Apples hævn over Microsoft
Fra : Henrik Münster

Dato : 12-07-08 01:20

Nu har vi jo i årevis måttet høre om, hvordan vores Mac'er ikke var helt
kompatible med resten af verdens computere. Apple har åbenbart besluttet
sig for at svare igen. Hvis man vil logge ind på MobileMe med Internet
Explorer 7 på Windows, får man følgende meddelelse:

Internet Explorer 7 i not fully suported

Internet Explorer 7 has known compatibility issues with modern web
standards which affect Web 2.0 appplications such as MobileMe.

You can use Internet Explorer 7, but you will not have access to all
MobileMe features and will experience slower performance.

For the best MobileMe experience, please use Firefox 3 or Safari 3.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-07-08 01:33

Henrik Münster wrote:
> [...]
> MobileMe features and will experience slower performance.
>
> For the best MobileMe experience, please use Firefox 3 or Safari 3.

Hævnen er sød, siger man.

mvh. Erik Richard

Fra : Snorre Berg

Dato : 12-07-08 11:02

Henrik Münster skrev:
> [...]
> MobileMe features and will experience slower performance.
>
> For the best MobileMe experience, please use Firefox 3 or Safari 3.

Til pass for dem!

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-07-08 11:19

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> Explorer 7 på Windows, får man følgende meddelelse:
>
> Internet Explorer 7 i not fully suported

Surt, at O2 i England havde valgt at kræve IE7 for at kunne aktivere
iPhone 3G. AppleStore medarbejdere måtte på overarbejde for at
installere IE7 i VMware på maskinerne i AppleStore.

http://www.tuaw.com/2008/07/11/uk-iphone-launch-hampered-by-ie/

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-07-08 13:28

Thomas Bjorn Andersen skrev den 12-07-2008 12:19:

> Surt, at O2 i England havde valgt at kræve IE7 for at kunne aktivere
> iPhone 3G. AppleStore medarbejdere måtte på overarbejde for at
> installere IE7 i VMware på maskinerne i AppleStore.

Har du link til billeder af webdesigneren på hjul og stejle?

Problemet kunne nok hurtigere være løst med en MOPPEDRENG af en
terminalserver...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-08-08 21:26

On 2008-07-12 14:27:49 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<thunderaxiom@gmail.com> said:

> Problemet kunne nok hurtigere være løst med en MOPPEDRENG af en
> terminalserver...

Duer ikke, USB bliver lidt beværlig...
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 12-07-08 12:17

Henrik Münster wrote:
> [...]
> MobileMe features and will experience slower performance.
>
> For the best MobileMe experience, please use Firefox 3 or Safari 3.

Hej Henrik

Jeg synes din overskrift er misvisende.

Grunden er vel bare, at det tager (meget) længere tid at implementere
undtagelserne fra standarderne som IE7 fordrer, medmindre man anvender
ActiveX, .Net og IIS?:

Her er en link i fald man ikke har IE7 på sin Mac:

MobileMe: Internet Explorer 7 is not fully supported:
http://www.flickr.com/photos/factoryjoe/2658069261/

hilsen

Glenn

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-07-08 14:13

Glenn Møller-Holst <nomail@xx.dk> wrote:

> Jeg synes din overskrift er misvisende.
>
> Grunden er vel bare, at det tager (meget) længere tid at implementere
> undtagelserne fra standarderne som IE7 fordrer, medmindre man anvender
> ActiveX, .Net og IIS?:

Og? Det er vel den samme grund, der gør, at de fleste før i tiden blot
lavede hjemmesider, der kunne ses i IE og var helt ligeglade med os
andre. Uden at have forstand på det rent tekniske, så synes jeg såmænd,
det er meget sjovt. Både som begivenhed nu, men også som et tegn på,
hvordan tiderne er skiftet. Sådan noget kunne Apple ikke tillade sig at
skrive for nogle år siden. Der ville i hvert fald ikke være ret mange,
der så det. Hvis jeg sad i det udviklerteam, ville jeg skrive nøjagtig
det samme simpelthen fordi, det er humor.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-07-08 14:19

Glenn Møller-Holst wrote:

> [...]
> ActiveX, .Net og IIS?:
>
> Her er en link i fald man ikke har IE7 på sin Mac:
>
> MobileMe: Internet Explorer 7 is not fully supported:

Problemet er såre enkelt. MSIE - alle versioner - overholder ret og slet
ikke hverken W3C, HTML eller Java standarderne. - Længere er den ikke! -
Og det er fuldstændig ligegyldigt, om man bruger Altivec og/eller MJRE
eller noget som helst andet, som MS påstår er 'standard', - i så
tilfælde er det kun 'standard' for MS's egne produkter!

mvh. Erik Richard

Fra : Snorre Berg

Dato : 13-07-08 14:22

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> eller noget som helst andet, som MS påstår er 'standard', - i så
> tilfælde er det kun 'standard' for MS's egne produkter!

Det er mulig M$ hopper bukk over standarder, og delvis implementerer
noen «standarder» på egen hånd.

Likevel ser det av og til ut som om det er produkter fra konkurrenter
som ikke er «kompatible». (Et ord som er så misbrukt at jeg knapt tør
bruke det)

Jeg har selv et problem med å koble meg på en server på jobb ved hjelp
av en citrixclient som brukes til nettoppdatering.

Problemet ligger sannsynligvis i server/brannmur ett eller annet sted,
men jeg regner med at medisinen som blir foreskrevet er «oppgradering»
til det mer «kompatible» system som kalles Windows.

Jeg legger inn Windows på hjemmemaskinen på grunn av dette
filleproblemet. Det er ikke noe jeg har særlig lyst til, men det blir
letteste motstands vei.

Fra : Morten Lind

Dato : 12-07-08 14:28

Glenn Møller-Holst <nomail@xx.dk> wrote:

> Her er en link i fald man ikke har IE7 på sin Mac:

/Ikke/ har IE?????

> http://www.flickr.com/photos/factoryjoe/2658069261/
>
> hilsen
>
> Glenn

M.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 13-07-08 19:43

Henrik Münster skrev:
> [...]
> MobileMe features and will experience slower performance.
>
> For the best MobileMe experience, please use Firefox 3 or Safari 3.

Det er som sådan sjovt nok, men der vil da være en masse der ikke får
lov at installere Safari på deres maskiner på deres arbejde, hvilket så
betyder at de så ikke får den oplevelse de har betalt for, jeg tror
altså det er værre for dem end for ledelsen hos MS.

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-07-08 22:43

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> [...]
> betyder at de så ikke får den oplevelse de har betalt for, jeg tror
> altså det er værre for dem end for ledelsen hos MS.

Hvad med Firefox? Må man heller ikke installere den? Nu har jeg ikke
haft tid til at lege med MobileMe under Windows, men hvor dårligt kører
det egentlig under IE7? Jeg har da brugt masser af hjemmesider med en
browser, der ikke var anbefalet, og det er da gået meget godt i de
fleste tilfælde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 20-08-08 15:14

Henrik Münster skrev:

> [...]
> det egentlig under IE7? Jeg har da brugt masser af hjemmesider med en
> browser, der ikke var anbefalet, og det er da gået meget godt i de

Næh, vi må ikke installere programmer på jobbets PC'er så desværre kan
jeg ikke læse min mail der. Tror ikke jeg fornyer mit abonnement når det
udløber !

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-08-08 21:22

> [...]

> Næh, vi må ikke installere programmer på jobbets PC'er så desværre kan
> jeg ikke læse min mail der. Tror ikke jeg fornyer mit abonnement når det

Har du prøvet at åbne MobileMe med Internet Explorer? Jeg har da gjort
det nogle gange. Det er da mit indtryk, at det trods alt virker, men jeg
har nok ikke prøvet alle funktioner. Hvis du bare har brug for at læse
post, så kan det da være, det fungerer godt nok.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon

Dato : 20-08-08 21:44

> [...]
> har nok ikke prøvet alle funktioner. Hvis du bare har brug for at læse
> post, så kan det da være, det fungerer godt nok.

Med siste IE skal det fungere bra. De eksemplene jeg har sett, tyder på
det.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : PeterBP

Dato : 20-08-08 15:28

> [...]
> MobileMe features and will experience slower performance.
>
> For the best MobileMe experience, please use Firefox 3 or Safari 3.

gnæg gnæg.

--
- Peter *** http://titancity.com/blog/
"Don't go around saying the world owes you a living. The world owes