Advarsels ikoner i Aplikations mappe.
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 14-07-08 21:18

Hej NG'er

Jeg har et spørgsmål til jer.

Har lige hentet Firefox og installeret den, alt spiller.. Når jeg
kigger i applikations stacken så er symbolet en rund cirkel med en
streg igennem? Når jeg åbner finderen så er det som det skal være?

Hvorfor gør den det og kan man fjerne den irriterende ting?

Hilsen Henrik

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 14-07-08 21:22

On 2008-07-14 22:18:16 +0200, Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> said:

> [...]
> streg igennem? Når jeg åbner finderen så er det som det skal være?
>
> Hvorfor gør den det og kan man fjerne den irriterende ting?

Glem mit spørgsmål.... En genstart klaret de ærter...

Hilsen Henrik

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-07-08 22:50

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Glem mit spørgsmål.... En genstart klaret de ærter...

Var det ikke fordi, du lige havde hentet Firefox? Første gang, man åbner
et program, man har hentet på nettet, spørger Mac OS X, om man virkelig
vil åbne det, fordi der jo er en sikkerhedsrisiko ved at hente noget på
nettet. Indtil man har bekræftet, at man gerne vil åbne det, mener jeg,
ikonet er sådan en "forbudt"-cirkel.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 14-07-08 23:31

On 2008-07-14 23:50:17 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> vil åbne det, fordi der jo er en sikkerhedsrisiko ved at hente noget på
> nettet. Indtil man har bekræftet, at man gerne vil åbne det, mener jeg,

Jo men jeg havde haft det åbnet, og advarslen var der stadig. Men en
genstart kureret det

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-07-08 00:11

Henrik Münster wrote:

> [...]
> vil åbne det, fordi der jo er en sikkerhedsrisiko ved at hente noget på
> nettet. Indtil man har bekræftet, at man gerne vil åbne det, mener jeg,

Faktisk har jeg aldrig set en 'indkørsel forbudt' på andre end OS 9.x
programmer på min MacPro, - men det er s....irriterende emd den dialog,
om man nu er sikker på, man vil åbne programmet eller ikke. - Selvom
det er en sikkerhedsforanstaltning, så virker det som om, man skal gøres
til idiot, og at man altså ikke er sikker på, hvad det er, man gør... -
Jeg véd ikke, om det er noget, der er kommet med 10.5.4, men det er
ihvertfald først efter, jeg har opd. til den, jeg har bemærket dialogen...

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 15-07-08 00:27

Erik Richard Sørensen wrote:
> Jeg véd ikke, om det er noget, der er kommet med 10.5.4, men det er
> ihvertfald først efter, jeg har opd. til den, jeg har bemærket dialogen...

Kom i 10.5.0 ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-08 14:11

> [...]
> det er en sikkerhedsforanstaltning, så virker det som om, man skal gøres
> til idiot, og at man altså ikke er sikker på, hvad det er, man gør... -

det er hele fidusen ..

> Jeg véd ikke, om det er noget, der er kommet med 10.5.4, men det er
> ihvertfald først efter, jeg har opd. til den, jeg har bemærket dialogen...

Det er en quick & dirty måde at få folk til at tænke sig om inden de
starter et program første gang .. det kan ikke få mit pis i kog ...

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 15-07-08 14:17

On Mon, 14 Jul 2008 23:50:17 +0200, <Henrik Münster> wrote:

> [...]
> vil åbne det, fordi der jo er en sikkerhedsrisiko ved at hente noget på
> nettet. Indtil man har bekræftet, at man gerne vil åbne det, mener jeg,

Min erfaring er at et sånn ikon er fordi ikonvisningen enten er generert
før programmet er ferdig kopiert til HD eller at programmet kjører på en
cpu-plattform den ikke vil virke på (Intel only på PPC eller motsatt).
Den advarselen om at 'programmet er lastet ned fra Internett' har jeg
ennå ikke sett at det endrer på ikonet.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"