Password
Fra : Kim

Dato : 19-07-08 10:19

Hej

Jeg har et par usb-harddiske som jeg gerne vil have beskyttet med et
password.
Hvordan gør jeg det?
Håber at det er den rigtige gruppe.

Mvh Kim Hansen

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 19-07-08 10:48

lør, 19 07 2008 kl. 11:18 +0200, skrev Kim:
> Jeg har et par usb-harddiske som jeg gerne vil have beskyttet med et
> password.
> Hvordan gør jeg det?
> HÃ¥ber at det er den rigtige gruppe.

Du kunne kigge på TrueCrypt http://www.truecrypt.org/

/andreas

Fra : Kim

Dato : 19-07-08 11:16

On Sat, 19 Jul 2008 11:47:46 +0200, Andreas Lorensen <andlo@fita.dk>
wrote:

>Du kunne kigge på TrueCrypt http://www.truecrypt.org/

Det ser lidt indviklet ud for mig, jeg havde håbet på et lille program
der bare skal tastes et password ind i og så var disken låst.

Mvh. Kim Hansen.

Fra : Poul Christensen

Dato : 19-07-08 11:47

Kim <sletksh@postzone.dk> wrote in news:bjf3841jq340vq1tsu1gab06t2h8mpk3ff@
4ax.com:

> Det ser lidt indviklet ud for mig, jeg havde håbet på et lille program
> der bare skal tastes et password ind i og så var disken låst.
> Mvh. Kim Hansen.

Kim Ludvigsen har lavet en vejledning om programmet; se
http://kimludvigsen.dk

mvh poul christensen

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-07-08 14:09

Kim wrote:
> Det ser lidt indviklet ud for mig, jeg havde håbet på et lille program
> der bare skal tastes et password ind i og så var disken låst.

Du kan ikke låse en disk. Så skal du i hvert fald have en disk, der
understøtter det i hardware, og selv da vil der sikkert være veje uden
om det - f.eks. udskiftning af diskens printkort.

Hvis andre har fysisk adgang til disken, vil intet andet end kryptering
virke.

--
Allan Olesen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-07-08 20:57

"Kim" skrev i en meddelelse:
> Det ser lidt indviklet ud for mig, jeg havde håbet på et lille
program
> der bare skal tastes et password ind i og så var disken låst.

Det er heller ikke umuligt så længe harddisken sidder på samme
computer - men da det er en USB-disk, så er det jo bare at flytte
stikket over i en anden computer, så er beskyttelsen væk.......

Så der eringen vej uden om kryptering, hvis det skal være effektivt.

Jan

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 19-07-08 11:49

lør, 19 07 2008 kl. 12:16 +0200, skrev Kim:

> Det ser lidt indviklet ud for mig, jeg havde håbet på et lille program
> der bare skal tastes et password ind i og så var disken låst.

Jeg tror ikke der findes noget der kan låse en disk på en lettere måde.
"Låsen" er jo ikke effektiv hvis den ikke låser indhold og forhindre
adgang hvis man ikke har det rigtige kodeord. Så data på disken skal
altså også "låses".

/A