Skifte grafikkort i en bærbar
Fra : Bo Engsager

Dato : 21-07-01 00:52

Hvilke muligheder er der for at skifte grafikkort i en bærbar.

Jeg ved ingenting om grafikkort til bærbare, så jeg er meget interresseret i
at vide hvilke muligheder der er og hvor man i så fald kan købe det.

Fra : JYK

Dato : 21-07-01 02:13

Jeg ved at du skal have penge-pungen i orden når det gælder laptops.

Jeg havde engang en ibm'er, og det kostede omk. 5k at få sat et internt
cd-rom-drev i den, dog incl. montering (men det kan du ikke selv gøre -
specialværktøj you know).

Ok, det var godt nok ibm, men prøv at ring til fabrikanten og forhør dig,
men fald nu ikke helt ned af stolen, når du hører om prisen *SS*

P.S.: Giv lyd fra dig når du ved mere!

______________________

Jesper Y. Kristiansen, Århus
______________________

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 21-07-01 02:23

Bo Engsager wrote:

> [...]
>
>Jeg ved ingenting om grafikkort til bærbare, så jeg er meget
>interresseret i at vide hvilke muligheder der er og hvor man i så

Jeg tror ikke rigtig på at skifte det interne grafikkort...men det kan
da måske lade sig gøre ved samtidig at skifte bundkort og hvad der
ellers sidder på det (da grafikkortet sandsynligvis er integreret på
dette). Det vil uden tvivl være meget dyrt.

En anden mulighed som måske foreligger er at få en dockingstation med
eksternt PCI-slot hvor du så kan montere et grafikkort. Måske kan det
også lade sig gøre at få en med et AGP-slot...det er jeg ikke klar
over. Det afhænger sikkert også af hvilken bærbar der er tale om.

mvh

Christian