erfaringer med KLM til US ??
Fra : jagge

Dato : 10-07-08 19:52

Jeg vil gerne høre om nogen har erfaringer med standarden hos KLM på
flyvninger til US

Det er de billigste billeter jeg kan finde men gider ikke flyve med dem
hvis deres komfort generelt er ringe :0)

Håber nogen kan hjælpe.

Hygge

Jakob

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-07-08 21:01

"jagge" <jagge@noname.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Det er de billigste billeter jeg kan finde men gider ikke flyve med dem
> hvis deres komfort generelt er ringe :0)

Hvad mener du med komfort ?

Har fløjet oversøisk med KLM. Kan dog ikke huske om det var til USA. Deres
service er fin nok. Da der var serveret mad o.s.v. var der dog ikke meget
aktivitet fra kabinepersonalet, men man kunne bare selv gå ned bag i
flyveren og hente sandwich, øl, vin o.s.v.

Situationen kan dog sagtens have ændret siden jeg var med..

Bjarne K.

Fra : jagge

Dato : 11-07-08 05:45

> Hvad mener du med komfort ?

Godt spørgsmål :0). Noget med benplads, film etc. Jeg har aldrig været
på sådan en lang tur, en kollega anbefalede mig et US selskab som skulle
være gode og så kom jeg til at tænke over om der var store forskelle
selskaber imellem da der jo er prisforskel.

Nogle selskaber som ryan air etc. har jo decideret ringe ry, både
iforhold til bagage, forsikringer service etc.

Går nok bare efter KLM

> [...]
> aktivitet fra kabinepersonalet, men man kunne bare selv gå ned bag i
> flyveren og hente sandwich, øl, vin o.s.v.

fint fint, tak for svaret.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-07-08 07:51

> Går nok bare efter KLM

> fint fint, tak for svaret.
>
> Venlig hilsen

Jeg har fløjet oversøisk med bl.a. SAS, KLM, LuftHansa, Air France, Iberia,
et Brasiliansk, et Argentins, Tower Air og et par andre og de har næsten
alle, samme standart. Når jeg tænker tilbage, ligger Air France, SAS og KLM
måske lidt højere end de andre, men det er småting der gør sig gældende.
Bl.a. den nævnte "bar" bag i flyveren hos KLM, og ved Air France var der en
lille skærm i armlænet, som kunne bruges til at se film på, spille lidt og
ellers holde øje med hvor langt man var.

Bjarne K.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 12-07-08 22:31

> [...]
> være gode og så kom jeg til at tænke over om der var store forskelle
> selskaber imellem da der jo er prisforskel.

Har været med KLM i USA. De flyver stadigvæk med jumbojets (Boeing 747)
og benpladsen er meget ringe. Men - som en anden skriver - personalet er
dygtigt og meget venlige, men det er flypersonale som regel. Respekt for
kabinepersonale, der trods stort arbejdspres har dét overskud.
I dag er maden hos KLM lige så god/dårlig som de fleste andre. For bare
15 år siden havde KLM transatlantisk spisekort (!), hvor man kunne vælge
mellem flere retter !
Som hos flere andre selskaber er airconditineringen ganske kontant, tænk
på at have noget passende tøj med og evt. tørklæde el. lign.. Jeg har
flere gange set folk med skihuer på i sådanne fly.
Film? 747 har sådan nogle "falde ned skærme over stolerækkerne. Det er
der ikke rigtigt noget ved. Hvis du har en iPod el. lign. kan du hælde
et par film ind og se dine egne film - det gør jeg.
Sidst jeg var over Dammen med KLM var det i en kombi-747, d.v.s., at der
var et stort lastrum bagerst i flyet. Det gav den pudsige, men også lidt
hyggelige effekt, at der lugtede af hest i kabinen, der var 9
væddeløbsheste med i flyveren !

God tur til USA.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 14-07-08 05:29

On Fri, 11 Jul 2008 06:44:45 +0200, jagge@noname.invalid (jagge)
wrote:

> [...]
>være gode og så kom jeg til at tænke over om der var store forskelle
>selskaber imellem da der jo er prisforskel.

Lad endelig værd med at vælge et US selskab, de europæiske selskaber
har langt bedre service. Jeg har et par gange fløjet med både United
og American Airlines, udelukkende pga. af prisen. Jeg foretrækker
absolut Lufthansa, KLM, BA, Virgin, ja selv SAS har bedre service.

>Nogle selskaber som ryan air etc. har jo decideret ringe ry, både
>iforhold til bagage, forsikringer service etc.

De flyver heldigvis ikke over Atlanten...endnu.

>Går nok bare efter KLM

Nogle af mine venner fløj med KLM til San Francisco sidste år, og de
var godt tilfredse.
--
Lars Ehlers

Fra : saruman@ofir.dk

Dato : 13-07-08 09:07

KLM flyver ikke kun med 747 til USA. Faktisk er sandsynligheden for at
du kommer på en Airbus 330 eller en Boeing 777 noget større - afhængig
af hvilken lufthavn du skal flyve til.

Deres Airbus 330 og Boeing 777 har alle individuelle skærme ved hvert
sæde, med et stor udvalg af film som du kan starte og stoppe når du
vil. 747´erne har stadig kun de store fælles skærme af lousy kvalitet..

Kommer du med en codeshare med Northwest Airlines er det også fint
hvis du kommer med en af NW´s A330´ere - de har også individuelle
skærme. Men du risikerer også at komme med en af deres gamle 757´ere -
og det er ikke nogen specielt opløftende oplevelse.

Betjeningen på KLM plejer at være god - NW´s er sjældent noget at råbe
hurra for.

Northwests hub i Detroit er til gengæld en af de bedre amerikanske
lufthavne at skifte fly i.

Pizzaman

Fra : Jesper Andersen

Dato : 11-07-08 08:59

Hej,
Jeg har også bestilt biletter hos KLM/North West Airlines til Los
Angeles i februar.
Og jeg har heller ikke hørt noget negativt om dem, men det finder jeg
vel ud af... Er også lidt ligeglad, bare jeg kommer helskindet derover
og hjem.

Mvh
Jesper Andersen
http://www.rejse-forum.dk - Danmarks nye rejse portal.

Fra : Sanne

Dato : 11-07-08 09:10

"jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det er de billigste billeter jeg kan finde men gider ikke flyve med dem
> hvis deres komfort generelt er ringe :0)

Hej Jakob..

Jeg har fløjet til USA omkring 8-9 gange med forskellige selskaber.
Jeg har svært ved at skelne dem fra hinanden, så de må lægge ret ens i
standard.

Den eneste der har skilt sig lidt ud har været Continental Airlines, hvor
jeg syntes standarden virkede lidt a la Ryan Air.
Som dem vil jeg nok vælge fra en anden gang...

God tur
Sanne

Fra : Lars Ehlers

Dato : 14-07-08 05:36

On Fri, 11 Jul 2008 10:09:56 +0200, "Sanne" <lochnees@worldonline.dk>
wrote:

>Den eneste der har skilt sig lidt ud har været Continental Airlines, hvor
>jeg syntes standarden virkede lidt a la Ryan Air.
>Som dem vil jeg nok vælge fra en anden gang...

Helt enig, Continental er ikke meget at råbe hurra for på de lange
ture. Dermod er de okay på mellemdistancerne, jeg har lige fløjet med
dem fra San Francisco til Colombia og tilbage igen. Til min store
overraskelse fik vi en sandwich på turen fra SF til Houston og igen et
lille måltid på turen til Bogota. Der er ikke mange amerikanske
selskaber, der serverer mad mere undtaget på de lange ture.
--
Lars Ehlers

Fra : Stig Nielsen

Dato : 11-07-08 10:00

"jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne høre om nogen har erfaringer med standarden hos KLM på
> flyvninger til US

Hej

Jeg har aldrig haft noget imod KLM/Air France og hvem de ellers opererer
sammen med.

Denne gang (i august) har jeg dog ikke kunnet finde den billigste pris med
dem, så denne gang prøver jeg Continental som er med i samme gruppe
(skyteam).

Kan dog se at Sanne ikke er begejstret for dem, men nu må jeg jo se hvad de
byder på.

Stig

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 11-07-08 22:24

> Jeg vil gerne høre om nogen har erfaringer med standarden hos KLM på
> flyvninger til US
>
> Det er de billigste billeter jeg kan finde men gider ikke flyve med dem
> hvis deres komfort generelt er ringe :0)

Mit indtryk af KLM er rigtig godt. Faktisk noget af det bedste jeg har
fløjet med,
og har rejst en del langdistance. Især noget jeg bemærker med KLM er det
meget glade og smilende
personale de har. Men måske har det bare været tilfældigheder;) Har blandet
andet rejst med dem til Etiopien, San Francisco:)
Jeg tror næsten alle KLMs afgange til USA har en lille tv skærm ved hvert
sæde med spil osv...
Imodsat Aeroflot, som virkelig er af lav kvalitet, men billigt:)
God Rejse:) Hilsen Jan

--
www.honny.dk - Traveling around the world
Diving in Belize and Thailand, Mursi tribe from Ethiopia, Rafting in the

Fra : ostlund@sol.dk

Dato : 23-07-08 01:46

On 10 Jul., 20:51, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:
> [...]
>
> Det er de billigste billeter jeg kan finde men gider ikke flyve med dem
> hvis deres komfort generelt er ringe :0)

Hej.
Har fløjet til USA med KLM, der var ikke noget at klage over, skal
flyve med dem igen i august.
Hilsen
J.Ø

Fra : Pernille

Dato : 23-07-08 16:06

<ostlund@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jakob

Hej.
Har fløjet til USA med KLM, der var ikke noget at klage over,

Samme her. Ingen dårlige oplevelser.
Pernille

Fra : Rikke

Dato : 24-07-08 09:02

Jeg har prøvet flere gange at booke på deres hjemmeside, men det
skidt virker s** ikke for mig.
Er der andre som har haft det samme problem med KLM?

Jeg valgte til sidst et rejse bureau istedet, fordi jeg ikke kunne få
det til at virke.

Men, jeg vil gerne bruge dem, næste år, da I jo skriver det er et godt
flyselskab og at det er det billigste.

Så... er der andre det er sket for?