Stik til høretelefoner i Lufthansa fly.
Fra : F. Baumann

Dato : 09-07-08 12:19

Nogen der ved hvilken stiktype(r) der bruges i Lufthansa´s fly.

Minijack??

---
fb

Fra : F. Baumann

Dato : 09-07-08 12:21

"F. Baumann" <zillyink@hotmail.com> skrev ikke:

oversøisk flyvning... måske det betyder noget?

Fra : Ivar

Dato : 09-07-08 18:44

F. Baumann skrev:

> oversøisk flyvning... måske det betyder noget?

Hvis der er noget, der betyder noget, er det hvilket fly, det
drejer sig om. De fleste fly i dag, er med almindeligt mini-jack.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Bo

Dato : 09-07-08 13:51

On 9 Jul., 20:44, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Ivar Magnusson
>
> --
> Træt af Outlook Express?      Prøv dog noget nyt !!!

Jeg købte for nogle år siden et sæt hos KLM eller omvendt
Lufthansa, de kunne ikke bruges andre steder, jeg smed dem ud og køber
aldrig mere hovedtelefoner, der er alligevel ikke ro nok til at man
kan høre. Jeg havde også et til "kænguruflyet til Australien" og de
kunne ikke bruges andre steder. vh Bo

Fra : Fl. Baumann

Dato : 09-07-08 21:03

Svar til flere...

Sagen er at vi vader i forholdsvis fede ørebøffer, der alle har minjackstik,
og vi har ikke været imponeret over dem man låner/køber i flyene... og så
ville det jo være fint at kunne bruge sine egne!

Nå, men vi tager bare nogle stykker med, de fylder og vejer jo intet, så
det!

--
Fl. Baumann

Fra : Lars Ehlers

Dato : 09-07-08 22:34

On Wed, 9 Jul 2008 22:03:14 +0200, "Fl. Baumann"
<zillyink@fjerndettehotmail.com> wrote:

> [...]
>og vi har ikke været imponeret over dem man låner/køber i flyene... og så
>ville det jo være fint at kunne bruge sine egne!

Jeg rejser altid med mine Bose hovedtelefoner, og der fulgte et
adapterstik med, så de også kan bruges til de underlige dobbeltstik.
Kan du ikke bare finde et adapterstik? Det kan ikke koste ret meget.
--
Lars Ehlers

Fra : Michael Knudsen

Dato : 09-07-08 13:58

On Jul 9, 7:44 pm, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> Hvis der er noget, der betyder noget, er det hvilket fly, det
> drejer sig om. De fleste fly i dag, er med almindeligt mini-jack.

Jeg fløj sidste år med en Lufthansa 747-400. Den havde et underligt
dobbelt-jackstik. Man får dog udleveret hovedtelefoner undervejs. Jeg
brugte dem ikke, så jeg kan ikke sige noget om kvaliteten.

--
Michae Knudsen

Fra : Fl. Baumann

Dato : 09-07-08 21:07

"Michael Knudsen" <micknudsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> dobbelt-jackstik. Man får dog udleveret hovedtelefoner undervejs.
> Jeg brugte dem ikke, så jeg kan ikke sige noget om kvaliteten.

Se, det var lige det svar jeg ikke ville have ... det er også de stik
jeg husker mest, men jeg har også stødt på den type du nævner... vi får se,
som jeg skrev mens din besked tikkede ind, vi tager bare nogle sæt med... de
fylder intet.

--
Fl. Baumann

Fra : MRN

Dato : 09-07-08 21:55

Jeg fløj sidste år med en Lufthansa 747-400. Den havde et underligt
dobbelt-jackstik. Man får dog udleveret hovedtelefoner undervejs. Jeg
brugte dem ikke, så jeg kan ikke sige noget om kvaliteten.

Grunden til de dobbelte stik er at undgå at folk stjæler dem - de kan ikke
bruges andre steder...

MRN

"I don't know half of you half as well as I should like, and I like less
than half of you half as well as you deserve!"
Bilbo Baggins...

Fra : LH

Dato : 13-07-08 10:44

Er næsten sikker på du kan købe adapterstik i alle de større lufthavne
rundt om i verden. Jeg har i hvertfald tit set dem i Asien.
Det specielle dobeltstik er meget udbredt, og da jeg sidst fløj med
luftwaffe til seoul var det også med dobbelt på deres 777-200 og i
airbussen

Kan også købes her for en slik
http://www.protravelgear.com/store/electronics/adapters_and_inverters/dual_pin_airplane_headset_adapter.cfm

mvh,
LH

Fra : T.

Dato : 13-07-08 19:31

"F. Baumann" <zillyink@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvilken stiktype(r) der bruges i Lufthansa´s fly.
>
> Minijack??
>
> ---
> fb

Hej Fb

Vim har lige været med LH til New York og jeg havde samme spørgsmål i
gruppen.

Men jeg kan fortælle dig at du får dem udleveret gratis, og de smaler dem
inden lige inden landing.

Ganske udemærket selskab af flyve med.

Rigtig god tur.

Hilsen

Fra : Armand

Dato : 13-07-08 23:23

T. skrev:

> [...]
> gruppen.
> Men jeg kan fortælle dig at du får dem udleveret gratis, og de smaler dem

Når man er almindelig chartervant dansk turist, er der stor forskel til
servicen på ruteflyene på de lange stræk hvor man helst skal få
beskæftigen passagererne så 'desserne ikke overbelastes!

Da vi sidste år var over atlanten med Delta, fik vi udleveret en art
"komfort-pose" med en engangstandbørste med en lille tube tandpaste;
"blindfolds"; vådservietter o-lign. hvoriblandt at nogle primitive
høretelefoner var iblandt.
Der var ikke lagt op til at tingene skulle genindsamles, så vi fik dem
med og det var godt for det tobenede stik kunne adskilles og derved
bruges som adapter til mine sædvanligvis medbragte 'Koss the plug's'!

--
Armand.