Program til at indtaste opskrifter og søge~
Fra : Heidi

Dato : 11-07-08 14:48

Kender nogen til om der findes et program som man kan bruge til at
indtaste hovedingredienserne i en opskrift i, og angive i hvilken
opskriftsbog/samling opskriften findes - for derefter at kunne søge på
de ingredienser man nu har i køleskabet, og derved hurtigt finde ud af
hvor en given opskrift er?

Jeg forsøgte engang at lave en simpel løsning i Access, hvor jeg lavede
en liste med alle mine kogebøger, indtastede en opskrifts
hovedingredienser i en anden liste, og valgte fra listen hvilken kogebog
opskriften var i - og så kom jeg aldrig længere, fordi jeg ikke kunne få
søgningen på ingredienser til at virke - og ham kollegaen som engang
skulle have hjulpet, ja han var pludselig ikke en kollega mere. Jeg har
stort set ikke brugt Access siden, så det er desværre ikke rigtig en
mulighed at arbejde videre på det selv - og jeg har desuden også slettet
databasen igen.

Er der nogen der fatter hvad jeg snakker om, og har et bud på noget jeg
kan bruge?

--
Heidi

Fra : Heidi

Dato : 11-07-08 14:58

Heidi wrote:

Jeg skulle måske lige nævne at jeg ved godt der findes hjemmesider hvor
man kan søge på ingredienser og "tøm-køleskab" funktion osv., men
formålet med programmet skal være at få brugt de opskrifter jeg har i
forvejen, og få præciseret hvor de befinder sig - også selvom der er et
stort arbejde i at få alt tastet ind!

--
Heidi

Fra : Gamle

Dato : 11-07-08 15:25

Heidi wrote:
> [...]
> forvejen, og få præciseret hvor de befinder sig - også selvom der er
> et stort arbejde i at få alt tastet ind!

http://www.dk-kogebogen.dk/

Her kan du oprette dig som bruger og taste egne opskrifter ind.
Bruger ikke selv denne funktion, da jeg sagtens kan nøjes med selve
søgefunktionen.
Håber du kan bruge den.

Mvh.
Torben

Fra : Heidi

Dato : 11-07-08 18:26

Gamle wrote:

> [...]
>
> Her kan du oprette dig som bruger og taste egne opskrifter ind.
> Bruger ikke selv denne funktion, da jeg sagtens kan nøjes med selve

Tak for forslaget, men jeg tror ikke rigtig den duer når jeg gerne vil
kunne søge på hvor jeg selv har opskriften liggende.
Men Max er kommet med en masse forslag, så der er helt sikkert noget jeg
kan bruge

--
Heidi

Fra : Max

Dato : 11-07-08 15:25

Hej Heidi

> forvejen, og få præciseret hvor de befinder sig - også selvom der er
> et stort arbejde i at få alt tastet ind!

Et helvedes arbejde, tror jeg, men helt sikkert lækkert når det er
gjort og det er nok også overkommeligt at vedligeholde.

Måske det her var noget
http://www.datavillage.com/RecipeCollector.htm

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 11-07-08 15:33

Hej Heidi

Her er en oversigt.

http://recipe-collection.qarchive.org/

--
Mvh Max

Fra : Heidi

Dato : 11-07-08 18:25

Max wrote:
> Hej Heidi
>
> Her er en oversigt.
>
> http://recipe-collection.qarchive.org/

Tusind tak! Jeg havde først hentet det første program du kom med, inden
jeg så at du havde postet denne liste - der er i hvert fald helt sikkert
noget der kan bruges, og til priser der passer mig perfekt.
Så ved jeg hvad jeg skal lave hvis hele sommerferien drukner i regn

--
Heidi

Fra : Max

Dato : 11-07-08 19:58

Hej Heidi

> helt sikkert noget der kan bruges, og til priser der passer mig
> perfekt.

Vender du tilbage og fortæller om dit valg senere på året ?

--
Mvh Max

Fra : Heidi

Dato : 11-07-08 20:46

Max wrote:
> Hej Heidi

> Vender du tilbage og fortæller om dit valg senere på året ?

Så længe behøver vi såmænd ikke vente - jeg endte med at downloade tre
forskellige programmer ud fra den liste du linkede til, og efter at have
prøvet lidt frem og tilbage valgte jeg at betale for CookWare Deluxe
3.2 - den har et rigtig godt layout, og da først jeg havde fundet ud af
hvordan man retter de engelske udtryk for kategorier, ingredienser osv.
til dansk, var det en klar vinder.
Det endte dog også med at være lidt dyrere end jeg havde regnet med (det
stod til 35,95 USD, men der blev lagt moms oven i, så det endte op i ca.
230 kr. i stedet for de ca. 180 jeg regnede med). Men indtil videre ser
det ud til at være pengene værd - i hvert fald for mig! Så jeg kan kun
sige tak endnu engang

--
Heidi

Fra : Max

Dato : 31-07-08 08:27

Hej Heidi

> [...]
> op i ca. 230 kr. i stedet for de ca. 180 jeg regnede med). Men indtil
> videre ser det ud til at være pengene værd - i hvert fald for mig! Så

Du skulle have valgt at betale via PayPal, så var der ikke kommet moms
på.

--
Mvh Max

Fra : Heidi

Dato : 31-07-08 19:36

Max wrote:
> Hej Heidi

> Du skulle have valgt at betale via PayPal, så var der ikke kommet moms
> på.

Jeg er faktisk i tvivl om der var mulighed for at betale via Paypal...
Men anyway, det generer mig heller ikke med den endelige pris, jeg synes
stadigvæk programmet er alle pengene værd!

--
Heidi

Fra : Max

Dato : 31-07-08 20:45

Hej Heidi

> Jeg er faktisk i tvivl om der var mulighed for at betale via Paypal...

Det var der, og det har jeg så gjort :)

--
Mvh Max

Fra : Heidi

Dato : 02-08-08 08:49

Max wrote:
> Hej Heidi

> Det var der, og det har jeg så gjort :)

Ok, jeg må have øjnene mere med mig en anden gang
Er da i øvrigt nysgerrig efter hvad du synes om programmet, hvis du har
haft det i brug?

--
Heidi

Fra : Bjarne Holm Lorenzen