Hvem har spist min koriander??
Fra : Heidi

Dato : 11-07-08 15:27

Jeg såede korianderfrø for noget tid siden i en ½ whiskeytønde, hvor jeg
også har rosmarin, oregano og citronmelisse (fra sidste år) - og de kom
også fint op, men lige pludselig er alle de små planter væk! Jeg kan kun
finde én sølle lille stængel hvor bladene er væk - så nogen må have
været på rov i tønden.
Er der mon nogle specielle insekter som godt kan lide koriander? Sidste
år havde jeg dem i samme tønde, og der var ingen problemer. Eneste
ændring er at tønden er blevet flyttet lidt for at skærme for den værste
sol.

--
Heidi

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 11-07-08 16:40

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> havde jeg dem i samme tønde, og der var ingen problemer. Eneste ændring er
> at tønden er blevet flyttet lidt for at skærme for den værste sol.

Iberiske skovsnegle elsker dem, åd alle vores sidste år !

Steen.

Fra : Heidi

Dato : 11-07-08 18:28

Steen Jakobsen wrote:

> Iberiske skovsnegle elsker dem, åd alle vores sidste år !

Uf ja, det havde jeg slet ikke tænkt på.... Har ikke set nogle snegle
endnu, men har godt nok heller ikke været på decideret jagt efter dem.
Måske jeg skulle prøve at så en ny omgang, og så se om jeg kan sætte
noget op omkring tønden som de ikke kan kravle over...

Kan man mon i øvrigt få koriander til at gro indenfor, hvis de står i en
solrig vindueskarm, og man sørger for at vande dem regelmæssigt?

--
Heidi

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-07-08 21:07

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i en meddelelse

> Iberiske skovsnegle elsker dem, åd alle vores sidste år !

Escargot er nu også en god spise, men jeg har nu aldrig smagt den iberiske
udgave.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Marianne

Dato : 13-07-08 17:49

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde jeg dem i samme tønde, og der var ingen problemer. Eneste ændring er
> at tønden er blevet flyttet lidt for at skærme for den værste sol.

Jeg har netop haft samme problem. Med dild og persille. Det forsvandt mellem
12 og 14. Så synderen: den havde lange ører og spurtede/hoppede afsted i en
vældig fart!!

Som bybo synes jeg jo at det er øndigt, at en hare hopper rundt om huset.
Men nu kan jeg godt forstå, hvis ikke alle synes, det er lige pragtfuldt.

mvh
Marianne