Skifteretten
Fra : Fidolinux.dk

Dato : 13-07-08 19:13

Hvor lang tid går der før man hører fra skifteretten såfremt man er
enearvning ?
Jeg ved at afdødes søster har været i kontakt med skifteretten, men burde
jeg ikke høre noget derfra da jeg er eneste efterladte barn ? Eller skal man
selv kontakte dem ?

--
www.fidolinux.dk
UIN: 44387189

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-07-08 07:06

Fidolinux.dk wrote:

> [...]
> jeg ikke høre noget derfra da jeg er eneste efterladte barn ? Eller skal

For et par år siden havde jeg 2 af slagsen med lidt for kort mellemrum.
I den første 'sag' gik der ca. 1 måned fra dødsfald til indkaldelse i
skifteretten.

Nummer 2, ringede jeg selv til skifteretten dagen efter, og fik følgende
besked:
Vi kan ikke gøre noget før vi har en 'sag', men inden for en måned.

Men 'sag' vil jeg gætte på den optræder i deres EDB system.
Der gik dog kun ca. 14 dage.

Men siden da er retterne vistnok slået sammen i lidt større enheder, så det
kan godt være det tager længere tid.

Hmm.. var der ikke noget med Domstolsstyrelsen og noget falleret EDB... ?

Stig Johansen

Fra : Bo

Dato : 14-07-08 02:24

On 13 Jul., 21:13, "Fidolinux.dk" <fidoli...@FJERNMIGfidolinux.dk>
wrote:
> [...]
> jeg ikke høre noget derfra da jeg er eneste efterladte barn ? Eller skal man

Skifteretten SKAL bruge den tid, det tager at undersøge "din sag" .
Du vil få et brev, hvor du skal møde og tid, dette skal overholdes,
der vil komme en sagsbehandler ud og råbe "Arvingerne til XXXX"
hvorefter du går med ind. vh Bo