"Berit Hartvith" <berithartvith@hotmail.com> wrote in message
news:9jbnvd$cn4$1@sunsite.dk...
> Héjsa
>
> Har selv det samme kort, og har kun godt at sige om det. 3D-brillerne er
> bare så seje. Jeg bruger dem ikke kun til spil, men har også haft held med
> selv at lave 3D-billeder fra et digital-kamera. Det kræver blot 2 billeder
> som er taget med en horisont afstand på 5-6 cm. plus et lille program. Ser
> også små film-klip i 3D. Se mere på
http://www.stereovision.net/
>
> Har installeret Nvidia 12.41. Der skal så installeres en Nvidia
> stereo-driver, så virker det (syntes jeg) indnu bedre en Asus's.
> Installation kan ses fra ovenstående adresse.
>
> mvh
> Speednissen
>
Det må jeg lige prøve, selvom jeg ikke nærer de store forventninger. Jeg
læste for et par dage siden manualen til mit gamle V6800 igennem (som min
kiddybro har overtaget), og her stod der, at max opløsning i stereoscopic
mode var 1024x768 i 16 bit, og 800x600 i 32 bit. Jeg gik så ud fra, at det
samme måtte være gældende for V8200, men nej. Faktisk skulle jeg op i
1280x1024 i OpenGL for i det hele taget at kunne aktivere l*****
(tilsyneladende uanset om jeg brugte pageflipping eller interleave). Nu er
problemet bare, at næsten uanset hvor lav jeg sætter dybdevirkningen, kan
jeg ikke få hele billedet fokuseret ordentligt (dette gælder både D3D og
OpenGL). Hvis jeg f.eks. fokuserer på sigtekornet i UT, får jeg
forskydninger af billedet, både i forgrunden og baggrunden. Hvis jeg derimod
fokuserer på enten forgrund eller baggrund, får jeg lige pludselig to
sigtekorn, som ærligt talt er temmeligt forvirrende. Forvirringen bliver
total, når jeg så bruger zoom funktionen på sniperrifle'en. Så står jeg lige
pludselig med to bots i stedet for en :-/. I OpenGL er det kun lykkes mig at
få et nogenlunde billede med en "eye" på 1-2, men igen med kæmpe forskydning
så snart jeg zoomer, plus at al tekst i såvel spil som interface er total
ulæseligt (ligner nærmest striber af hulkort). derfor er "Projekt 3D" lagt
lidt i bero foreløbigt.