macnyt.dk ?
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-07-08 08:47

Tastede af gammel vane www.macnyt.dk ind i safari .. og se, der er
nyheder på forsiden! .. ser ud til at de er tilbage ?

/thomas

Fra : Steen

Dato : 16-07-08 09:33

> Tastede af gammel vane www.macnyt.dk ind i safari .. og se, der er
> nyheder på forsiden! .. ser ud til at de er tilbage ?
>
> /thomas

Jeg abonnerer på macnyt i Newsfire, og de har været i gang længe

Fra : Villy Erichsen

Dato : 16-07-08 10:38

In article <1ik60g6.usp7181ydykrwN%thomas@elements.dk>, Thomas von
Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Tastede af gammel vane www.macnyt.dk ind i safari .. og se, der er
> nyheder på forsiden! .. ser ud til at de er tilbage ?

Ja, og de har åbenbart fået mere båndvidde - så jeg vil til at kigge
ind engang imellem.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 16-07-08 10:50

Thomas von Hassel wrote:
> Tastede af gammel vane www.macnyt.dk ind i safari .. og se, der er
> nyheder på forsiden! .. ser ud til at de er tilbage ?

Der var en masse polemik omkring sitet for nogle måneder siden. Jeg
fulgte ikke rigtig med i det, men det var noget med, at PowerPalle blev
beskyldt for ikke at varetage det ansvar det er/var at drive et af de
største Mac sites herhjemme. Nogle blev smidt ud, nogle blev sure og de
startede sammen macsiden.dk.

Der er så åbenbart efterfølgende kommet gang i macnyt.dk igen. Det er
selvfølgelig rart med danske fora (hvis man ikke er til usenet), men jeg
synes det er synd, at mange af deres nyheder tydeligt stammer fra
internationale nyhedssites, hvilket desværre ikke altid fremgår :(
Ohwell, det er nok også begrænset, hvor mange danske Mac-relaterede
nyheder man kan støve op...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-07-08 00:54

> [...]
> internationale nyhedssites, hvilket desværre ikke altid fremgår :(
> Ohwell, det er nok også begrænset, hvor mange danske Mac-relaterede

Når man læser i Mediamacs forum, er der mange, der er enormt kritiske
grænsende til det uforskammede, som beskylder Mediamac for det samme.
Det er også en svær en. På den ene side må man ikke kopiere og skrive
af. På den anden side skal nyhederne jo komme et sted fra. Aviser og
fjernsyn får jo også nyhederne et sted fra. Ofte fra nyhedsbureauer, men
det sker da jævnligt, at de citerer en tv-station eller en avis for at
sige noget. Jeg læser selv Mediamac dagligt. Det giver et meget godt
overblik over Mac-verdenen uden at tage for lang tid. Jeg ville ikke
orke at skulle støve rundt på alle mulige sider verden over.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-07-08 09:01

Henrik Münster wrote:

> [...]
> overblik over Mac-verdenen uden at tage for lang tid. Jeg ville ikke
> orke at skulle støve rundt på alle mulige sider verden over.

Du har hørt om RSS ikke? ;) Jeg følger også med i hvad Mediamac skriver,
men jeg følger også et hav (pt. ~70) af andre sites om teknologi, Mac,
software etc. Når man får alt samlet i en RSS reader - i mit tilfælde
Google Reader - behøver man ikke støve rundt.

Der er i princippet ikke noget galt i, at 'låne' fra hinanden - alle gør
det. Jeg kan bare blive lidt ærgelig, når jeg efter at have læse en
faktuel og velskrevet blog post 1-2 dage senere ser samme nyhed
omskrevet til en lille notits, hvor originalen ikke er citeret (der er
måske et lille link, men det er ikke det samme). Jeg synes konceptet med
at 'låne' fungerer bedst, hvis den der låner tilfører noget til den
originale tekst - ellers ville det være tilstrækkeligt bare at linke til
den eller aggregere den direkte ind i sit eget site/feed. I min
opfattelse tilfører man ikke noget til nyheden ved blot at skrive, at
xx.com har bragt en nyhed om 'xx' - det er for tyndt.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-07-08 17:32

> [...]
> software etc. Når man får alt samlet i en RSS reader - i mit tilfælde
> Google Reader - behøver man ikke støve rundt.

Jeg læser skam også Mediamac som RSS. Jeg bruger Mail som RSS-læser. Før
brugte jeg Safari. Jeg ved ikke, om andre læsere er bedre. Mediamac visr
kun lidt over en linie i RSS-nyheder i Mail. TidBITS f.eks. viser hele
artiklen. Her behøver man således ikke gå ind på en hjemmeside, men det
skal man næsten med Mediamac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Snorre Berg

Dato : 17-07-08 23:35

Peter Farsinsen skrev:

> [...]
> internationale nyhedssites, hvilket desværre ikke altid fremgår :(
> Ohwell, det er nok også begrænset, hvor mange danske Mac-relaterede

Det må vel være mulig å hoste opp noen danske macbrukere? Intervjue folk
som bruker Mac privat og/eller på jobb, se på hvilke tekniske løsninger
de bruker osv. Lokale vinklinger er alltid mulig å få til.