Fogedretten?
Fra : Poul. Holm

Dato : 28-07-08 10:51

Jeg blev for nogle mdr. siden dømt af retten til at betale en større
gæld til et anpartsselskab, beløbet var over 250.000.
Nu idag modtager jeg en stævning hvor der står følgende "begrænset
fordring" og beløbet jeg er stævnet og skal møde op i fogedretten for
er kr 25.000
Hvorfor nu det?
Er det ikke det normale man skal betale hele beløbet man i retten er
dømt til at betale?

Poul.

Fra : Knut

Dato : 28-07-08 17:54

"Poul. Holm" <ratholder7620@gmail.com> wrote in message
[...]

Du har vel bare overset et nul eller sekretæren hos fogedrettet har!

Knut

Fra : Poul. Holm

Dato : 28-07-08 11:49

On 28 Jul., 18:53, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:

> Du har vel bare overset et nul eller sekretæren hos fogedrettet har!
>
> Knut

Nej jeg har ikke, og det der blev dømt til betaling var heller ikke et
rundt tal. Hvad betyder begrænset fordring?

P.

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-07-08 21:16

Poul. Holm skrev den 28-07-2008 18:50:
> [...]
> Nu idag modtager jeg en stævning hvor der står følgende "begrænset
> fordring" og beløbet jeg er stævnet og skal møde op i fogedretten for

Der kan være mange forklaringer.

Hvis du ved, at du over tid skal betale 250.000 kroner og "startydelsen"
er 25.000 kroner, så er der altså stadig 225.000 kroner tilbage.

> Er det ikke det normale man skal betale hele beløbet man i retten er
> dømt til at betale?

jo.

Det er dog de færreste som har en likvid beholdning på 250.000 kroner.
Og hvis man har, jamen så er det vel ikke noget til hinder for, at ryste
op med hele beløbet.

Indenfor skatteområdet er det - så vidt jeg er orienteret - meget
normalt, at den første afdragsordning man pålægges på ti ydelser.
Såfremt man ikke kan betale dem, så kan man søge om at flere men færrere
bidder.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.