Alkoholprocent i drink
Fra : Kim Rasmussen

Dato : 11-07-08 23:19

Hej,

Hvordan beregner jeg alkoholprocenten i en drink, som f.eks. indeholder
følgende ting:
4 cl 40% alkohol,
20 cl 0,6% alkohol
10 cl 0% alkohol

På forhånd tak for svar,
Kim

Fra : Michael Knudsen

Dato : 12-07-08 01:19

On Jul 12, 12:19 am, Kim Rasmussen <k...@kido.dk> wrote:

> Hvordan beregner jeg alkoholprocenten i en drink, som f.eks. indeholder
> følgende ting:
> 4 cl 40% alkohol,
> 20 cl 0,6% alkohol
> 10 cl 0% alkohol

Med forbehold for, at der ikke sker en volumenændring, når du blander
sagerne, så har du i alt 4+20+10=34cl væske. Delene indeholder hver
især 0,4*4=1,6cl, 0,006*20=0,12cl og 0cl alkohol. Altså i alt 1,72cl
alkohol. Procenten er derfor 1,72/34=5%.

God fornøjelse!

--
Michael Knudsen

Fra : Kim Rasmussen

Dato : 12-07-08 09:13

> [...]
> især 0,4*4=1,6cl, 0,006*20=0,12cl og 0cl alkohol. Altså i alt 1,72cl
> alkohol. Procenten er derfor 1,72/34=5%.

Jeg takker.

Og så kan jeg da lige nævne, at det er voka, billig cider og så
æblejuice, der er indholdet

Mvh
Kim

Fra : Michael Knudsen

Dato : 12-07-08 06:03

On Jul 12, 10:12 am, Kim Rasmussen <k...@kido.dk> wrote:

> Og så kan jeg da lige nævne, at det er voka, billig cider og så
> æblejuice, der er indholdet

Gisp! Hvem er du ude på at slå ihjel?

--
Michael Knudsen

Fra : Kim Rasmussen

Dato : 12-07-08 16:48

> Gisp! Hvem er du ude på at slå ihjel?

hehe...bare et alternativ til en "cider", som kun indeholder aroma, som
du omtaler i en anden tråd, og så en ægte cider, der kan ligge på en
20-30 kroner pr. flaske (50 cl) eller mere.

Blandingen er billigere hvis man bare lige trænger til lidt brus, frugt
og styrke. Hos Netto fandt jeg en light Harboe cider med hele 21 % pæresaft.

Det er selvfølgelig ikke den ægte vare...og jeg skænker lige en fransk
cider, jeg fik fra Årstiderne en venlig tanke - for pokker den var god

Mvh
Kim

Fra : N/A

Dato : 12-07-08 16:48