Alt er relativt
Fra : Mr. D

Dato : 21-07-01 06:13

Relativitetsteorien er relativt udregnet af Albert Einstein... Relativt
fordi den faktisk er udregnet af hans hustru... relative hustru, nemlig
hans første hustru. Teorien hænger på lysets hastighed, der som ethvert
vuggestuebarn ved, er omkring 300.000 km. i sekundet, hvilket må siges
at være relativt hurtigt.

Relativt kort fortalt bevirker relativitetsteorien, at den, der bevæger
sig bort fra et bornholmerur med lysets hastighed, ikke kommer ud af
stedet, idet urets visere jo vil stå stille, og dermed også tiden.
Iøvrigt har vi aldrig fået at vide, om vi skal bevæge os væk fra
bornholmeren i en lige linie.... eller måske i en cirkelformet bane?
Dersom vi vælger den sidste mulighed, bliver det store spørgsmål ikke
længere tidens relativitet, men om bornholmeren kan klare kolissionen,
når vi har endt kredsløbet

Mr. D

Fra : Ole Madsen

Dato : 21-07-01 10:06

Mr. D <s-griis@post5.tele.dk> wrote in message

Og du vil sige?

Ole

Fra : Mr. D

Dato : 23-07-01 16:10

Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b59444a$0$69609$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Mr. D <s-griis@post5.tele.dk> wrote in message
>
> Og du vil sige?

At et bornholmerur måske i virkeligheden ikke kan holde til så meget,
som vi går og tror

Mr. D

Fra : Erik Larsen

Dato : 21-07-01 12:39

> [...]
> Dersom vi vælger den sidste mulighed, bliver det store spørgsmål ikke
> længere tidens relativitet, men om bornholmeren kan klare kolissionen,

Men dog Mr. D, er Gud nu blevet relativ og er Guds skabelse underlagt
en relativitetsteori. Kolossenser Brevet 1 v 15 -17

Man kan sige, den økumeniske bevægelse tror de har gjort Gud relativ.

Erik

Fra : Mr. D

Dato : 23-07-01 16:13

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:LUd67.8$FO2.1125@news.get2net.dk...

> Men dog Mr. D, er Gud nu blevet relativ og er Guds skabelse underlagt
> en relativitetsteori. Kolossenser Brevet 1 v 15 -17

nej nej, Erik. Kun bornholmeren

> Man kan sige, den økumeniske bevægelse tror de har gjort Gud relativ.

Gud er ikke relativ, men husk på at tiden set med hans øjne er relativ i
forhold til vores opfattelse af tid (2 Pet 3,8)

Mr. D

Fra : Erik Larsen

Dato : 23-07-01 19:56

> Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:LUd67.8$FO2.1125@news.get2net.dk...

> nej nej, Erik. Kun bornholmeren

Med hjemmestyrer bliver de "relativ" dyr i drift.

> Gud er ikke relativ, men husk på at tiden set med hans øjne er relativ i
> forhold til vores opfattelse af tid (2 Pet 3,8)

Ja for Herren der er tiden, er tid og sted i tiden ligegyldigt, han er her
hele
tiden og det er ikke realativ. Gud er den samme i dag, i morgen og til evigt
tid
altså uforandreligt eller ubevægeligt (som tid).

Erik

Fra : Ole Madsen

Dato : 23-07-01 20:20

> [...]
>
> Gud er ikke relativ, men husk på at tiden set med hans øjne er relativ i
> forhold til vores opfattelse af tid (2 Pet 3,8)

´Du må sige mig hvad du mener med det.

Det har jeg oplevet i dag, det var som om at tiden stod stille.

Ser du på helheden så er det ikke Guds måde at se tiden på, at der skrives
om, men at tiden flyver afsted, og før vi ved af det, så er Herrens dag her
før vi ved af det.
(2Pe 3:14) Wherefore, beloved, seeing that ye look for such things, be
diligent that ye may be found of him in peace, without spot, and blameless.

(2Pe 3:8) But, beloved, be not ignorant of this one thing, that one day is
with the Lord as a thousand years, and a thousand years as one day.

Ole

Fra : Mr. D

Dato : 23-07-01 18:21

Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b5c7767$0$285$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
skrives
> om, men at tiden flyver afsted, og før vi ved af det, så er Herrens

Det kan der være noget om, men når alt kommer til alt, har Peter fundet
sin inspiration i Sal 90, hvor Herren males for vore øjne som den, for
hvem tiden går anderledes, end vi kender til. Mens slægterne går, mens
vi blomstrer op og visner som græs *er* Gud. Han *er* før bjergene
fødtes, fra evighed til evighed, han *er* nu og han *er* ved dommens
dag.

Herre, du har været vor bolig
i slægt efter slægt.
v2 Før bjergene fødtes,
før jorden og verden blev til,
fra evighed til evighed er du Gud.

v3 Du lader mennesket vende tilbage til støvet,
du siger: »Vend tilbage, I mennesker!«
v4 Tusind år er i dine øjne
som dagen i går, der er forbi,
som en nattevagt.
v5 Du skyller dem bort, de sover ind,
de er som græsset, der gror om morgenen;
v6 om morgenen blomstrer det og gror,
om aftenen er det vissent og tørt.
Sl 90,1 - Sl 90,6

Mr. D

Fra : Ole Madsen

Dato : 23-07-01 20:47

> [...]
> vi blomstrer op og visner som græs *er* Gud. Han *er* før bjergene
> fødtes, fra evighed til evighed, han *er* nu og han *er* ved dommens

Jeg tror at det er det samme

Ole