Hvem har rettighederne?
Fra : uglebjerg.gamle.moel~

Dato : 23-07-08 04:30

Hejsa,

Hvis en virksomhed får en ikke-ansat person til at udvikle programel
til sig, hvem har så rettigheden til softwaren? Er det programmøren
eller virksomheden?

Er der forskel på om det er betalt eller ikke-betalt arbejde?

Min umiddelbare tanke er at programmøren har den fulde rettighed så
længe der ikke forelægger anden skriftlig dokumentation for at det
skulle være anderledes - men hvad siger eksperterne?

// Søren

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 23-07-08 14:21

Den Wed, 23 Jul 2008 03:30:21 -0700 skrev uglebjerg.gamle.moelle:

> - men hvad siger eksperterne?
>
> // Søren

Hvorfor stiller du så spørgsmålet her?

--
/KE

Fra : Hauge

Dato : 23-07-08 15:23

Karl Erik Christensen wrote:
> Hvorfor stiller du så spørgsmålet her?

Hvad laver *du* her, for du laver da ikke andet end ballade?
Hop nu til muddergruppen.

/Hauge

Fra : Carsten

Dato : 23-07-08 14:39

<uglebjerg.gamle.moelle@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Hvis en virksomhed får en ikke-ansat person til at udvikle programel
>til sig, hvem har så rettigheden til softwaren? Er det programmøren
>eller virksomheden?

Prøv at læse lidt her (ca. side 10 og frem):
http://www.prosa.dk/magazines/pdf/It_og_ophavsretten.pdf

Carsten