hjælp min ford sætter ud.....
Fra : Hougaard

Dato : 11-07-08 18:58

Hej

har en ford escort st 95' 1.6 16v
den er begyndt med at gå ug hvis jeg evt køre lige ud af en vej og så kobler
ud ??
hvis jeg evt kommer til et sted hvor jeg skal stoppe evt lyskryds, og jeg
tager farten af stille og rolig er der intet..
hvad kan det evt være???

Jønne

Fra : martin bjerre

Dato : 12-07-08 06:15

"Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis jeg evt kommer til et sted hvor jeg skal stoppe evt lyskryds, og jeg
> tager farten af stille og rolig er der intet..

Sandsynligvis en hængende tomgangsregulator. Hvis den hænger, når den ikke
at "fange" tomgangen når du kobler ud. Det er et kendt problem på Escorten.
Af med den, rens den godt i rensebenzin, og sæt den på igen, det plejer
hjælpe.

Martin

Fra : Hougaard

Dato : 12-07-08 17:48

okays
kanon er der nogle ting som jeg skal passe på når jeg skiller den ad???

"martin bjerre" <martin.bjerre-giderikkespam@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:48783de1$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-07-08 12:31

"Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvis jeg evt kommer til et sted hvor jeg skal stoppe evt lyskryds, og jeg
> tager farten af stille og rolig er der intet..

Der går nogle tynde slanger rundt i motorrummet. Det er vacuum-slanger - de
er møre ..

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Tom

Dato : 19-07-08 20:19

> [...]
> hvis jeg evt kommer til et sted hvor jeg skal stoppe evt lyskryds, og jeg
> tager farten af stille og rolig er der intet..

Da min mondeo gjorde det samme (samme Zetec motor, dog 1.8) tog det mig
temmelig lang tid at finde fejlen, jeg skifte tændkabler og alverden slanger
og filtre intet hjalp. Til sidst hev jeg tændrørene ud og alle 4 var dækket
med et eller andet grønligt snask som bare skulle renses af og så var det
som at have fået ny motor igen. Ellers ville jeg tippe tændkablerne til at
være problemet.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-08 21:21

Hej Tom.
Hvordan går det egentlig med lakken ?

Jeg troede også, tændrør var det første man kikkede
på, hvis en bil gik halvdårligt ??

Fra : Tom

Dato : 19-07-08 23:41

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
> Hej Tom.
> Hvordan går det egentlig med lakken ?

Ikke så godt, den bobler lystigt ved skærmene og tankdækslet. Ved ikke om
jeg skal lade den omlakere eller købe en ST220.

> Jeg troede også, tændrør var det første man kikkede
> på, hvis en bil gik halvdårligt ??

hmmm ikke nødvendigvis så indlysende med de "nye" tændrør der glat væk
holder en 60-80.000 Km. Så kan der jo gå år mellem hvert tændrørseftersyn

--
Tom

Fra : Tom Jensen

Dato : 20-07-08 00:29

> Ikke så godt, den bobler lystigt ved skærmene og tankdækslet. Ved ikke om
> jeg skal lade den omlakere eller købe en ST220.
> Tom

hej

en st220, vil du så beholde den længere end den st200 du "købte"

mvh
tom jensen

Fra : Tom

Dato : 20-07-08 10:27

"Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> hej
>
> en st220, vil du så beholde den længere end den st200 du "købte"

hehe, ja det regner jeg da med.
Men er stadig i tvivl om jeg skal beholde min mondeo eller skifte den. Synes
egentlig at man får rigtig meget bil for pengene ved at købe en st220 som
kun koster omkring 170.000 Kr. Men på den anden side så kører jeg rimelig
billigt nu og sparer bare mere op hver måned til den næste bil. Ud over
motoren og antispin så er min mondeo 100% identisk med en st200
Det jeg venter mest på lige nu er nok benzinprisernes udvikling da sådan en
3.0 motor er lidt tørstig og måske kan få mig på andre tanker

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 20-07-08 11:03

On Sun, 20 Jul 2008 11:27:01 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

> [...]
>kun koster omkring 170.000 Kr. Men på den anden side så kører jeg rimelig
>billigt nu og sparer bare mere op hver måned til den næste bil.

Uha, så får du jo aldrig en ny bil. Jeg var cirka 10 min fra at købe en
545, men så fik vi at vide, at konens kontrakt alligevel ikke blev
forlænget, som det allers var lovet. Nu står bilen stadig hos
forhandleren.

> Ud over
>motoren og antispin så er min mondeo 100% identisk med en st200

Hat du fået sat blå instrumenter i den?

>Det jeg venter mest på lige nu er nok benzinprisernes udvikling da sådan en
>3.0 motor er lidt tørstig og måske kan få mig på andre tanker

Er du ikke tit nede ved mig og handle? En storgastank og du kan køre en
uges tid på gas.

Fly

Fra : Tom

Dato : 20-07-08 12:03

> [...]
> 545, men så fik vi at vide, at konens kontrakt alligevel ikke blev
> forlænget, som det allers var lovet. Nu står bilen stadig hos

Ja her er listen over st200 ting bilen er ændret med:
- Sideskørter
- Frontspolier
- Bagspoiler
- bagkofanger
- rat
- gearknob
- kølegitter
- tågelygter
- dobbelt udstødning
- recaro læderstue komplet
- alufælge
- interiørlys
- boardcomputer med temp. måler og ny bezinpumpeenhed
- crom håndgreb
- originale blå instrumenter
og sikkert en masse andet som jeg har glemt

> Er du ikke tit nede ved mig og handle? En storgastank og du kan køre en
> uges tid på gas.

handler hver uge i tyskland, dk er blevet alt for dyrt med stort set alt
lige fra dagligvarer til reservedele og byggematerialer osv.
Kun benzin er lidt billigere i dk

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 20-07-08 12:46

On Sun, 20 Jul 2008 13:02:47 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

>handler hver uge i tyskland, dk er blevet alt for dyrt med stort set alt
>lige fra dagligvarer til reservedele og byggematerialer osv.
>Kun benzin er lidt billigere i dk

Så er det jo lige før, at det kan betale sig for dig at få sat et
gasanlag i. Det koster fra 2000 Euro og op, alt efter, hvilket anlæg det
skal være og tankstørrelsen.

Fly

Fra : Tom

Dato : 20-07-08 12:52

> Så er det jo lige før, at det kan betale sig for dig at få sat et
> gasanlag i. Det koster fra 2000 Euro og op, alt efter, hvilket anlæg det
> skal være og tankstørrelsen.

Mister man heste ved det?
for så er det jo fuldstændig udelukket

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 20-07-08 12:57

On Sun, 20 Jul 2008 13:51:44 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

>Mister man heste ved det?
>for så er det jo fuldstændig udelukket

Ved en dårlig installation kan der stryge en ½-1 pony, men ellers ikke -
men du kan vel ikke mærke om du mister 10 eller 50%? Død er vel død?
Du skal regne med et merforbrug på ca. 10% (de svinger mellem 5-15% alt
model og motor etc). Til gengæld kan du tanke for 70-73 cent per liter.

Fly

Fra : Fly Christensen

Dato : 20-07-08 10:26

On Sun, 20 Jul 2008 00:40:30 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

>"Eque" <-> skrev i en meddelelse
>
>Ikke så godt, den bobler lystigt ved skærmene og tankdækslet. Ved ikke om
>jeg skal lade den omlakere eller købe en ST220.

Er det ikke på tide, at du får den ST220?

Fly

Fra : Tom

Dato : 20-07-08 10:44

> Er det ikke på tide, at du får den ST220?

tjo i sidste uge kunne jeg godt have solgt mondeo'en da den har lækket alt
R134 gas og AC ikke virkede i halvdelen af ferien. Føj det er varmt at køre
uden.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-08 21:55

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Ikke så godt, den bobler lystigt ved skærmene og tankdækslet. Ved ikke om
> jeg skal lade den omlakere eller købe en ST220.

Jamen har den ikke snart fået al den lak den kan ønske sig ?
Måske et bytte ville være mest fordelagtgig på sigt.

Sandt nok.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-07-08 01:58

>Jeg troede også, tændrør var det første man kikkede
>på, hvis en bil gik halvdårligt ??

Tja det er det sidste _jeg_ kigger på da det i alle tilfælde her på
matriklen har været andet der skyldtes problemerne

Det passer også meget godt med mit held at jeg ikke skal slippe så
nemt om ved det som 4 nye rør.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk