er man forpligtiget til at betale for Hånd~
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 23-07-08 11:32

der ikke er blevet lavet ?

ja jeg har lige fået en stævning fra foged retten jeg har svaret dem :

Jeg har ikke modtaget stævningen da jeg pt. bor i mit sommerhus , men jeg
har fået læst dele af den højt men kender ikke pris og alle detaljer
men jeg forstår det drejer sig om et vvs firma , der forsøger at drive penge
ud af mig .

jeg kan ikke godtage kravet :

sagen var :

Der kom en vvs lærling i mit hjem , jeg mener det var en fredag , han
skulle repere transformeren til min bruse kabine , jeg mener han lød navnet
Brian !
Denne Brian kæmpede længe med transformeren , han forstod ikke rigtigt
hvordan den fungerede men efter nogen timer kom han frem til at den ikke
virkede og ikke kunne repareres , hvor efter Brian begav sig på en længer
eller tids krævende rejse , hvorefter han vendte tilbage med en ny
transformer , som han arbejde længe med - Brian kunne ikke få den til at
fungere , det viste det sig efter rigtigt lang tid at være en go forklaring
på Thi Transformeren passede ikke sammen med kabinen , hvorefter Brian Tog
hjem på weekend sammen med Transformeren men lovede at vende tilbage sener ,
det skete ikke jeg ringede til VVS firmaet for at høre nærmer og de sendte
en anden mand der på 13 minutter reparerede min gamle Transformer skiftede
lys i loftet i min stue og drog vider ...

efter ca. en uge fik jeg en regning på et astronomisk beløb for rigtigt
mange arbejdes timer + en ny Transformer - jeg ringede eller sendte dem en
e-mail , hvor jeg sagde det kunne ikke komme på tale de fik så mange penge ;
de kunne få for de 13 minutter den anden mand havde været der og hvis de
vedholdt at jeg skulle betale for transformeren som Brian var draget af med
så ville jeg politi anmelde dem for svindel / bedrageri

De svarede at de kunne slevføligt ikke vide hvad der var sket med
Transformeren , men de troede mig ( at Brian havde taget Transformeren med
sig ) De ville nu stadigt have penge for Brians tid , det sagde jeg det
kunne de glemme ... Nu er det længe siden men de sendte mig nogen Giro kort
og jeg mener jeg betalte 75 kr for de 13 minutter den anden vvs mand havde
været der.

Hvad egentligt også var for meget fordi den brød sammen 14 dage efter of VVS
Firmaet sagde der var ingen Garanti på arbejdet.

jeg har sener talt med dem og de har fyret Brian eller så er kan gået vider
til et bedre tilbud ? Han var der ikke mere !

Sådan var det ...

Bedste hilsner
Bo M Mogensen

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Jubii

Dato : 23-07-08 13:43

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> har fået læst dele af den højt men kender ikke pris og alle detaljer
> men jeg forstår det drejer sig om et vvs firma , der forsøger at drive

I retsplejelovens § 351 er anført, hvad et svarskrift skal indeholde.

Efter loven skal et svarskrift blandt andet indeholde:

sagsøgtes påstand
sagsøgtes eventuelle modkrav
sagsøgtes postadresse i Danmark
en beskrivelse af sagen set fra sagsøgtes side, herunder de faktiske og
retlige omstændigheder
en liste over de dokumenter og andre beviser sagsøgte ønsker at fremføre
under sagen
Svarskriftet skal underskrives.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 23-07-08 20:41

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> retlige omstændigheder
> en liste over de dokumenter og andre beviser sagsøgte ønsker at fremføre

jamen sig mig ha by retten ikke begået en brøler ved at ikke sørge for at
jeg fik brevet men blot aflevere det til en af mine venner der har fået lov
at sove i lejligheden nogen dage ? for jeg ved da stadigt ikke hvad der står
i derres krav ? jeg mener der er jo ikke noget forgjort i at bo i sit
sommerhus om Øhh sommeren jeg har også skiftet post afdresse så jeg forstår
det ikke ?

Fra : Jubii

Dato : 24-07-08 05:49

> [...]
> sit sommerhus om Øhh sommeren jeg har også skiftet post afdresse så jeg

Så stævningen blev forkyndt af en stævningsmand der måske har fået en
kvitering af din ven?
Eller med post danmark, ligeledes med kvitering? Din ven har så begået en
fejl ved ikke at nægte at underskrive eller nægte modtagelse.
Jeg tror også du har begået en fejl ved at sende et svarskrift uden at være
fuldt orienteret om indeholdet af stævningen og de krav der er for
svarskrift (den medfølgende vejledning). Hvor uformelt der kan svares, ved
jeg ikke, men du kunne få en duplik d.v.s. svar på en replik.
Du havde iøvrigt 2 uger til at svare i. Du vil sikkert få en henvendelse
mere.

Fra : /Peter

Dato : 24-07-08 06:14

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> "Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
>>

>Din ven har så begået en fejl ved ikke at nægte at underskrive eller
>nægte modtagelse.

Det kræver vel en hvis indsigt for at vide at man kan/skal nægte
ovenstående,
og ikke alle har denne indsigt, så hvori består vennens fejl, det er jo
ikke en direkte
lovovertrædelse, i så fald burde vedkommende der beder om underskrift
har vist
det, så mon ikke fejlen ligger hos denne prson??

Fra : Jubii

Dato : 24-07-08 06:31

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i meddelelsen

> [...]
> vist
> det, så mon ikke fejlen ligger hos denne prson??

Tja, der mangler en del oplysninger, gav blot et lille hip til næste gang.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 25-07-08 02:00

> [...]

> jeg ikke, men du kunne få en duplik d.v.s. svar på en replik.
> Du havde iøvrigt 2 uger til at svare i. Du vil sikkert få en henvendelse
Nahh de 2 uger er gået kl 1630 i dag ...så ... men jeg ved ikke hvordan med
det her med en anden kvitere for en stævning til mig det er da ikke en
garenti for at jeg for den ?

Fra : Jubii

Dato : 25-07-08 02:13

> [...]

ser du disse ? ?

> Nahh de 2 uger er gået kl 1630 i dag ...så ... men jeg ved ikke hvordan
> med det her med en anden kvitere for en stævning til mig det er da ikke en
> garenti for at jeg for den ?

Det kommer an på svaret på de 2 ? ? og hvad din ven har fortalt ved
modtagelsen af stævningen.
Jeg tror ikke vi kommer meget længere ad denne vej. Du må få en processkrift
mere eller evt. en indkaldelse.