfor ikke det da ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-07-08 19:33

Thomas von Hassel wrote:

> hvorfor ikke det da ?

Kræver G5... MDD har kun alm. 33/66mhz PCI BUS.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-07-08 19:39

> Kræver G5... MDD har kun alm. 33/66mhz PCI BUS.

hmmm .. tror bare jeg skal gå i seng igen ... det var denne jeg mente:

<http://www.lacie.com/dk/products/product.htm?pid=10807>

men den har heller ikke interne porte :)

/thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-07-08 18:01

On 2008-07-22 17:58:11 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:
> [...]
> være muligt. Har set Sonnet kortet til 995kr. - eller et SIIG SATA PCI
> kort, - svjh. koster det herhjemme ca. 1000kr....

Øv. Til PC kan de købes for 200-300.

Thomas Schreiber
http://mayfly.dk