Paypal giver kunde ret, men...
Fra : Bjarne

Dato : 20-07-08 13:02

En helt frisk oplevelse med Paypal:

A aftaler med B at købe en vare, men varen kommer aldrig

A klager til Paypal og får ret, men kan alligevel ikke få sine penge
tilbage, da der ikke er penge på B's konto hos Paypal

A har mistanke om, at B opretter ny konto hos Paypal engang imellem for
at slippe for at betale tilbage.

Tilsyneladende er der ingenting man kan gøre.
Da Paypal har været diskuteret for nyligt, synes jeg lige, at jeg vil
gøre opmærksom på, at det ikke nødvendigvis kan bruges til noget, selvom
man får "ret" hos Paypal.

Hvis der mod forventning skulle være handlemuligheder i den situation,
hører jeg gerne om det.

vh

Bjarne

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-07-08 13:18

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> A aftaler med B at købe en vare, men varen kommer aldrig
> Hvis der mod forventning skulle være handlemuligheder i den situation,
> hører jeg gerne om det.

Hvis B aldrig havde tænkt sig at sende varen er det bedrageri:

Straffeloven § 279. For bedrageri straffes den, som, for derigennem at
skaffe sig eller andre uberettiget vinding, ved retsstridigt at fremkalde,
bestyrke eller udnytte en vildfarelse bestemmer en anden til en handling
eller undladelse, hvorved der påføres denne eller nogen, for hvem handlingen
eller undladelsen bliver afgørende, et formuetab.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : Bjarne

Dato : 20-07-08 15:45

Martin Højriis Kristensen skrev:

> [...]
> eller undladelse, hvorved der påføres denne eller nogen, for hvem handlingen
> eller undladelsen bliver afgørende, et formuetab.

Jatak
Det er desværre ikke realistisk at bevise noget om

Bjarne

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-07-08 17:07

> [...]
> får "ret" hos Paypal.
>
> Hvis der mod forventning skulle være handlemuligheder i den situation,

Paypal garanterer de selv betaler, hvis du har gennemført deres procedure
for den type sager. Oprette en klageformular og forsøge at løse problemet
med sælger. Efterfølgende hvis det ikke lykkedes gå videre med sagen efter
næste procedure. Giver Paypal dig ret dækker de i Europa op til 1000 euro.
Der står præcist hvad man skal gøre. følger man det har man gode kort på
hånden, ellers ikke.

Jeg kan ikke gennemskue hvor i forløbet du er, for har paypal givet dig ret,
får du pengene uanset om de kan tage dem fra sælger eller ej.

Mvh Niels

Fra : Bjarne

Dato : 20-07-08 17:19

Niels Bengaard skrev:

> [...]
>
> Jeg kan ikke gennemskue hvor i forløbet du er, for har paypal givet dig ret,
> får du pengene uanset om de kan tage dem fra sælger eller ej.

Så ved jeg ikke, om vi har læst det rigtigt, men jeg opfatter det sådan,
at Paypal ikke lover andet end at de måske vil forsøge på forskellige
måder. Det er heller ikke sikkert, at modpartens konto lukkes.

Det er forøvrigt en sag USA/DK
Jeg citerer lidt herunder.

vh
Bjarne

<citat>
After careful review, we have concluded our investigation of the Buyer
Complaint described below.

We have decided in your favor, however, we were unable to recover any funds
from the seller's account. As stated in the PayPal User Agreement, recovery
of funds associated with a Buyer Complaint cannot be guaranteed.

Please know that we will make our best effort to recover the funds in
question if they become available in the seller's account in the future and
will take appropriate action against the seller. Such action may include
issuing a warning, a temporary restriction, or terminating the account.
Keep in mind that PayPal uses a number of factors to determine when to take
action, including member complaints. Due to privacy laws, we cannot discuss
the details of any action taken. We hope you understand our policy and that
it assures you that you are safe using PayPal.
[nogle oplysninger om transaktionen]
What to Do Next
-----------------------------------

This case is now closed. No further action is required by you at this time.

-----------------------------------
Other Details
-----------------------------------

To make sure future transactions proceed smoothly, we suggest you visit the
PayPal site and click the Security Center link located at the bottom of any
page. There you will find tips on how to avoid fraudulent sellers in the
"Fraud Prevention Tips for Buyers" section.

Sincerely,
PayPal
Protection Services Department

Please do not reply to this email. This mailbox is not monitored and you
will not receive a response. For assistance, log in to your PayPal account
and click the Help link in the top right corner of any PayPal page.
</citat>

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-07-08 18:00

> [...]

> will not receive a response. For assistance, log in to your PayPal account
> and click the Help link in the top right corner of any PayPal page.

Den vare du har handlet har der ikke stået er omfattet af den 2000$ garanti.
Din falder åbenbart kun under kategori 1, det kan man se før man handler.

Mvh Niels

1.. PayPal Buyer Complaint Policy - Our best efforts program to reimburse
Users for losses only to the extent we are able to recover the funds from
sellers.
2.. PayPal Buyer Protection Policy - Our program to reimburse Users for
losses for up to (i) $2,000.00 USD (Top Tier Coverage Amount) for eligible
items purchased on eBay and (ii) up to $200.00 USD (Basic Tier Coverage
Amount) for all other eligible items purchased on eBay and for eligible
items purchased on eBay. Please see section 13.9 to determine whether Top
Tier Coverage Amount or Basic Tier Coverage Amount applies to your eBay
purchase.

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-07-08 18:18

Niels Bengaard wrote:

> Den vare du har handlet har der ikke stået er omfattet af den 2000$
> garanti. Din falder åbenbart kun under kategori 1, det kan man se før
> man handler.

Hvor står der at OP har handlet på eBay? PayPal bruges mange steder.

--
Jesper Lund

Fra : Niels C. Grønlund

Dato : 22-07-08 14:38

> [...]
> får "ret" hos Paypal.
>
> Hvis der mod forventning skulle være handlemuligheder i den situation,

Da der var en der prøvede det nummer med mig - Tage betaling men ikke levere
varen, og samme problematik med paypal gjorde jeg noget andet...

http://www.courtinfo.ca.gov/selfhelp/smallclaims/

Jeg udfyldte start papirene for at gå i retten - vel vidende jeg ikke gad
køre den helt ud - men da han modtog mit formelle krav som rent juridisk
holdt vand, så skete der noget..

Jeg fik mine penge igen...

Ved ikke hvordan det vil gå for dig... Men jeg har min skrivelse endnu -
hvis det har interesse..

Det her starter du med (Write a Demand Letter)

http://www.courtinfo.ca.gov/selfhelp/smallclaims/writeletter.htm

Hvis du går igang så held og lykke...

Ellers google på Small Claims court

/Niels