Slæbested i Roskilde
Fra : Erik Hansen

Dato : 11-07-08 19:18

Hejsa.

Jeg er noget skuffet over jeg ikke har mulighed for at sætte min båd
på trailer i vandet i Roskilde havn uden jeg er medlem af sejlklubben,
jeg bor ikke i Roskilde, så jeg er ikke interesseret i et medlemskab,
bare jeg kunne komme i nogle gange. Normalt er det kun for medlemmer,
dog har fogden sagt at man kan lave en særlig aftale hvis der noget
der, men jeg har prøvet uden resultat.

Jeg tænker kan det virkelig passer at man faktisk nægter adgang til
fjorden på den måde.? Alle har jo ret til fjorde og havet rundt om
Danmark.

Jeg forstår heller ikke hvorfor de ikke laver så alle kan have adgang
mod et mindre beløb, lige som man ser mange andre steder.

Men anyway er der nogen som anvise et anden sted tæt på Roskilde,
(Himmelev eller Vedelev) hvor man kan få en båd på trailer i vandet.
Jeg tænker der er måske nogen som kender et sted hvor man kan køre
helt ned til vandet.?

--
....::Hilsen Erik

Fra : Harding Larsen

Dato : 11-07-08 21:16

Hej Erik,

Ja sådan kan du godt føle det, men havnereglementerne skal du
kende i hver havn som du vil frekventere.
For Roskilde havn gælder:
http://www.roskildehavn.dk/

Mvh/Harding

Fra : Ole Pagh

Dato : 12-07-08 05:17

Den 2008-07-11, skrev Erik Hansen:
> [...]
>
> Jeg tænker kan det virkelig passer at man faktisk nægter adgang til
> fjorden på den måde.? Alle har jo ret til fjorde og havet rundt om

I Roskilde Fjord betaler sejlerne selv for al afmærkning m.v. syd for
Frederikssund. Disse udgifter er ikke ubetydelige og er som regel en
del af kontigentet til klubberne og de faste havneafgifter.
Derfor er det vel meget rimeligt at hvis man ønsker at sejle der, også
deltager i de fællesudgifter som der er.
Et andet argument kunne være at fremmede der kommer til en havn, måske
blæser højt og flot på de regler der er for sejlads i havnen og i
området.
I Roskilde Fjord er der bl.a. hastighedsbegrænsninger på 8 knob mange
steder.

Hvis man er medlem af en sejlklub, anses man som regel som
'gæstemedlem' af den klub man besøger.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)