Det Levende Søkort 2008 - Velkommen til 19~
Fra : Jens Bruun

Dato : 10-07-08 20:32

Har netop fået leveret "Det Levende Søkort 2008". Det kan ikke installeres
under hverken Vista eller XP. Når man forsøger at slå op på den FAQ, der
henvises til i dokumentationen, får man beskeden "The page cannot be found".
En email til supporten giver en "Out Of Office Autoreply", hvoraf fremgår,
at der IKKE er virus i programmet, selvom AVG rapporterer virus, og at
programmet forøvrigt skal installeres i "Safe Mode". Det har jeg så
forsøgt - uden succes.

Jeg har ikke mødt sådan et skodprogram de sidste 10 år. Jeg var ikke klar
over, der stadig sad amatørprogrammører derude, der var i stand til at kode
noget SÅ dårligt.

Jeg kan kun anbefale alle til IKKE at investere i dette stykke skidt.

Har nogen fået det installeret?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : TOSB

Dato : 10-07-08 20:59

Klip

Prøv at læse tråden fra den 06082008 "Virus og fejl i DLSK 2008" - der får
du opskriften

Mvh
Torben

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-07-08 21:25

"TOSB" <tsbach@fjernnyka.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at læse tråden fra den 06082008 "Virus og fejl i DLSK 2008" -
> der får du opskriften

Har læst den. Det hjælper desværre ikke i mit tilfælde.

Jeg har ALDRIG før stødt på et stykke software, der angiveligt skal
installeres i "Safe Mode" for at fungere. Og det virker så heller ikke.
Noget er gået helt og aldeles galt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Svendsen

Dato : 10-07-08 22:05

Fandt tråden under 08072008

mvh Per

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 10-07-08 22:05

> Har netop fået leveret "Det Levende Søkort 2008". Det kan ikke installeres
> under hverken Vista eller XP.

Jeg har aldrig haft problemer med installation i XP, hvor imod i Vista kan
alt stadig drille, især hvis det omhandler et stykke hardware.
Men du har da lidt ret i at kode-drengene ikke har været helt med på
noderne, det skyldes nok at det let tager et år eller to, at skrive hele
sovse-koden om til de nyeste krav, samtidig med at det skal virke på de
sidste 3 versioner af Windows.

Mvh
Leon

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-07-08 05:29

"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har aldrig haft problemer med installation i XP, hvor imod i
> Vista kan alt stadig drille, især hvis det omhandler et stykke
> hardware.

Jeg har nu forsøgt at installere på fire forskellige maskiner: To med XP, én
med Vista Business og én med Vista x64 Ultimate. Det er ikke lykkedes mig at
få programmet til at køre på én eneste af maskinerne.

> [...]
> hele sovse-koden om til de nyeste krav, samtidig med at det skal
> virke på de sidste 3 versioner af Windows.

Muligt. Men jeg har ikke mødt SÅ ringe software i mange, mange år. Det kan
ikke være rimeligt, at man sender et stykke software på gaden til næsten
1.000 kroner, der ikke overholder de mest grundlæggende spilleregler for,
hvordan man koder, og som forøvrigt ikke bare kan installeres.

Og så vedlægger man gudhjælpemig et indstiksblad, hvoraf fremgår, hvor en
FAQ kan findes på nettet. Henvisningen er forkert! En email til support
medfører et autosvar, hvoraf fremgår, at man skal starte sin maskine i "Safe
Mode" for at installere programmet! Det virker selvfølgelig heller ikke. Det
fremgår også, at man skal have administrative rettigheder for at installere
(fair nok), OG administrative rettigheder for efterfølgende at køre
programmet. Hvad sker der med dem? Jeg har selvfølgelig fulde,
administrative rettigheder, så det er ikke dér, hunden ligger begravet. Jeg
er simpelthen målløs.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.