No service...
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-07-08 13:42

Hej,

Er jeg den eneste, hvis abonnement ved Telia _stadig_ ikke er aktiveret?

Det var i sig selv en kæmpe farce at købe en iPhone i går, men at
abonnementet efter et døgn endnu ikke er aktiveret, virker helt
latterligt. I butikken lovede de selvfølgelig, at abonnementet ville
være aktivt efter tre timer, men jeg kan altså stadig ikke bruge min
(fine) iPhone til andet end at surfe lidt via wifi. Er det et generelt
problem eller er I andre fået abonnementet aktiveret?

Hvordan var jeres oplevelse med at købe iPhonen desuden? Jeg giver Telia
-3 (efter den nye karakterskala) for håndteringen af den opgave, men det
kan jo være, at jeg bare har været uheldig.

Lidt 9.50 stod der ca. 30 mennesker i kø foran butikken - jeg fik nummer
29. Godt 14.00 var jeg den lykkelige ejer af en iPhone. Det var helt
surealistisk, at det kunne tage /så/ lang tid at ekspedere 30 kunder. De
havde et HAV af undskyldninger for at det gik langsomt, specielt at både
servere og printere gik ned, men det blev ikke meldt ud til køen som
sådan. Det gik i stedet fra mund til mund fra de folk, der havde været i
butikken. Informationer var der ingen af og medarbejderne var i det hele
taget ikke specielt venlige eller imødekomne.

Jeg kan slet ikke forstå, at det kan komme som en overraskelse for dem,
at der ville blive run på sådan en dag. Hvordan <500 klienter (250 er
nok mere realistisk. Der er vist nok ca. 50 Telia butikker i DK og jeg
_nægter_ at tro, at de i snit har 10 terminaler, så 500 er rigtig højt
sat) kan ligge deres servere ned igen og igen og igen kan jeg ikke regne
ud. Det tyder i hvert fald ikke på, at de har overvejet at teste det.

Nå, men nu er telefonen jo i al fald i hus. Forhåbentlig kan jeg også
ringe fra den inden alt for længe ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-07-08 14:04

Peter Farsinsen wrote:

> Er det et generelt
> problem eller er I andre fået abonnementet aktiveret?

.... der skal naturligvis stå 'eller har I andre'...

Øv. Jeg har lige talt med Telias kundeservice. Først siger en fin
telefonsvarer at abonnementerne kan forventes aktiveret efter 24 timer.
Venter man derefter 20 minutter i telefonkø, siger et levende mennesker,
at der formentlig går 40 timer inden det sker.

Gad vide, hvad Telia har fordrevet tiden med inden de begyndte at
forhandle iPhone ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-07-08 14:30

Peter Farsinsen wrote:

> [...]
> at der formentlig går 40 timer inden det sker.
>
> Gad vide, hvad Telia har fordrevet tiden med inden de begyndte at

Højst sandsynlig har de siddet og glædet sig over, at det blev dem, der
fik 'førstefødselsretten' til iPhone her i landet, mens de har drukket
spandevis af kaffe.

Nå, men spøg til side... Det er desværre ikke første gang, jeg har hørt
om, at Telia har snøvlet med at aktivere et nyt abonnement. - En god
veninde måtte vente i knap 4 døgn, før hendes abonnement blev aktiveret,
- en anden af mine venner måtte vente i næsten en uge, før han kunne få
aktiveret sin PDA med div. serviceadgange... Han blev til gengæld så
sur, at han omgående sagde den op med begrundelsen, at de ikke overholdt
leveringsaftalen og skiftede til TDC. - en halv time efter var
abonnementet aktivt...

mvh. Erik Richard

Fra : Snorre Berg

Dato : 13-07-08 14:25

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> sur, at han omgående sagde den op med begrundelsen, at de ikke overholdt
> leveringsaftalen og skiftede til TDC. - en halv time efter var

De er alltid flinkere til å tå hånd om nye kunder. De kunder man har,
dem har man.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 13-07-08 14:36

Snorre Berg wrote:
> De er alltid flinkere til å tå hånd om nye kunder. De kunder man har,
> dem har man.

Formentlig kun i seks måneder, hvis de rent faktisk tænker sådan.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 12-07-08 14:34

> [...]
> at der formentlig går 40 timer inden det sker.
>
> Gad vide, hvad Telia har fordrevet tiden med inden de begyndte at

Jamen, så får du jo forholdsmæssigt nedslag i abonnementsprisen, ligesom
når TDCs ADSL én gang hvert tiende år går ned.

M.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-07-08 14:37

Morten Lind wrote:

> Jamen, så får du jo forholdsmæssigt nedslag i abonnementsprisen, ligesom
> når TDCs ADSL én gang hvert tiende år går ned.

Ha ha ha. Det har jeg svært ved at tro.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 12-07-08 15:51

> Ha ha ha. Det har jeg svært ved at tro.

Hvilket af det?

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 12-07-08 14:36

> Hej,
>
> Er jeg den eneste, hvis abonnement ved Telia _stadig_ ikke er aktiveret?

Venter lidt - lurepasser

> Nå, men nu er telefonen jo i al fald i hus. Forhåbentlig kan jeg også
> ringe fra den inden alt for længe ;)

Tillykke

M.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-07-08 14:37

Morten Lind wrote:

> Tillykke

Tak. Den er sjov og lækker ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 12-07-08 15:55

> Tak. Den er sjov og lækker ;)

Ja, jeg har jo lige opdateret min, der blot ikke kan ringe (16GB iPod
Touch), men det kan din jo så heller ikke (endnu).

IPhone har fået en bedre skal, har jeg læst? Min Touch er i stål på
bagsiden.

M.