Andet multimedie
bentjuul 3670
Font-converter
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-07-08 10:34

Kender nogen herinde til følgende program (eller lignende) ?
<http://www.fontlab.com/font-converter/transtype/>.
Kan det hvad det lover (jeg tænker mest på Pro-versionen), eller
er det r** og nøgler ? :)

Jeg har behov for at konvertere ca. 3.500 Mac Type 1-skrifter til
enten OpenType PostScript eller evt. PostScript Type 1 (PFM & PFB)
så de kan tolkes af Windows (Windows understøtter ikke Mac Type 1).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-07-08 11:36

Thomas G. Madsen skrev bl.a. følgende:

> Kender nogen herinde til følgende program (eller lignende) ?
> <http://www.fontlab.com/font-converter/transtype/>.
> Kan det hvad det lover (jeg tænker mest på Pro-versionen), eller
> er det r** og nøgler ? :)

Prøv at hente demoen og se, hvordan det funker...

Claus

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-07-08 12:17

Claus Tersgov skrev:

> Prøv at hente demoen og se, hvordan det funker...

Jeg er i gang, men lur mig om den ikke har en del begrænsninger ifht.
den købte version.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Max

Dato : 28-07-08 13:24

Hej Thomas

> Jeg er i gang, men lur mig om den ikke har en del begrænsninger ifht.
> den købte version.

Tænk sig at det fortæller de om på hjemmesiden :)

"Demo limitation: adds TR logo to some glyphs during conversion"

--
Mvh Max

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-07-08 16:24

Thomas G. Madsen skrev bl.a. følgende:

> Jeg er i gang, men lur mig om den ikke har en del begrænsninger ifht.
> den købte version.

De skriver, at den sætter et vandmærke ind, så mon ikke funktionaliteten kan
afprøves..

Men iøvrigt, er det ikke generelt noget hø at konvertere fonte?

Claus

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-07-08 13:45

Max skrev:

> Tænk sig at det fortæller de om på hjemmesiden :)

Nå ja, okay. Det er jo øjnene, man først bliver blind på :)

Stadig ville det dog være rart at høre fra folk, som har erfaring
med programmet eller lignende programmer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rado

Dato : 28-07-08 13:57

On Mon, 28 Jul 2008 14:44:46 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Stadig ville det dog være rart at høre fra folk, som har erfaring
>med programmet eller lignende programmer.

Hvad med at prøve at spørge i deres forum - der må vel være nogen der
har erfaring med programmet.

http://forum.fontlab.com/

--
Rado

You are the salt of the earth. You can change your destiny!
You can give birth to a new civilization or you can create
Hell on earth. - Georges Ohsawa

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-07-08 14:12

Rado skrev:

> http://forum.fontlab.com/

Browserbaserede forums!? ARGH! ;)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rado

Dato : 28-07-08 22:49

On Mon, 28 Jul 2008 15:12:07 +0200, "Thomas G. Madsen"

Findes der andre slags?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-07-08 08:13

Claus Tersgov skrev:

> Men iøvrigt, er det ikke generelt noget hø at konvertere fonte?

Jo, det ville være smartere at skifte til en anden font, men det er
også kun et forsøg.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-07-08 08:19

Rado skrev:

> Findes der andre slags?

Ja gudskelov. Dette f.eks.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 29-07-08 17:11

> Ja gudskelov. Dette f.eks.

M.

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 29-07-08 06:26

Thomas G. Madsen wrote:
> [...]
> enten OpenType PostScript eller evt. PostScript Type 1 (PFM & PFB)
> så de kan tolkes af Windows (Windows understøtter ikke Mac Type 1).

Jeg er nysgerrig. I hvilken situation har man brug for at _konvertere_ en
font - og hvad menes der med ordet?

I InDesign og InDesign Server ville jeg vælge at _skifte_ font i et dokument
eller på hele udgivelser.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-07-08 08:19

3140 Abildgaard skrev:

> I hvilken situation har man brug for at _konvertere_ en font -
> og hvad menes der med ordet?

I denne forbindelse mener jeg at gøre fonten brugbar på en anden
platform.

> I InDesign og InDesign Server ville jeg vælge at _skifte_ font i
> et dokument eller på hele udgivelser.

Det er også meget nemt, hvis man sidder med få InDesign-dokumenter.
Det bliver straks en større udfordring, hvis det drejer sig om flere
tusind InDesign-dokumenter, som er sat op med Mac Type 1, som skal
kunne åbnes i InDesign under Windows, uden at der sker de helt vilde
ombrydningsændringer i teksten.

Jeg er godt klar over, at det er den bedste løsning at skifte til
en anden font, men som skrevet et andet sted i tråden, drejer
dette sig også blot om et forsøg.

--
Hilsen
Madsen